Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 078: De witte kamer De witte kamer, Na het lezen #2

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #14610 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Samantha Stroombergen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je De witte kamer  een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Samantha Stroombergen  vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. De witte kamer is het thrillerdebuut van deze auteur. Ga je naar aanleiding van De witte kamer, de eventuele volgende boeken van  Samantha Stroombergen ook lezen?
    3. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Samantha Stroombergen  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Wat vind je van het plot?
    Het plot vind ik zeker goed bedacht. Een heftige gebeurtenis met de witte kamer geeft toch een bepaalde sfeer. Daarbij passen ze ook wel bij elkaar.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De structuur is een langzaam ontvouwende waarheid over wat er allemaal werkelijk aan de hand is.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Dat Parwiz Al-Saeed niet uit eigen beweging handelde was al snel duidelijk. Wie er achter de witte kamer zat werd pas tegen het eind duidelijk. Helemaal verrassend was het echter niet.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Door de korte zinnen en de ontbrekende spanning was het niet continue boeiend. Wel leuk om te lezen, maar het miste toch iets.

Vind je de schrijfstijl van Samantha Stroombergen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Op een enkel woord na is het begrijpelijk geschreven. Alleen door de korte zinnen en schrijfwijze voelde het voor mij regelmatig als vertragend waardoor het lezen minder boeiend en spannend was. Met een wat vlottere stijl had dit weleens een topper kunnen zijn geworden.

Vind je De witte kamer een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Wat is een typische Nederlandse thriller? Wat ik vaak bij Nederlandse schrijvers zie is dat er veel vertellende verhalen zijn. Vaak mis ik de spanning en wordt ik niet meegesleept in het verhaal. Een enkele keer ben ik er wel helemaal in mee gezogen. De witte kamer zit er wat mijn betreft meer tussen in waarbij ik wel potentie zie.

Stel….Samantha Stroombergen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    In dit geval wat vlak en interessant plot/onderwerp.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Deze combinatie van onderwerken ben ik niet vaak tegengekomen. Aanslagen zijn natuurlijk tegenwoordig een groot risico met standaard dader typeringen. Door van het standaard af te wijken is er in ieder geval niet met de meute meegegaan.

De witte kamer is het thrillerdebuut van deze auteur. Ga je naar aanleiding van De witte kamer, de eventuele volgende boeken van Samantha Stroombergen ook lezen?
    Een tweede boek zeker wel omdat ik de potentie zie door de keuze van de onderwerpen. Als de schrijfstijl dan hetzelfde overkomt is de kans groot dat ik daarna afhaak. Maar als ik de spanning dan wel voel is de kans groot dat er een nieuwe naam aan de favorieten wordt toegevoegd.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Samantha Stroombergen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik zou kiezen voor een wat vlottere schrijfstijl waardoor er wat meer spanning voelbaar is.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 63

Het is een mooi plot, waarover de schrijfster goed heeft nagedacht.

Na een langzame aanloop wordt geleidelijk duidelijk hoe de vork aan de steel zit. De auteur heeft dit op een evenwichtige manier vorm gegeven.

Bepaalde onderdelen verwacht je als lezer wel, maar de twists tegen het einde had ik niet verwacht.

Ik zat redelijk vlot in het verhaal. Het sterke begin hielp daarbij. Daarna werd het iets trager en nam de spanning wat af, maar aan het eind zat deze er weer goed in.

Vind je de schrijfstijl van Samantha Stroombergen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Door haar schrijfstijl loopt het verhaal goed en hoef je niet je hersens te pijnigen. Daar komt bij dat er niet al te veel personen in het verhaal een rol spelen. Dit maakt het lezen makkelijker en weet je als lezer snel wie wie is.

Vind je De witte kamer een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ja, ik vind het een typisch Nederlandse thriller. Het verhaal is niet complex en het speelt in Leiden. Amerikaanse schrijvers zouden er iets heel anders van gemaakt hebben.

Stel….Samantha Stroombergen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Redelijk realistisch, geënt op het huidige tijdsgewricht.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is een redelijk uniek boek, omdat het om een actueel onderwerp/thema gaat. Ik verwacht dat dit snel navolging krijgt.

