Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 068: De vrouw in de koelkast De vrouw in de koelkast, Voor het lezen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1409
    #13103 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

Cover voorzijde: Ziet er goed uit. Wekt bij mij de indruk dat op het schip een vrouw in de koelkast wordt gevonden (kort de bocht ik weet het). Verschillende vragen poppen bij mij op zoals waar is dit schip geweest (in welke landen / plaatsen) en waar is het lijk aan boord gekomen. Een misdaad die niet eenvoudig op te lossen is.

Cover achterzijde: verdeling is prima, duidelijke omschrijving van auteur, hoofdpersoon van de serie en inleiding van het verhaal. Nu ik dit opnieuw heb gelezen klopt mijn fantasie van geen kant maar ik wilde dit toch delen. (Of is dit niet de bedoeling?)

Verwachting: Ik verwacht een spannend en intrigerend verhaal die me van het begin tot einde weet te pakken, een boek die ik niet weg kan leggen.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 89

De Cover: Bij een E-pub altijd wat lastig: een Schip? wat heeft dat met de vrouw in de koelkast te maken?
    Ik kan zo snel geen connectie bedenken.
    De schrijver is voor mij nieuw. Ik ben nieuwsgierig
    Ik verwacht een spannende thriller, ben alleen benieuwd of het verhaal gedateerd is, ik lees nl dat het boek uit 1996 is.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 242

Cover: Ik lees een ePub, dus het boek opgezocht op internet. Een schip, onheilspellende lucht. En dan de tekst, de vergelijking met Larsson en Mankell belooft veel. De achterkant (ik ontdekte dat die bij bol.com ook getoond wordt) is mooi strak, de kleuren van de voorkant komen hier ook terug en dat maakt het extra mooi.

Auteur: Nog nooit iets van deze auteur gelezen, dus ik laat me graag verrassen.

Verwachting: Een thriller met een goede opbouw en veel actie.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 118

Cover:
    Op de cover staat een schip met een dreigende lucht. Ik denk dat Arne Samuelsen offshore werkt op zo’n schip. Ik zou eerder voor een andere cover gekozen hebben die beter past bij de titel. Maar misschien als ik het boek gelezen heb dat ik de link wel kan leggen met dit schip.

Ik zou de blauwe tekst onder de titel op de achterkant van het boek gezet hebben om de voorkant wat rustiger over te laten komen, want er staat best veel op.

Auteur:
    Leuk dat er een stukje over de auteur op de achterkant staat. Ik ken deze auteur niet. Ik ben ook wel benieuwd naar de serie. Ga ik zeker opzoeken als ik het boek uit heb.

Verwachting:
    De tekst op de achterkant maakt mij nieuwsgierig naar wat gaat komen. De recensies zijn veelbelovend.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 79

Cover: 

Moderne voorkant. Je kunt niet missen wie de hoofdpersoon in dit boek is: Varg Veum in reuze letters.

Auteur: 

Nooit iets van Gunnar Staalesen gelezen. Ik ken Varg Veum enkel van de televisie en vond dat dan elke weer een intrigerende privé-dectective.
    Op de omslag wordt Gunnar Staalesen vergeleken met Stieg Larsson. Echter, toen dit boek voor het eerst uitkwam had nog niemand van Stieg Larsson gehoord.

Verwachting:

De eerste uitgave van dit boek blijkt al uit 1981 te stammen. Ik vraag me een beetje af waarom uitgeverij Marmer dit boek weer opnieuw afgestoft heeft.
    Ben benieuwd of dit verhaal, dat inmiddels bijna 40 jaar oud is, de tand des tijds heeft weten te doorstaan.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 43

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    De cover ook even op internet opgezocht, op de e-reader is alleen zwart/wit beeld. Een schip met veel wolken waar ook licht (vuur?) door heen komt. Lijkt storm op komst.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Geen enkele verwachting omdat ik de schrijver niet als schrijver van boeken ken, wel van de serie Varg Veum op televisie.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik hoop op een verhaal dat goed in elkaar zit en niet in de ”Ik”-vorm geschreven is en waar niet al heel snel duidelijk is wie de dader is. Hoop dus niet op een zoektocht op feiten om de dader te veroordelen maar op een zoektocht naar wie de dader is.

groeten Carina

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 111

Cover: Schip en dan titel vrouw in de koelkast…………..ben erg benieuwd.

