15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #14604 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning:5 punten, omdat Voor mij bleef het vrijwel altijd redelijk vlak met af en toe een stukje spanning. Het heeft me echter niet meegesleept.
    Plot:9 punten, omdat de onderwerpen die zijn gekozen zijn interessant. Aanslagen en hoe daar op wordt gereageerd door het publiek en de psychologisch druk van een dergelijk kamer zijn boeiend en passen ook bij het verdere verhaal.
    Leesplezier:7 punten, omdat Het boek is zeker leuk om te lezen. Je wilt toch weten wat er is gebeurt. Jammer van de spanning die ontbrak.
    Schrijfstijl:6 punten, omdat Het kwam af en toe over alsof het te netjes afgewerkt moest zijn. Hierdoor vertraagt het lezen af en toe waardoor het minder prettig is. Het zou voor mij wat vlotter mogen.
    Originaliteit:9 punten, omdat Thrillers zijn vaak vol met moord op een standaard wijze. De keuze om de aanslag en opsluitingen in de kamer te combineren is goed gevonden.
    Psychologie:7 punten, omdat De opsluiting in de kamer moet je helemaal gek maken. De uitwerking heb ik wat minder gevoeld in het boek.

Gemiddelde beoordeling:7,2 punten

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Ik heb een recensie geplaatst via de website. Ik krijg alleen zoals altijd een foutmelding dat ik geen recensies kan lezen. Dus ik kan mijn recensie er ook niet bij zien staan helaas.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 63

Spanning: 7 punten, omdat het eind spannend was, en de aanloop minder spannend was

Plot: 8 punten, omdat het plot actueel is en onverwachte twists in zich heeft

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal vlot leest: korte hoofdstukken, relatief weinig personages, geen moeilijke woorden

Schrijfstijl: 7 punten, omdat deze in principe goed is, maar wel wat puntiger zou mogen

Originaliteit: 8 punten, omdat het een actueel onderwerp betreft dat niet eerder in deze vorm is gepresenteerd.

Psychologie: 7 punten, omdat de witte kamer een mooie vondst is.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 166

Spanning: 6 punten, omdat het soms lang duurde voor er weer iets spannend gebeurde.

Plot: 8 punten, omdat het verrassend was.

Leesplezier:7 punten, omdat ik het vervelend vond dat de ene veel migraine had en de andere een naam altijd verkeerd bleef uitspreken, 1x ok, maar elke keer opnieuw, dat was teveel van het goede.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het een vlotte schrijfstijl vond, geen ingewikkeld gedoe.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het een origineel gevonden verhaal vond.

Psychologie: 8 punten, omdat het folteren met die witte kamer goed gevonden en beschreven was.

totaal: 7.6

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 86

Spanning: 6 punten. Technisch gebruik van cliffhangers, maar ze waren niet altijd functioneel.

Plot 7 punten. Een sterk plot, maar wat losse eindjes

Leesplezier: 5 punten. Ik werd niet constant geboeid

Schrijfstijl: 4 punten. Korte zinnen, droge opsomming, weinig variatie, relatief kleine woordenschat gebruikt.

Originaliteit: 9 punten.  Een originele invalshoek met nationaal tintje van een internationaal vraagstuk

Psychologie: 6 punten. Hoewel de twee hoofdpersonen veel aandacht krijgen, heb ik niet het gevoel dat ik ze aan het eind van het boek beter kende of begreep dan na een hoofdstuk of 5.

Totaal: 37 : 6 = 6,2

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

Spanning:.8. punten, omdat ….heerlijk spannend op zijn tijd
    Plot:.8. punten, omdat ….Ik had niet direct door dat het deze kant op zou gaan.
    Leesplezier:.8. punten, omdat ….heerlijk makkelijk leesbaar
    Schrijfstijl:.8. punten, omdat …. heerlijk vlot
    Originaliteit:.8. punten, omdat ….Door de diverse verhaallijnen die later tot elkaar komen is het origineel.
    Psychologie:.8. punten, omdat ….Er zitten een aantal goede doordenk momenten in.

gemiddeld 8 punten

Dafna34
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 7 goed opgebouwde spaninng soms wilde ik echt even wegkijken zeg maar.

Plot: 9 ik zag het plot totaal niet aankomen.

Leesplezier: 9 heerlijk vlot leesbaar boek.

Schrijfstijl: 8 zie hierboven

Orginaliteit: 8 erg actueel onderwerp.

Psychologie: 7 moest soms even goed nadenken en stukken herlezen om ze te begrijpen.

Al met al een vlot geschreven thriller met een loeispannend plot en een actueel onderwerp. Een dikke 8 van mij.