De witte kamer is het thrillerdebuut van deze auteur. Ga je naar aanleiding van De witte kamer, de eventuele volgende boeken van Samantha Stroombergen ook lezen?
    Het boek nodigt zeker uit om ook een volgend boek te gaan lezen. Ik ben nu al benieuwd naar een vervolg. Ook ben ik benieuwd of ze doorgaat met Hanna en Léon als hoofdpersonen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Samantha Stroombergen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Proberen ook in de aanloop van een verhaal meer spanning te brengen.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

De plot
    Ik vind de plot goed bedacht maar wat belangrijker is, goed verborgen. Pas in de laatste fase van het boek wordt echt duidelijk wie de moordenaar is. Ik heb lange tijd gedacht dat er een andere persoon verantwoordelijk was voor de gruweldaden.
    Algemeen
    Over het algemeen was het een boeiend verhaal. Zeker omdat er ook persoonlijke verhalen spelen; het verhaal van Hanna, de schorsing van Léon enz.
    Het boek leest heel vlot, en zeker niet moeilijk. Door het gebruik van korte zinnen en het beperkte aantal personages is het verhaal heel duidelijk te volgen.
    Voor mij is dit niet een typisch Nederlandse thriller. Het speelt zich af in Nederland, met Nederlandse mensen maar met de manier waarop het verhaal verteld wordt is niet typisch Nederlands.
    Het boek is niet hard, of aangrijpend. Het is een interessant verhaal, met actuele gebeurtenissen en verwijzingen naar actuele gebeurtenissen. Het zou nog spannender kunnen.
    Dit boek
    Ik vind het een redelijk uniek boek door de gebeurtenissen en het verweven van actuele onderwerpen .
    Dit nodigt zeker uit tot het lezen van een eventueel vervolg. Wat gaat er met Hanna en Léon gebeuren?

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

De plot

Heel goed bedacht. Tot het einde toe spannend.

Tot het einde toe spannend en subtiel toegewerkt naar het einde.

Ik had steeds niet erg in de gaten wie erachter zat , alhoewel toen de journalist op een gegeven moment wel erg nieuwsgierig werd had ik wel zoiets van , is hij wel te vertrouwen?

Algemeen

Ja door de verschillende verhaallijnen vond ik het boek veelzijdig en origineel. In het begin was het niet duidelijk dat alles met elkaar te maken had en word je beeld bepaald door stereotypering. alleen blijkt het dan verweven en met elkaar te maken te hebben en ook nog een andere groep blijkt erachter te zitten dan dat je dacht. Ik had continue mijn aandacht erbij.

Vind je de schrijfstijl van Samantha Stroombergen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Door de spannende inhoud leest het makkelijk. Het is alleen wel een schrijfstijl waar je in principe wel even voor moet gaan zitten. Het is niet perse luchtig en vlak zeg maar.

Vind je De witte kamer  een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

Ja absoluut, door de scenes natuurlijk en waar alles zich afspeelt.

Stel….Samantha Stroombergen  vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Spannend origineel en tot het eind toe boeiend.
    Dit boek

Doordat het verhaal eigenlijk begint met meerdere verhaallijnen , dus de dam. De ontvoering van vroeger en de witte kamer heb je het idee meerdere verhalen in 1 te lezen. Ik vind dat origineel. Pas later kom je erachter dat het allemaal verweven is.

De witte kamer is het thrillerdebuut van deze auteur. Ga je naar aanleiding van De witte kamer, de eventuele volgende boeken van  Samantha Stroombergen ook lezen?

Ja misschien wel. Ik lees altijd zo maar van alles wat op mijn pad komt. Maar als dit langs komt laat ik hem eker niet liggen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Samantha Stroombergen  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nee niet echt advies als in kritisch maar wel vooral veel succes en ik ben benieuwd naar de volgende.

Wendy van Deurzen
    Bijdrager
    Post count: 20

1 Wat vind je van het plot?
    Origineel bedacht, de witte kamer intrigeerde van in het begin, en ik bleef nieuwsgierig naar hoe alles in elkaar zou passen

2 Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Een klassieke structuur zoals je in veel boeken tegenkomt: het mysterie duikt op aan het begin van het boek en beetje bij beetje worden er stukjes van de puzzel onthuld
    3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 
    Moest je me halverwege het boek gevraagd hebben wie de dader was, dan zou ik het niet geweten hebben, maar naar het einde toe was het geen verrassing meer, omdat er steeds meer tipjes van de sluier werden prijsgegeven.

