Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 068: De vrouw in de koelkast De vrouw in de koelkast, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1409
    #13105 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilerszijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

roboos
    Bijdrager
    Post count: 79

Ondertussen al halverwege het boek bij hoofdstuk 22. Ja wat zal ik er van zeggen, echt veel is er nog niet gebeurd. Wel is alles en iedereen tot in den treure beschreven. Aan de beschrijving van iemand wordt rustig 6 regels gewijd, ja zo krijg ik een boek ook wel vol. Had wel wat minder gemogen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 82

Ik ben op blz 120 van het e-book. Ik vind het wat tegenvallen. Echt spannend wordt het niet (misschien komt dat nog) en het is af en toe erg langdradig.
    Ook de zinnen met vele pauzes (puntjes ) vind ik ergerlijk.
    Vreemde citaten ben ik nog niet tegen gekomen.
    Alleen wat vertalings/epub foutjes; zij glimlachte koekjes i.p.v. koeltjes.
    En i.p.v. kruk staat er knik ?

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 82

Ik heb het boek uit. Ik heb de onderdelen Na het lezen en Beoordeling alvast geschreven. Nu de recensie schrijven. Het boek krijgt van mij 2 sterren.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 66

Ik ben halverwege het boek en positiever dan voorgaande deelnemers. Ik vind het een ‘klassieke detective’, die lekker weg leest. Met Scandinavische schrijvers heb ik nogal eens moeite met de namen van personen, maar dit is in dit boek helemaal niet het geval. Kortom, ik lees met plezier verder!

ovar
    Bijdrager
    Post count: 66

Grappige quotes:

– Ze schuifelde blootsvoets over de vloer, gracieus als een drachtige sint-bernardshond.
    – Ze liep me voorbij met de gang van een luie antilope, omgeven door de geur van Afrikaanse savannes.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    3/4 de van het boek gelezen. Geen opmerkelijke citaten wel beschrijvingen die nogal eigenaardig zijn.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3/4de van het boek uit en ik kan me niet wakker houden van de saaiheid.
    Gaat er nog iets spannends gebeuren?
    Als ik geen recensie zou moeten schrijven, was dit boek al lang diep weg gelegd bij de boeken ‘niet goed’.
    Eerlijk, ik lees veder maar hoop dat de resterende 1/4 van het boek dan toch nog spannend wordt.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zins opbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    ‘ze glimlachte ‘koekjes’?

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 89

Ik heb het boek uit en ik moet zeggen dat het me tegenvalt. Ik had veel meer spanning en actie verwacht.
    Het verhaal is ‘traag’ en heel beschrijvend.
    Het lijkt wel in de 50-er jaren te spelen…

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 19

Sexscene uit de jaren 80?
    Zoekende handen, die knopen vinden, ritsen openen, kleren die uitgeschopt worden, bloed dat klopt, klopt, tot we naakt en wit en dansend tegen elkaar aanliggen. Tot we als meeuwen in de wind tegen elkaar steigeren, en ze haar vleugels onder me uitspreidt, als een golf in de branding tegen me opklimt, me aan mijn haar trekt en haar nagels in mijn rug zet, mijn naam in mijn oren zingt en haar hoofd heen en weer zwaait, als in … extase…

Zijn wel heel veel komma’s.

Ik heb het boek uit en het is me niet tegengevallen.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 242

Ik ben bijna halverwege. Tot nu toe vind ik het verhaal een beetje gezapig, er gebeurt weinig, er zit weinig vaart in het verhaal. Maar misschien komt dat nog. Ik ga snel verder.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 242

Nu kom ik iets tegen wat ik toch moet melden. Op bladzijde 93 (ePub) staat: “Ineens bedacht ik me iets”. Dat vind ik nou echt een storende fout. “Bedenken” is toch iets heel anders dan “zich bedenken” en het eerste wordt hier bedoeld. Misschien een veel voorkomende fout, maar dit zou toch voorkomen moeten worden in een vertaling.

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

Het boek heb ik inmiddels uit. Het is een makkelijk leesbaaar verhaal die vooral in het tweede gedeelte spannend is. Sommige zaken worden te gedetaileerd beschreven dat mag van mij minder.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 118

Ik ben net over de helft van het boek. Het duurde even voordat de titel van het boek in het verhaal voorkwam. Dit had wat sneller gemogen wat mij betreft. Sindsdien vind ik het boek wel spannender. In de eerste helft gebeurde niet zoveel. Boek is makkelijk leesbaar geschreven en ik heb tot nu toe maar één foutje ontdekt op blz. 133. In regel 6 staat stamp te wat stampte moet zijn.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 157

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Ik heb mijn lijstje met citaten niet bij de hand, maar ik vind ze prachtig, zal ze nog plaatsen

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Ja echt een Scandinavische roman. Rustig kabbelend. Vind de beschrijvingen hier erg sterk, voor je gevoel loop je daar echt rond. Ik geniet er van. Het komt inderdaad zoals hiervoor omschreven wat langzaam op gang maar voor mij is dat niet storend.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 43

Ik heb het boek uit. De verhaallijn ontwikkelt zich langzaam. Het boek mis vrij dun en wordt veel vol geschreven met uitgebreide beschrijvingen van de personen en de omgeving waardoor het werkelijke verhaal nog korter wordt.

Ook heb ik wat spelfouten gevonden.
    Pag 33 (ereader) net over de helft wanneer Veum in het kantoor staat….”ze glimlachte KOEKJES ipv koeltjes
    Pag 80 2e alinea “ik wist genoeg. Ik sprong van mijn KNIK ipv kruk en liep naar hun tafeltje”
    Pg 81 glimlachte bête??? ken het woord niet dus opgezocht en neem aan dat er iets van naïef, onbenullig, achterlijk of zo wordt bedoeld. Denk dat daar een beter cq gangbaarder woord voor te bedenken moet zijn. Uit het Frans vertaald zou het stom of dom betekenen.

Verdere reactie in Na het lezen.

Groeten Carina

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.