15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Spanning: .. punten, omdat …. 7, Van begin tot eind blijft je aandacht er bij omdat je wilt weten waar het heen gaat. Beklemmende spanning is het echter niet.
    Plot: .. punten, omdat ….7,5 Goed samengevoegd en uitgewerkt.
    Leesplezier: .. punten, omdat ….8,5 Sterkt geschreven. De omgeving en karakters komen goed binnen en maken het lezen aangenaam
    Schrijfstijl: .. punten, omdat ….9 Heel beeldend en pakkend geschreven. De gevoelens van de karakters komen binnen en ook de omgeving zie je voor je
    Originaliteit: .. punten, omdat ….6 Het geheel is niet heel origineel. Wel sterk geschreven
    Psychologie: .. punten, omdat ….7 Niet de psychologische impact die ik graag zie in een thriller. Wel voel je de pijn van Lelle en de situatie van Meja. Vandaar wel een ruime voldoende.

Gemiddelde beoordeling: ..7,5 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 246

Spanning: 7 punten, omdat vooral in het eerste deel niet echt spanning zat. De spanning werd langzaam opgevoerd in het tweede deel.

Plot: 9 punten, omdat deze goed was opgebouwd.

Leesplezier: 10 punten, omdat Stina met haar prachtige omschrijvingen de rillingen van kou bij me teweeg kon brengen, ik kon de pure wanhoop van Lelle voelen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het me in het verhaal trok en me daar ook hield.

Originaliteit: 9 punten, omdat het allemaal thema’s zijn van deze tijd en je je in kan voelen in het boek.

Psychologie: 9 punten, omdat mede door haar goede beschrijvingen je je kon invoelen met bv Lelle. Ik kon zijn pure wanhoop voelen en dat hield me echt bezig.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Spanning: 8 punten, omdat je zo meeleeft met m.n. de vader dat je toch blijft hopen dat hij zijn dochter vindt.

Plot: 8 punten, omdat uiteindelijk de twee verhalen prachtig bij elkaar komen.

Leesplezier: 9 punten, omdat Stina Jackson prachtig schrijft en je meezuigt in het verhaal.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het gemakkelijk te lezen is, beeldend is en heel goed is opgebouwd.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik wel vaker boeken heb gelezen over ouders die een kind missen, maar dat in de schrijfster in het gehele eerste gedeelte de twee hoofdpersonen totaal los van elkaar beschrijft, vond ik moedig.
    Ze had de lezer hierbij kunnen verliezen, maar door haar vertelstijl gebeurde dat helemaal niet.

Psychologie: 10 punten, omdat je zo ontzettend meeleeft met de hoofdpersoon.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Spanning: .7. punten, omdat ….er niet aldoor heel veel spanning was, wel onderhuids

Plot: .9. punten, omdat …. alles aan het einde mooi samenkomt en invoelbaar is

Leesplezier: .9. punten, omdat ….ik het boek met veel plezier gelezen heb, vooral ook vanwege de sfeer de melancholie en de prachtige beschrijvingen van de natuur

Schrijfstijl: .9. punten, omdat ….uitstekende schrijfstijl met prachtige zinnen

Originaliteit: .8. punten, omdat ….het een redelijk origineel verhaal is, maar toch niet echt uniek

Psychologie: ..9 punten, omdat ….een hele goede psychologische uitwerking van de personages

Totaal: 51 punten is een 8,3

Wendy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 145

Spanning 7 punten omdat er geen echte spanning in zit maar je toch wordt geprikkeld om te blijven lezen.
    Plot: 8 punten omdat het een goed opgebouwd verhaal is.
    Leesplezier: 8 punten omdat ik het verhaal met veel plezier heb gelezen.
    Schrijfstijl 9 punten omdat de schrijfster heel beeldend heeft geschreven en je echt meevoelt met de personages, het verhaal leeft daardoor.
    Originaliteit 8 punten een ontvoering hebben we natuurlijk al in veel boeken gezien maar door de sfeer en schrijfstijl is het toch heel anders dan een standaard thriller.
    Psychologie 8 punten omdat de schrijfster de personages erg goed weet neer te zetten, je voelt en leeft met ze mee.

Totaal 48 punten / 6 = 8,0

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Spanning: 7 punten, omdat het niet spannend is maar wel boeiend.

Plot: 8.5 punten, omdat deel 1 zo verrassend begint een roadtrip op de Zilverweg met Lelle .

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek binnen 2 dagen uit meestal met dit onderwerp ben ik wel een week zoet.

Schrijfstijl: .9. punten, omdat het verrassend startte en Stina heel slim van de natuur en de bossen gebruik maakte zodat je mee ging met het gevoel.

Originaliteit: 9 punten, omdat het zoeken naar je kind heel natuurlijk is net zoals het blijven zoeken tegen beter weten in en dat gevoel haar leidraad is voor het verhaal en dat vind ik geniaal bedacht.

Psychologie: 8 punten, omdat je het einde al weet.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Spanning: 8 punten, omdat je wilde weten hoe het verder ging met Meja en Lelle en wilde weten wat er gebeurt was

Plot: 8 punten, omdat het zo goed werd opgebouwd en door de verhaallijnen zo uit te werken dat ze beide even bijzonder waren

Leesplezier: 9 punten, omdat ik genoten heb van de schrijfstijl en de prachtige zinnen.

Schrijfstijl: 8 punten, zo filmisch en meeslepend, heel fijn.

