Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 068: De vrouw in de koelkast De vrouw in de koelkast, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333
    #13107 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning:6 punten, omdat het uiteindelijk op het einde een beetje spanning had.
    Plot:6 punten, omdat het een onverwacht plot is.
    Leesplezier:5 punten, omdat ik het eigenlijk niet uit wilde lezen
    Schrijfstijl:7 punten, omdat het makkelijk te lezen was

Originaliteit:7 punten, omdathet plot voor mij onverwacht was
    Psychologie:5 punten, omdat niet echt diepgang in de personages zit
    Gemiddelde beoordeling:6 punten

ovar
    Bijdrager
    Post count: 63

Spanning: 7 punten, omdat het begin van het verhaal ietwat traaag is, maar de plot heel erg sterk.
    Plot: 9 punten, omdat het verhaal heel verrassend eindigt.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal vlot leest en ik het in een adem uitlas
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat er geen moeilijke zinsconstructies gebruikt worden
    Originaliteit: 7 punten, omdat het voor mij een klassieke detective is met humoristische trekjes.
    Psychologie: 7 punten, omdat de karakters niet erg uitgewerkt zijn, maar de gedachten van Varg goed te volgen zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 233

Spanning: 4 punten, omdat er weinig spanning in het verhaal zit.

Plot: 4 punten, omdat ik het erg voorspelbaar vond.

Leesplezier: 6 punten, omdat het meer als een roman leest en het verhaal op zich wel leuk is.

Schrijfstijl:3 punten, omdat de stijl veel te traag en met veel omhaal van woorden is.

Originaliteit: 6 punten, omdat de schrijver wel een mooi tijdsbeeld schetst.

Psychologie: 3 punten, omdat je de personen niet echt leert kennen.

Gemiddelde beoordeling: 4,3 punten

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

Spanning: 3 punten, omdat er weinig tot amper spanning in het boek voorkwam

Plot:3 punten, omdat te voorspelbaar

Leesplezier:4 punten, omdat het leest helemaal niet zo vlot ook al zijn er weinig pagina’s

Schrijfstijl: 3 punten, omdat saaie woorden, niet mee met de tijd, veel omschrijvingen van van alles maar niet tot the point komen

Originaliteit: 3 punten, omdat ik betere verhalen gelezen heb die rond hetzelfde thema draaien

Psychologie:3 punten, omdat personages blijven niet herkenbaar. Ik moet bij het lezen van een boek een beeld krijgen van een personage. Dit had ik bij dit boek niet.

Gemiddelde beoordeling: 3,1

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 78

Beoordeling Gunnar Staalesen De vrouw in de koelkast

Spanning: 4 Aan het eind werd het een beetje spannend
    Plot: 6 Ik vond het plot goed bedacht, maar vond het jammer dat het zo afgeraffeld werd.
    Leesplezier: 4 Het boek kon me niet steeds boeien, het kabbelde maar voort en was langdradig.
    Schrijfstijl: 3 Langdradig, niet lekker te lezen
    Originaliteit: 5 Ik had nog niet eerder een boek gelezen, waarin een onthoofd vrouwenlichaam in een koelkast werd gevonden.
    Psychologie: 3 Erg uitgebreide beschrijvingen van de diverse personages deden het boek geen goed. De uitdrukking “Less is more” zou hier goed van toepassing zijn.

Totaal 4,16 2 sterren

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 89

Spanning:..5 punten, te snel duidelijk wat er aan de hand was.
    Plot:..4 punten, te snel duidelijk….
    Leesplezier:..5 punten, omdat het verhaal loopt als verwacht….
    Schrijfstijl:.5 punten, saai en gedateerd….
    Originaliteit:.6 punten, het je laat teruggaan in de tijd.
    Psychologie:.5 punten, omdat de personages heel oppervlakkig blijven.