4 Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal was op zich wel boeiend, maar om de een of andere reden lukte het me niet altijd om er helemaal in op te gaan

5 Vind je de schrijfstijl van Samantha Stroombergen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haar schrijfstijl is vlot, hoewel hier en daar wat gekunsteld. Het is zeker begrijpelijk geschreven, je moet er niet te veel bij nadenken.

6 Vind je De witte kamer een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik zou niet weten wat een typisch Nederlandse thriller is? Dit had net zo goed een boek uit een ander land kunnen zijn (dan denk ik bv. aan de Scandinavische landen), zij het dan dat het zich in Leiden afspeelde natuurlijk.

7 Stel….Samantha Stroombergen  vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 
    Dit boek is aangenaam om te lezen, met een goed en origineel verhaal

8 Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind het geen uniek boek, het is toch eerder een dertien in een dozijn, het springt er niet echt uit (al was het aangenaam om te lezen)

9 De witte kamer is het thrillerdebuut van deze auteur. Ga je naar aanleiding van De witte kamer, de eventuele volgende boeken van  Samantha Stroombergen ook lezen?
    Niet uitgesloten, maar ook niet 100% zeker. Dat zal ook wat van het volgende onderwerp afhangen, en misschien ook wel van de recensies die erover geschreven worden.

10 Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Samantha Stroombergen  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Controleer het verhaal op tegenstrijdigheden of onlogische zaken, dat zal het boek zeker ten goede komen.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 86

De plot

Het plot vond ik origineel, en redelijk goed uitgewerkt. Voor een deel had ik het zien aankomen, maar toch bleef het gissen.

Algemeen

Het verhaal was boeiend, maar werd niet altijd even boeiend verteld. Dat is jammer. Door het gebruik van overwegend korte zinnen en een vaak droge opsomming van feiten en gebeurtenissen, las het snel en gemakkelijk.
    Een typisch Nederlandse thriller, geen idee wat dat is. Ik heb al meerdere (debuten van) Nederlandse schrijvers gelezen, maar heb daar geen gemene deler in herkend, buiten dd locatie.
    In één woord: vlak. Voor elke andere beschrijving heb ik een tegenwerping.

Dit boek
    De witte kamer heeft een originele invalshoek, een paar karakters met potentie,  maar het wil er maar niet uit komen. Soms kwam er een aanzet, maar daar bleef het dan bij.
    Technisch was het met korte hoofdstukken vanwegd de vele invalshoeken en verhaallijnen, plus de nodige cliffhangers wel goed, maar ik miste het verhaal.
    Ik zou een volgend boek halverwege openslaan en lukraak beginnen te lezen. Ben ik binnen 2 pagjna’s geboeid,  dan zou ik het waarschijnlijk wel lezen.
    Een origineel idee is leuk, maar een schrijver moet ook een verteller zijn. Dan krijg je een verhaal, anders een verslag.

Dafna34
    Bijdrager
    Post count: 22

Het plot vond ik ijzersterk. Ik dacht halverwege het boek te weten hoe het af zou lopen maar werd toch volkomen op het verkeerde been gezet. Leuk. Nogmaals had dit einde niet zien aankomen. Het boek is actueel en Samantha heeft een vlotte schrijfstijl die mij enorm is bevallen. Het boek is niet echt met een ander boek te vergelijken wat het best wel bijzonder maakt. Vind het lastig om een advies te geven maar als je volgende boek net zo is als deze heb je er een vaste lezer bij!

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

De Plot

Goed opgebouwd en orgineel plot.
    Langzamerhand kom je er achter hoe het precies zit.
    Ik had al door bepaalde gebeurtenissen door wie de dader moest zijn.
    Hoe het precies zat had ik nog niet door dus dat was nog wel wat verrassend.

Algemeen
    Ik vond het een boeiend verhaal en het las vlot want ik had het in twee avonden uit.
    De schrijfstijl vond ik makkelijk en begrijpelijk.
    Door de locatie Leiden zou je het een Nederlandse thriller kunnen noemen maar het had zich net zo goed elders in het buitenland kunnen afspelen.
    Dit boek zou ik typeren als een veelbelovend thrillerdebuut.

