15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je De Zilverweg  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson   prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Stina Jackson  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

1
    Het plot is interessant en goed opgebouwd. Het is niet heel origineel qua onderwerp, maar qua uitwerking sterk gedaan.

2
    De opbouw is goed. Je voelt de sfeer en kunt zeker begrijpen hoe Lelle zich moet voelen.

3
    Half. Door de verschillende partijen in het verhaal had ik wel een voorgevoel waar het naar toe zou gaan. een ander resultaat van de zoektocht had ik dan wel weer verwacht.

Algemeen
    4
    Van begin tot eind blijft de sfeer in het verhaal. Ik heb steeds willen weten wat er gebeurt was en of Lelle zijn zoektocht resultaat ging opleveren.

5
    Het is prettig geschreven. De omgeving komt goed tot zijn recht en ook de impact van alles op de karakters komt sterk naar voren. Het is heel begrijpelijk geschreven

6
    Geloofwaardig geschreven met een beeldende en realistische omgeving waarin je, in dit geval, je in de donkere bossen waant.

Dit boek
    7.
    Een boek met deze onderwerpen en/of locatie zie je wel vaker. Wat me hier goed beviel, en zeker niet altijd het geval is, is dat de omgeving heel goed is beschreven en goed tot zijn recht kwam.

8.
    Het enige wat er echt mist is onderhuidse spanning. Aan de andere kant heeft ze een goed verhaal geschreven dat de aandacht goed vast heeft gehouden.

Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 246

De plot

Wat vind je van het plot?
    Het plot wordt heel langzaam opgebouwd. Het zit goed in elkaar.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Het plot heeft niet veel verschillende wendingen. Het wordt rustig aan opgebouwd.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 
    Ja, ik had een deel van het einde verwacht.

Algemeen

Vond je De Zilverweg een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ondanks dat het niet vanaf het begin spannend is werd ik in het verhaal getrokken. Het had zeker mijn volledige aandacht en ik wilde ook telkens verder lezen ook als dat niet kon.

Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haar schrijfstijl is zeer prettig en is moeilijk om los te laten. Ze schrijft heel poëtisch over het landschap. Hierdoor krijg je het gevoel er middenin te zitten.

Stel…. Stina Jackson vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is geloofwaardig en filmisch.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind De Zilverweg redelijk uniek. Dit komt voornamelijk door de prachtige beschrijvingen van het landschap waardoor je als lezer het gevoel hebt er middenin te zitten. Je voelt de kou, je kunt de sneeuw voor je ogen zien.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee, of misschien een ander boek in het warmer jaargetijde laten plaatsvinden. Ik kreeg het gewoon koud af en toe.

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

De plot

Het is niet het sterkste plot dat ik ooit gelezen heb, maar omdat ik De Zilverweg niet echt een standaard thriller of detective vind, vind ik het ook niet zo belangrijk.
    De structuur is mooi opgebouwd in twee grote delen. In het eerste deel leren we de twee hoofdpersonen uitgebreid kennen en gebeurt er verder nog niet zoveel. In het tweede deel komt de ontrafeling. Mijn kritiek op thrillers is vaak de ‘platte’ karakters, maar door deze opbouw was dat hier zeker niet het geval.
    Het einde was niet onverwacht (al had ik nog meer potentiële daders in gedachten), maar de relatie tussen de twee hoofdpersonen heeft zich wel heel interessant ontwikkeld.

Algemeen

Ik heb dit boek echt in één adem uitgelezen. Stina Jackson schrijft goed, gemakkelijk, toegankelijk, en is zeer goed in staat haar karakters over de bühne te krijgen. Daarnaast beschrijft ze de natuur en het leven in zo’n omgeving op een zeer indringende manier waardoor je in het verhaal gezogen wordt.
    Haar stijl is zeer beschrijvend, maar doordat je zoveel van de karakters ziet wordt het soms toch emotioneel en raakte het mij in ieder geval zeker. Het is een geloofwaardig verhaal, vooral het verhaal van de vader die zijn kind zoekt en die langzaam moet gaan accepteren dat ze er niet meer is. Heel mooi gedaan.

