16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 48

De plot

1. Wat vind je van het plot? Het duurde lang voordat het spannend werd. Het tweede deel van het boek vond ik goed en spannend.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Deel 1 vond ik erg langdradig. Het tweede deel was wel spannend. Ik vond de dader uiteindelijk wel logisch. Het einde was zeker goed.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja ik had wel gedacht dat deze persoon de dader was.

Algemeen

1. Vond je De Zilverweg een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja en Nee. Deel 1 duurde mij wat lang. Deel 2 vond ik wel goed.

2. Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De manier van schrijven vond ik fijn. Mooie sfeervolle zinnen. Ik heb alleen af en toe iets typisch Scandinavisch moeten opzoeken.

3. Stel….Stina Jackson vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Realistisch maar wel met een duister sprookjes achtige achtergrond.

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind het Scandinavisch eraan wat het boek anders maakt.

2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik had dit boek geen thriller genoemd. En op de cover staat Beste Scandinavische Triller, ook dit vind ik niet geloofwaardig.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.