Dit boek
    Door de verschillende gebeurtenissen en die witte kamer vond ik het zeker zo gecombineerd origineel.
    Ik hoop op een volgend deel van Léon en Hanna dus ik ga zeker eventuele volgende delen lezen.
    Mijn tip zou zijn, gewoon het volgende deel schrijven, want ik wil wel meer van Léon en Hanna weten.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

De plot
    Het verhaal werd goed opgebouwd, het was ook niet een echt voorspelbaar verhaal gelukkig,
    ik twijfelde tijdens het verhaal nog even over de dader maar uiteindelijk was het niet heel
    verrassend. Ik had eigenlijk wel wat meer over de witte kamer willen lezen, had verwacht
    dat het meer daar over zou gaan.

Algemeen
    Ik vond het zeker een boeiend verhaal en had het ook snel uit. Ik vind dat Samantha Stroombergen
    een fijne schrijfstijl heeft waardoor het verhaal vlot leest. Wel vond ik dat er af en toe zinnen
    waren die niet helemaal lekker liepen waardoor je ze weer over moest lezen, dit haalde af en toe
    wel de vaart eruit.
    Of dit een typisch Nederlandse thriller is vind ik moeilijk te zeggen, wat is een typisch Nederlandse
    thriller? Ik vind Nederlandse thrillers vaak wat simpel en voorspelbaar (op enkele uitzonderingen na).
    Dit boek had dat ook wel wat maar toch ook weer niet. Het staat er net boven denk ik en bij een volgend
    boek zou het nog wel eens nog beter kunnen zijn!
    Als ik 1 woord moet gebruiken voor het boek dan zou ik eigenlijk hetzelfde als Dini57 willen zeggen:
    veelbelovend!

Dit boek
    Ik vond de witte kamer wel uniek en dit had van mij nog wel iets meer in het boek verwerkt mogen worden.
    Verder is het natuurlijk niet echt uniek, een geschorste rechercheur, een nieuwsgierig nichtje die mee
    helpt, dat kennen we natuurlijk ondertussen allemaal wel.
    Ik ga een volgend boek van Samantha zeker wel lezen. Ik verwacht (hoop) dat een volgend boek nog beter is
    en dat ze als schrijfster groeit. Stiekem hoop ik ook wel op een nieuw boek met Leon en Hanna, ik hou altijd
    wel van serie personages.
    Een tip heb ik niet voor Samantha Stroombergen, ga vooral zo door!

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 53

De plot
    Een goed opgebouwd plot. De spanning is voelbaar en er wordt ergens naar toe gewerkt. Er zitten meerdere zaken door elkaar heen verweven, daar hou ik op zich wel van. De uitwerking mist hier en daar wel wat, wat erg jammer is en het verhaal te kort doet. het einde vond ik wat teleurstellend, ik had daar meer van verwacht.

Algemeen
    An sich is het een boeiend verhaal, maar helaas hield het boek niet de gehele tijd mijn aandacht vast. Nu een tijdje na het te hebben gelezen, merk ik dat het ook niet geheel is blijven hangen. En dat is wel wat ik altijd hoop.
    De schrijfstijl is relatief makkelijk, doch niet simpel. Een breed publiek zou dit makkelijk kunnen volgen.
    Het is geen uniek boek, er zijn wel meer van dit soort verhalen. het maakte het meer Nederlands door de Nederlandse setting. Anders had het zich overal wel kunnen afspelen.
    Om dit boek in 1 woord te beschrijven zou ik zeggen debuut. Misschien erg simpel, maar dat is het ook, de ingrediënten zijn aanwezig, maar het verhaal is er nog niet. personages mogen verder worden uitgediept en het einde had echt beter gekund. Maar ik heb het boek wel met plezier gelezen.