Dit boek

Ik heb geen enkel advies aan Stina Jackson, behalve dat ze vooral boeken moet blijven schrijven en dan zal ik ze ook zeker blijven lezen als ze van dit niveau blijven. Het is in dit genre niet heel vaak dat de schrijver, naast het verzinnen van een plot, ook heel goed en bijna poëtisch kan schrijven. Bij mij mag ze in het rijtje met Robert Galbraith!

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Het plot zit gewoon goed in elkaar, er wordt langzaam toegewerkt naar het einde van het verhaal.
    Zo half en half had ik het einde wel verwacht, maar dat vond in bij dit boek niet echt storend.
    Algemeen

Vond je De Zilverweg een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond De zilverweg zeker een boeiend verhaal en het had mijn volle aandacht.
    Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Een hele goede schrijfstijl, beeldend, met prachtige zinnen en beschrijvingen van de natuur.
    Stel….Stina Jackson vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig , beeldend en aangrijpend.
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De sfeertekening , de uitwerking van de karakters , de psychologische diepgang en de uitstekende beschrijvingen van de natuur zorgt ervoor dat dit boek boven de middelmaat uitsteekt, hoewel het niet echt een thriller is, vind ik.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee, zeker niet. Ik hoop dat er snel weer een boek gaat verschijnen!

Wendy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 145

De plot
    Ik vind het verhaal goed opgebouwd. Het is niet heel verrassend allemaal maar toch zit het verhaal wel goed in elkaar.
    Het verhaal wordt rustig aan opgebouwd. Je leert de personages goed kennen. Er zitten niet direct heel veel spannende wendingen in het verhaal maar je word wel nieuwsgierig gemaakt naar wat er gaat gebeuren.
    Het einde had ik niet helemaal zo verwacht maar toch was het ook niet heel verrassend. Doordat er maar weinig personages aan bod komen zocht je het natuurlijk wel wat in die hoek.

Algemeen
    Ik vond het verhaal zeker boeiend en het had ook steeds mijn volle aandacht. Dit kwam ook wel door de sfeer in het verhaal en je interesse werd toch wel gewekt.
    De schrijfstijl is heel prettig, het leest makkelijk en vlot.
    Ik zou het boek zeker typeren als geloofwaardig. En vooral ook erg beeldend.

Dit boek
    Ik vind het boek wel uniek. Het is anders dan andere thrillers. Dit boek moet het niet hebben van de spanning en de verrassende wendingen maar vooral van de sfeer en een soort spanning die je nieuwsgierig maakt naar het verhaal. Er zit niet heel veel actie in maar dat hoeft ook niet.
    Ik heb geen advies voor Stina Jackson. Vooral doorgaan met schrijven en hopelijk komt er een volgend boek van haar! Ik zal hem zeker lezen.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

De plot
    1.Wat vind je van het plot? Goed, het verhaal is al meerdere keren geschreven maar niet op deze wijze!
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Deel 1 van het verhaal, waar we constant met Lelle meegingen over de Zilverweg vond ik zeer boeiend net zoals het verhaal van Meja. Deel 2 vond ik minder boeiend maar de tot stand koming tot het einde daarentegen heel boeiend.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ja ik had verwacht SPOILER maar de manier waarop Stina het bracht maakte het toch nog verrassend.