Wendy van Deurzen
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 6 punten, omdat het niet altijd even spannend was, maar op het einde wel weer

Plot: 7 punten, omdat het origineel is, een aantal gebeurtenissen op een goede manier met elkaar verweeft, en van in het begin intrigerend was

Leesplezier: 7 punten, omdat ik elke keer graag wilde doorlezen

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het soms wat gekunsteld overkomt

Originaliteit: 7 punten, omdat dit voor mij samenhangt met de plot (dus dezelfde punten)

Psychologie: 6 punten, omdat de karakters van Hannah en Léon voor mij wat dieper uitgewerkt hadden mogen worden

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

Spanning:..7 punten, omdat ….het wel boeiend was maar er nog meer spanning in had gemogen.

Plot:.8. punten, omdat ….het goed opgebouwd was

Leesplezier:.8. punten, omdat ….het lekker vlot las.

Schrijfstijl:.8. punten, omdat ….het een makkelijke schrijfstijl was.

Originaliteit:..9 punten, omdat ….ik de combinatie van alles wel origineel vond

Psychologie:..7 punten, omdat ….sommige personages nog wel meer uitgediept hadden mogen worden.

Gemiddelde beoordeling:.7,8 punten en dat wordt 4 sterren.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning: 6 punten, omdat er meer spanning in het verhaal gebracht mag zitten
    Plot:.7 punten, omdat de uiteindelijke ontknoping lang onzichtbaar is voor de lezer.
    Leesplezier:.8 punten, omdat ik het boek in no-time met veel plezier uit had.
    Schrijfstijl:.7 punten, omdat het boek vlot leest, korte zinnen, korte hoofdstukken een aantal flashbacks.
    Originaliteit:. 8. punten, omdat origineel gekozen om deze martelmethode onderwerp van een boek te maken
    Psychologie:.7.punten, omdat juist omdat een heel speciale martelmethode gekozen is had misschien nog meer benadrukt kunnen worden wat dat met het slachtoffer doet…

Gemiddelde beoordeling:.7,2 punten

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 6, ik miste toch wel wat spanning in het boek
    Plot: 7, goed opgebouwd verhaal
    Leesplezier: 8, ik vond het een fijn verhaal om te lezen met leuke personages
    Schrijfstijl: 7, leest vlot maar af en toe lopen de zinnen niet helemaal lekker
    Originaliteit: 7, witte kamer origineel, personages minder
    Psychologie: 7 personages redelijk uitgewerkt (hopelijk komen ze in een volgend boek terug en leren we meer over ze)

Totaal 42/6= 7 en drie sterren van mij. Een prima debuut en kijk uit naar een volgend boek!

Cindy
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 6 punten, omdat je iets meer verwacht dan wat je als lezer uiteindelijk krijgt.

Plot:7 punten, omdat het best goed is bedacht. het is de uitwerking die wat beter mag.

Leesplezier:7 punten, omdat ik het boek met plezier heb gelezen

Schrijfstijl:7punten, omdat het makkelijk leest, het is niet complex, het mag soms iets complexer, dat zou de spanning ten goede komen.

Originaliteit:5 punten, omdat er wel meer van dit soort verhalen zijn. Ik besef me terdege dat het tegenwoordig moeilijk is om een verhaal te verzinnen dat echt origineel is. Maar ik moet eerlijk zijn.

Psychologie:5 punten, omdat de personages behoorlijk aan de oppervlakte blijven. Dit mag echt dieper worden uitgewerkt Daarnaast is een tijdje later het verhaal verwaterd in mijn hoofd en dat vind ik erg jammer.

Totaal: 6,1. Dat klinkt niet heel hoog, maar ik denk dat als deze auteur zich echt meer gaat verdiepen, dat er echt goede, spannende boeken van haar hand kunnen komen. De ingrediënten zijn namelijk aanwezig.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 174

Spanning: 6 punten, omdat de spanning voor mij wel iets meer mocht zijn.
    Plot: 9 punten, omdat het een leuk en interessant onderwerp is.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het leuk is om het boek te lezen. Jammer dat er wat minder spanning was.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het wat vlotter geschreven mocht zijn.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het boek eens wat anders is. Niet zo’n typische thriller.
    Psychologie: 7 punten, omdat de witter kamer leuk gevonden is.
    Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten, een goed debuut!

Linda
    Bijdrager
    Post count: 107

Spanning: 7 punten, omdat vooral door de proloog de spanning gelijk gezet was maar gedurende het boek de spanning afnam.
    Plot: 8 punten, omdat de schrijfster echt alle potentiele daders de revue laat passeren en voor mij de dader redelijk onverwachts kwam.
    Leesplezier: 7 punten, omdat de schrijfster voor een debuut toch wel een bijzondere marteltechniek heeft uitgekozen als moord methode.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een beetje vlak blijft, veel gebruik wordt gemaakt van korte zinnen.
    Originaliteit: 7 punten, omdat de schrijfster de Oosterse marteltechniek heeft uitgekozen als hoofdthema.
    Psychologie: 7 punten, omdat de hoofdpersonen wel iets meer uitgediept hadden mogen worden.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.