Of ik een volgens boek van haar hand zou lezen durf ik niet te zeggen. Er zijn zoveel boeken op mijn lijst die ik zo graag wil lezen dat deze dan wel achteraan zou moeten aansluiten, mits de auteur of de uitgeverij zou willen dat ik een recensie schrijf, dan uiteraard graag.
    Als advies zou ik willen meegeven, werk het allemaal nog dieper uit. Verdiep je er nog meer in, duik in je personages. Maak een plot en werk dan terug. Maar ach, ik heb makkelijk praten 😉 ik schrijf geen boeken 😉

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    De schrijfster heeft goed nagedacht over het plot, spannend tot het einde.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Spannend tot het einde… beetje bij beetje weet je iets meer.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    In het begin dit einde niet verwacht, maar hoe verder je kwam in het boek werd het beetje bij beetje duidelijker.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Een sterk begin, maar de spanning was net iets te weinig. Wel leuk om te lezen!

5. Vind je de schrijfstijl van Samantha Stroombergen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het een prettige schrijfstijl. Niet te veel karakters in het verhaal.

6. Vind je De witte kamer een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Als Belg moet ik dan even de vraag stellen: Wat is een typische Nederlandse thriller? Dus voor mij een moeilijke vraag waarop ik eigenlijk geen antwoord weet.

7. Stel….Samantha Stroombergen vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Origineel onderwerp en boeiend tot het einde.

Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Een origineel onderwerp/thema waardoor het boek redelijk uniek is.

9. De witte kamer is het thrillerdebuut van deze auteur. Ga je naar aanleiding van De witte kamer, de eventuele volgende boeken van Samantha Stroombergen ook lezen?
    Waarschijnlijk wel en hopelijk verdiept ze zich meer in de karakters en misschien verandering van hoofdpersonage. Misschien via deze leesclub?

10. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Samantha Stroombergen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik ben zelf geen goede schrijver, maar ik zou als advies geven, alles nog meer uitwerken en nog meer spanning erin steken.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 107

1. Wat vind je van het plot? Toch wel onverwachts omdat de schrijfster eerst de meest voor de hand liggende daders de revue laat passeren (Brent, Jon en Daniel Hassel)

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Ik vond dat het net iets te lang duurde voordat het verhaal rond werd gebreid.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, eigenlijk niet qua dader maar wel dat het met Hanna weer goed zou komen.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het verhaal is heel gedurfd vooral de proloog vond ik heel actueel en levensecht maar de schrijfstijl is niet heel pakkend, je wordt niet geheel in het verhaal gezogen. Lastig om aan te geven waardoor dit komt.

4. Vind je de schrijfstijl van Samantha Stroombergen prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is duidelijk en begrijpelijk, opvallend veel korte zinnen.

5. Vind je De witte kamer een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Ik vond het niet een typisch Nederlandse thriller, het had zich ook in een ander land kunnen afspelen.

6. Stel….Samantha Stroombergen vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Niet diepgaand, ze omschrijft de hoofdpersonen wel maar je blijft nog met veel vragen zitten over hun verleden en de banden met elkaar.

Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het boek heeft zeker iets unieks, de schrijfster verweeft de dagelijkse angst voor terrorisme en een Oosterse marteltechniek, daar zal ze zeker de nodige research voor gedaan hebben.

9. De witte kamer is het thrillerdebuut van deze auteur. Ga je naar aanleiding van De witte kamer, de eventuele volgende boeken van Samantha Stroombergen ook lezen? Dat weet ik nog niet zeker, ik merk dat het boek niet lang blijft hangen, wellicht wordt eventueel in een tweede deel de personen meer uitgediept.

10. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Samantha Stroombergen mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Geen idee hoe je het aanpakt maar je wordt niet echt het verhaal ingezogen, je zit niet op het puntje van je stoel. Lijkt mij overigens heel erg moeilijk om te zorgen dat dit in een volgend deel wel het geval is.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 166

De plot

Goed uitgewerkt plot, verrassend ook. Ik vond het ook best wel verrassend.

Het was goed uitgewerkt en verrassend. Ik had wel meer verhaal over de kamer zelf verwacht, maar achteraf gezien was het wel goed zo.

Eerst wel, dan toch weer niet.
    Toch wel verrast op het einde.

Algemeen

Af en toe vond ik het wat langdradig, lange dialogen.

Vlot geschreven, niet te moeilijk om te blijven volgen, net goed zo.

Nee, dit had zich overal kunnen afspelen.

Aangrijpend, meeslepend.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.