Algemeen
    4.Vond je De Zilverweg een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, alleen het begin van deel 2 had ik effe het gehad met lelle omdat hij teveel om zich heen sloeg maar al gauw werd het weer spannend door Meja en toen kon ik niet meer stoppen toen moest het uit.
    5.Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?. Ik vind het een heerlijke schrijfstijl ik waande mij op de Zilverweg en genoot van de prachtige natuur en ik voelde me net zo triest als Lelle toen hij weer op zoek ging naar Lina. Het is niet neurotisch het is niet beklemmend maar je voelt de onmacht de triestheid van het verhaal. Het is realistisch en ontzettend knap geschreven.
    6.Stel….Stina Jackson vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Geen thriller in ieder geval, ik denk een Scandinavische roman.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het heeft iets specifieks, het verhaal is al zo vaak geschreven maar door de roadtrip op de Zilverweg is het uniek.
    8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga zo door, met je taalvaardigheid(trouwens ook voor de vertaler/vertaalster) is om jaloers op te zijn en maakt het verhaal prachtig, terwijl het heel triest is.De prijs die je met je boek gewonnen heb is hopelijk de aanmoediging om door te gaan en nog vele verhalen met ons te delen!

Mireille Muls
    Bijdrager
    Aantal berichten: 56

e plot
    Heel goed opgebouwd met stijgende spanning , goede afwisseling tussen de personages

Heel mooi en verrassend einde
    Algemeen
    Ja toch wel, boek was moeilijk weg te leggen want ik was steeds benieuwd hoe het verder ging
    Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Mooi en gemakkelijk te lezen, de overgang naar verschillende delen verliep vlot
    Stel….Stina Jackson vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Heel aangrijpend omdat zoiets heel realistisch is
    Dit boek
    Het onderwerp, je kind dat zomaar verdwijnt gebeurt toch redelijk vaak, de emoties worden beeldend beschreven, je voelt het verdriet en de wanhoop
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    doe zo verder, het is prachtig geschreven !
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling
    heel mooi,emotioneel spannend , aangrijpend verhaal, geen ‘enge ‘thriller

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Wat vind je van het plot? Ik vond het goed opgebouwd, je werd langzaam meegezogen in de wereld van Lelle en Meja.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er lijken in het begin twee verhalen te zijn, die van Lelle en die van Meja en die komen op het eind samen. De verhalen zaten mooi in elkaar geweven, het was niet zo dat een van beide verhaallijnen je meer boeide dan de ander waardoor je soms een stuk skipt omdat je wil weten hoe het verder gaat met die andere verhaallijn. Dat is knap gedaan om je aandacht te houden bij beide verhaallijnen.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik vond het jammer dat op een gegeven moment door de beschrijving het einde een beetje ‘verklapt’ werd.

Algemeen

Vond je De Zilverweg een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik heb genoten van het verhaal en de prachtig mooie zinnen. Het boek had steeds mijn aandacht en ik ben blij een nieuwe parel te hebben ontdekt.
    Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond het prettig geschreven met prachtige beschrijvingen en vind het knap vertaald. Ik denk erover om het boek in het Zweeds te lezen om te kijken of het dan net zo mooi is.
    Stel….Stina Jackson vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Het is een spannend boek, meeslepend en filmisch beschreven, je wil weten wat er gebeurt is.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? De plek waar het verhaal zich afspeelt is volslagen uniek door het grote verschil tussen zomer en winter, licht en donker maar ook door de typische schrijfstijl, ik zou zeggen Zweeds. Dit verhaal kan niet in Zuid Frankrijk of in Berlijn plaatsvinden dan krijg je een heel ander verhaal.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga door met schrijven, ik kijk uit naar een volgend boek!

penningf
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

De plot

Ik vind het een plot dat voldoening oplevert. Het verhaal en dus ook de plot zit gewoon goed in elkaar. Als je goed oplet tijdens het lezen van het boek dan is dit plot niet echt een verrassing. Als je er achteraf over nadenkt dan is het ook een logisch plot.