Auteur: Ik heb nog nooit iets gelezen van deze schrijver, maar omdat hij vergeleken wordt met Larsson en Mankell, verwacht ik wel wat!

Verwachting: Zeker omdat de schrijver zoals ik al zei vergeleken wordt met 2 andere goede schrijver is de verwachting hoog!

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 82

Cover:
    Ik heb het e-book dus kan alleen de voorkant beoordelen.
    Het eerste dat opvalt is een schip. Ik kan zo niet bepalen of dit schip een grote rol speelt in het boek.

Auteur:
    Ik heb nog nooit iets van deze auteur gelezen, maar ken wel de tv-serie Varg Veum. Dit is een goede, spannende serie, dus ik hoop dat dit boek enigzins vergelijkbaar is.

Verwachting :
    Omdat op de voorkant staat dat dit boek ook geschikt is voor liefhebbers van Stieg Larsson en Henning Mankell, verwacht ik een lekker spannend boek.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    E-pub: een schip? Zou dit een thriller zijn?

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik heb geen enkel idee wat ik zou verwachten. Een scandinavische thriller zou goed moeten zijn.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik hoop dat het inderdaad behoort tot ‘goede scandinavische thriller.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 157

Wat ik zie is een schip inderdaad, wat de cover met een vrouw in de koelkast te maken heeft weet ik niet.

Auteur. De auteur is mij onbekend dus ben heel benieuwd. Wel ken ik de tvserie met varg venum en die vind ik altijd heel spannend en heel bijzonder.

Verwachtingen, spanning met wat koelheid en traagheid die de Scandinavische boeken altijd heeft. kijk er naar uit!

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 19

Cover: De voorkant is een groot schip met een dreigende lucht erboven. Ik vind het een hele mooie voorkant.
    Of Arne Samuelsen op deze boot werkte of dat de vrouw in de koelkast op deze boot gevonden word.
    Daar kom ik wel achter als ik het boek lees.

Auteur: Ik heb nog nooit iets van deze auteur gelezen dus laat me verrassen. Hij word vergeleken met Stieg Larsson en Henning Mankell dus moet (hopelijk) goed zijn.

Verwachting: Als ik de achterkant lees dan lijkt het boek me heel spannend. Helaas moet ik bekennen dat ik Varg Veum niet ken van t.v. De serie heb ik nooit gezien.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 46

Cover: op het eerste zicht kan ik de titel van het boek en de foto op de voorflap niet echt linken. Dit zal waarschijnlijk wel veranderen eenmaal ik het boek lees.
    Auteur: ik ken de auteur niet, dit boek is dus een eerste kennismaking met hem. Blijkbaar bestaat er een serie met Varg Veum die ook in Vlaanderen werd uitgezonden, maar deze heb ik blijkbaar gemist.
    Verwachting: ik verwacht, afgaande op de korte inhoud, een spannend boek in handen te hebben. het feit dat men op de voorflap schrijft dat hij net als Mankell voor heel veel sfeer en spanning in zijn boeken zorgt maakt dat mijn verwachtingen op dat vlak heel hoog liggen. Want ik ben grote fan van Mankell!

ovar
    Bijdrager
    Post count: 66

Cover: de frontcover ziet er mysterieus uit. Er staat dat het om een privédetective gaat. Ik heb bekeken hoe de cover van de Noorse uitgave eruit ziet: https://images.gr-assets.com/books/1494950953l/35154865.jpg
    De Noorse cover vind ik eigenlijk beter passen dan de Nederlandse cover.
    De backcover vind ik heel duidelijk met adequate informatie. Genoeg om zin te krijgen om het boek te gaan lezen.

Auteur: Ik heb nooit iets van deze Noorse auteur gelezen. Ik houd van detective-verhalen en ben dus uiteraard heel benieuwd.

Verwachting: Op de frontcover staat ook dat Staalesen te vergelijken is met Stieg Larsson en Henning Mankell. Dat belooft dus heel veel.Hopelijk maakt het boek de verwachting waar.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.