Originaliteit: 7 punten, omdat er wel meer verhalen zijn over vermissingen.

Psychologie: 8 punten omdat de personage best goed werden uitgewerkt voor een spannend boek/thriller

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Marieke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 36

Spanning: 6 punten, omdat ik niet direct een spanning voelde. Maar de drang om door te lezen bleef er wel.

Plot: 7 punten, omdat ik dit eigenlijk wel aan zag komen. Vond het wel fijn te lezen hoe de verhaallijnen bij elkaar kwamen en op vragen een antwoord kwam.

Leesplezier: 8 punten, omdat het me wel erg boeide en de schrijfster een prachtige schrijfstijl heeft.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik dit echt heel goed vond.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het een boeiende verhaallijn vond, maar niet heel origineel eigenlijk.

Psychologie: 8 punten, omdat het proces waarin de hoofdpersonen zitten goed aandacht kreeg, en daar de factor psychologie recht kreeg.
    Totaal 45 punten, afgerond 7,5

Anneke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

spanning: 6: Er was zeker onderhuidse spanning aanwezig in de vorm van een dreigende sfeer, maar dit had beter gekund.

plot: 8: De plot was opgebouwd in verschillende lagen en de beide verhaallijnen kwamen op een mooie manier bij elkaar.

leesplezier: 9: Ik heb enorm genoten van het boek en kon het bijna niet wegleggen.

schrijfstijl: 9: De ingetogen schrijfstijl met de prachtige zinnen was een van de redenen waarom ik het boek moeilijk weg kon leggen.

originaliteit: 8: Op zich vond ik het onderwerp niet heel erg vernieuwend, maar de uitwerking vond ik weer wel origineel.

psychologie: 8: Ik vond de hoofdpersonen diepgang hebben en hun emoties en gedrag voelden levensecht aan.

Totaal: 48 punten: een 8!

penningf
    Bijdrager
    Aantal berichten: 58

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal enorm boeit, maar niet altijd spannend is.

Plot: 9 punten, omdat alles in het verhaal gewoon klopt, inclusief de plot.

Leesplezier: 9 punten, omdat het zo’n goed geschreven boek is dat ik wel meer van deze auteur wil lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig wegleest

Originaliteit: 9 punten, omdat het boek zich afspeelt in een niet alledaagse omgeving met niet alledaagse mensen.

Psychologie: 8 punten, omdat je best wel “bezig” bent met de personages in het boek.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Mireille Muls
    Bijdrager
    Aantal berichten: 56

Spanning: ..9 punten, omdat ….de spanning soms te snijden was
    Plot: ..9 punten, omdat ….het verhaal heel goed uitgewerkt was tot op het eind
    Leesplezier: .9. punten, omdat ik het moeilijk kon wegleggen.
    Schrijfstijl: ..8 punten, omdat …het heel vlot en begrijpelijk geschreven was.
    Originaliteit: ..9 punten, omdat …ik dit onderwerp heel goed gekozen vond.
    Psychologie: ..9 punten, omdat je je goed kan inbeelden dat het echt gebeurd is en kon meeleven met de personages en hun verdriet en wanhoop

gemiddelde beoordeling : 8.8

AvSW
    Bijdrager
    Aantal berichten: 12

Spanning: 6 punten, omdat het verhaal wel boeiend en sfeervol was, maar niet echt spannend.
    Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed opgebouwd was, de puzzelstukken vielen mooi in elkaar.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het zeer vlot leest, fijne schrijfstijl.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de beschrijvingen van sfeer en natuur erg mooi zijn, heel fijn om te lezen.
    Originaliteit: 7 punten, omdat er al vaker boeken verschenen zijn over verdwijningen, ontvoeringen, enz. onder gelijkaardige omstandigheden.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik de psychologische achtergrond, beweegredenen van de dader echt wel mis. Dit zou ook de spanning ten goede gekomen zijn. Een echte thriller blijft op dat gebied toch meer plakken.
    Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

StephanieS
    Bijdrager
    Aantal berichten: 41

Spanning: 7 punten, omdat het niet heel verassend is maar je wel vast blijft houden in het verhaal.

Plot: 6 punten, omdat ik het plot wel aan zag komen. Was niet geheel verast.

Leesplezier: 8,5 punten, omdat het boek lekker weg leest.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek echt heerlijk geschreven is. De schrijfstijl is echt goed.

Originaliteit: 7 punten, omdat hetbwel wat voorspelbaar is. Maar dat maakt mij ook weer nieuwsgierig naar een nieuw verhaal.

Psychologie: 8 punten, omdat als ouder zijnde dit een regelrechte hel zou zijn.

Dat maakt het een 7,6
    Afgerond een 8!

Willemien
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Spanning: 7 punten, omdat , hoewel het verhaal heel boeiend is beschreven, het slechts bij vlagen spannend is.
    Plot: 9 punten, omdat alles aan het boek klopt.
    Leesplezier: 10 punten, omdat het boek boeiend en vlot is geschreven en heel knap in elkaar zit. Het boek vraagt om gelezen te worden.
    Schrijfstijl: 10 punten omdat het verhaal van het begin tot het einde boeit, mede door de prachtig mooie zinnen.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het onderwerp niet origineel is. De uitwerking daarentegen wèl!
    Psychologie: 9 punten, omdat de uitwerking van de karakters is heel goed gedaan.

Gemiddelde beoordeling: 8,7

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.