Algemeen

De Zilverweg was zeker een boeiend verhaal. Ik heb het boek in een week uitgelezen, omdat ik erg nieuwsgierig was hoe het verhaal verder zou gaan. Ik vond het dan ook jammer dat het verhaal niet meer pagina’s had. De schrijfstijl is ook erg toegankelijk en meeslepend. Ik zat meteen in het verhaal en vond de twee verhaallijnen ook prettig in afwisseling. Ik vond het zeker wel een geloofwaardig boek. Ik ben er ook van overtuigd dat dit zomaar echt zou kunnen gebeuren. Knap geschreven dus.

Dit boek

De sfeer in het boek en de omgeving maakt dit boek voor mij zeker geen doorsnee boek. Deze sfeer en omgeving wijken n.l. behoorlijk af van de leefwereld waar ik me zelf in bevind. Wellicht is dat ook een reden waarom het boek ook mijn volle aandacht had, omdat ik sowieso geboeid was door de stemming en afgezonderde omgeving. Ik was erg nieuwsgierig waar het naartoe zou gaan. Het gegeven dat mensen erg ver kunnen gaan in de liefde voor hun kind is ook mooi uitgewerkt.
    Ik zou Stina Jackson als advies willen meegeven dat ze dikkere boeken moet gaan schrijven, zodat ik nog langer kan genieten van haar boeken.

Marieke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 36

De plot
    Ik vond het verhaal goed in elkaar zitten, was benieuwd welke wending t verhaal zou krijgen. Ik had deze afloop eigenlijk wel verwacht, dus dat de antwoorden op de vermissing zouden komen. Vond dit persoonlijk wat minder verrassend, en eigenlijk wel jammer.

Algemeen
    Ik vond t een boeiend boek, niet zozeer het verhaal zelf, maar de manier van schrijven en de raadselachtige verdwijning van Lina. Wilde graag een antwoord hierop, ik houd nl zelf niet zo van dingen die niet opgelost worden..
    manier v schrijven vond ik erg fijn, mooi, boeiend geschreven, prachtige zinnen zoals de beschrijving van de omgeving en gevoelens, erg mooi en treffend. Vond ook het uitgangspunt van het verhaal een mooie om te lezen, een vader die kampt met verdriet en zoekt naar antwoorden rondom zijn verdwenen dochter, ik vind t een keer anders als een agent of zo die professioneel een zaak onderzoekt.

Aangrijpend een beeldend verhaal, niet direct een thriller.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Voor een thriller miste ik wel een spanning en een meer onverwacht plot. Vond t wel mooi te lezen hoe de verhaallijnen van Lelle en Meja bij elkaar werden gebracht.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga vooral door met schrijven!

Anneke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Ik vind de plot niet heel erg ingewikkeld, maar deze wordt wel heel mooi laagje voor laagje opgebouwd. Direct vanaf het begin weet je als lezer natuurlijk wel dat er iets gaat gebeuren, Lelle zoekt tenslotte al drie jaar lang naar zijn dochter. Het is niet voor niets dat de lezer op dat specifieke moment op zijn verhaal inhaakt. Het verhaal wordt meer voortgedreven door de personages dan door de plot.
    Ik vind het mooi hoe de auteur de lezer heen en weer laat slingeren tussen hoop en vrees, het einde kon daardoor niet heel veel verschillende kanten op. Toch vond ik het tot het einde toe spannend om te ontdekken voor welke conclusie de auteur uiteindelijk had gekozen.

Ik heb het boek bijna in een ruk uitgelezen, ik kon het maar met moeite wegleggen. Ik vond het hele verhaal en de bijbehorende schrijfstijl heel ingetogen, mooi en geloofwaardig. De auteur heeft haar hoofdpersonen uitgewerkt en realistisch neergezet waardoor emoties echt van de bladzijdes afspatten. Daarnaast vind ik het knap hoe de auteur er in is geslaagd de omgeving en het jaargetijde een grote rol van betekenis te laten spelen in het verhaal zonder hier veel (te) lange beschrijvingen voor nodig te hebben. Ik vind het verhaal realistisch en tegelijkertijd enorm aangrijpend.

Ik vind dit boek anders dan andere thrillers die ik heb gelezen. Ik vind het niet echt een thriller in de ware zin van het woord, maar voor een roman is er weer net teveel dreiging aanwezig. Ik vind dat het boek veel emotie oproept door de sfeer, het onderwerp en de manier waarop de verhaallijnen worden opgebouwd.
    Wie ben ik om advies te geven, maar iets meer spanning of meer spanning op een eerder moment in het verhaal zou ik zeker kunnen waarderen.

AvSW
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

De plot
    1.Wat vind je van het plot? Het plot op zich is goed bedacht, niet heel erg origineel maar wel boeiend.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het plot was niet zo sterk uitgewerkt als ik verwacht had, met weinig psychologische uitwerking van vooral de dader. De personages bleven te oppervlakking.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het einde wel zien aankomen, maar verwachtte toch nog een spannende twist die er niet kwam.

Algemeen
    4.Vond je De Zilverweg een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het een boeiend verhaal, maar zeker geen thriller.
    5.Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is begrijpelijk en vlot, met mooie beschrijvingen van bv. de natuur.
    6.Stel….Stina Jackson vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Spannend, maar zeker niet aangrijpend of nagelbijtend eng.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vind het boek niet uitzonderlijk opvallend, al zijn de beschrijvingen van de natuur wel erg mooi.
    8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Stina Jackson mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? De hoofdpersonages, en zeker de “slechterik” van het verhaal meer psychologische achtergrond geven, en wat kwaadaardiger maken.

StephanieS
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

De plot

Hij kwam niet helemaal uit het niets. Maar het was vooral goed geschreven.

Beetje voorspellend maar sterk geschreven.

Ik zag het aankomen.
    Algemeen

Ik had het boek snel uit. Het is zeker een boeiend verhaal.

Vind je de schrijfstijl van Stina Jackson prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haar schrijfstijl is het sterkste in dit boek. Het verhaal is in principe niet heel uitsprekend. Maar haar schrijfstijl wel.

Ken je de serie “the missing”? Dit had zo een aflevering er van kunnen zijn. De schrijfstijl maakt het ook film materiaal. Daardoor leest het zo makkelijk weg denk ik.

Dit boek

De schrijf stijl vind ik het sterkste.
    Het verhaal is niet heel verassend.

Ik ben benieuwd hoe een ander verhaal zou zijn van deze schrijfster. Met een ander onderwerp. Ik ben benieuwd!

Willemien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

De plot
    Het plot is niet nieuw maar de uitwerking is sterk en boeiend.

De opbouw zit goed in elkaar, de ontknoping komt langzaam dichterbij.

Ja, al had ik een andere ‘verdachte.

Algemeen
    Het verhaal was boeiend met prachtige zinnen en beschrijvingen van de omgeving. Het is geen ‘standaard’thriller maar zeer beslist de moeite waard (al kostte het geen enkele moeite het boek uit te lezen).

De schrijfstijl van Stina Jackson is heel prettig en toegankelijk.
    De vertaalster verdient een groot compliment.

Alle drie genoemde kwalificaties zijn van toepassing.
    Realistisch omdat de verdwijning van een kind zomaar kan gebeuren;
    Geloofwaardig: de wanhoop van Lelle en de verbetenheid waarmee hij zijn dochter blijft zoeken zijn geloofwaardig beschreven;
    Aangrijpend: het beschrijft een aangrijpende gebeurtenis:

Dit boek
    Dit boek is geen standaardtrhriller maar bij vlagen wel spannend.
    De mooie beschrijvingen van omgeving en emoties in prachtige zinnen maken dit boek uniek

Ga door met schrijven en vooral in deze stijl.
    Iets meer spanning zou misschien wel prettig zijn al vraag ik me af of het verhaal dan niet ondergeschikt wordt gemaakt aan de spanning.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.