Gemiddelde beoordeling:.5. punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 112

Spanning: 7 punten, omdat ik dit miste in de eerste helft van het boek. Het tweede deel was spannender.
    Plot: 8 punten, omdat het voor mij wel als verrassing kwam.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek prettig leesbaar vond en het mijn volle aandacht had.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl makkelijk was. Het las snel en de hoofdstukken waren niet te lang.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het een onderwerp was waar ik nog niet eerder over gelezen heb.
    Psychologie: 7 punten, omdat je alleen over Varg Veum meer te weten kwam en de rest van de personages wat oppervlakkig bleven.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 34

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 8 punten, omdat er best spannende elementen in voor komen

Plot: 8 punten, omdat pas aan het eind het plot duidelijk was

Leesplezier: 8 punten, omdat je toch wel wilt weten hoe het boek eindigt

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk leest

Originaliteit: 8 punten, omdat dit onderwerp nu ook zeker relevant is

Psychologie: geen mening punten, omdat ik geen psychologische aspecten in het boek kon ontdekken.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Toch wil ik nog wel een aanvulling geven op wat ik gelezen heb. Vond de schrijfstijl best gedateerd, als je dan toch een boek in een nieuwe editie uitgeeft, pas dit dan ook aan. Daarnaast vond ik de niet nodige details, zoals uiterlijk van persoon of omgeving, veel te veel uitgewerkt. Iemand met een dunne haarbos waardoor je de hoofdhuid ziet hoeft niet in 10 regels beschreven te worden naar mijn mening. Het was al zo’n dun boek waardoor er helemaal weinig mbt het échte verhaal te lezen was.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 143

Spanning: 7 punten, omdat het een spannend boek is die zich rustig opbouwt

Plot: 7,5 punten, omdat deze zich chronologisch opbouwt, niet te veel sprongen in de tijd dat is prettig
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik van deze schrijfstijl houdt, het rustig, haast ontspannen opbouw, geen haast

Schrijfstijl: 8 punten, omdat dit mijn favoriete schrijfstijl is zoals hierboven al geschreven de humor in het boek was voor mij de kers op de taart

Originaliteit: 7,5 punten, omdat dit verhaal op zich niet zo origineel is, de ontknoping weer wel.

Psychologie: 7 punten, omdat er niet heel veel ontwikkeling in de personen zat op een enkele uitzondering na.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Tiny Rutjens
    Bijdrager
    Post count: 19

Spanning: 6 punten, omdat het niet echt spannend was.
    Plot: 8 punten, omdat het toch wel een verrassend plot was
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het een lekker leesbaar boek vond
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek heel goed leesbaar was met korte hoofdstukken
    Originaliteit: 8 punten, omdat het onderwerp toch goed was en een verrassend plot
    Psychologie: 7 punten, omdat de personen wat vlak bleven

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Jacqueline
    Bijdrager
    Post count: 37

Hier kun je je boek (De vrouw in de koelkast) waarderen met punten (1 t/m 10).

Spanning: 6 punten, in de eerste helft van het verhaal mis ik de spannende scene’s en is het eigenlijk best saai.

Plot: 7 punten, de tweede helft van het verhaal is spannend met een bijzondere ontknoping.

Leesplezier: 6,5 punten, ondanks de saaie eerste helft van het boek, heeft de tweede helft mij voldoende leesplezier gegeven.

Schrijfstijl: 5,5 punten, de schrijfstijl is makkelijk leesbaar waarbij de gedetailleerde omschrijvingen mij irriteerden.

Originaliteit: 6,5 punten, door de bijzondere ontknoping

Psychologie: 5 punten, ik had graag meer over het karakter en andere eigenschappen over een aantal personages in het verhaal willen lezen.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 44

Mijn beoordeling:

Spanning:7. Het verhaal bouwde zich heel gezapig op, net zoals de spanning. Duurde wat lang voor er echt spanning in kwam.
    Plot:7. Het verhaal zat goed in elkaar maar sleepte wat aan.
    Leesplezier: 8. Ik heb wel genoten van dit boek,niet flitsend maar gezellig om te lezen.
    Schrijfstijl:7 Heel beschrijvend, soms wat té.
    Originaliteit:7. Vooral omwille van de verrassende ontknoping.
    Psychologie: 6. de personages waren naar mijn gevoel te weinig uitgewerkt.
    Eindtotaal:7

roboos
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 6 punten, omdat het pas op het eind van het verhaal een beetje spannend wordt.
    Plot: 7 punten, omdat het een toch wel origineel plot is.
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik het boek ondanks de te beschrijvende stijl van Staalesen toch met plezier gelezen heb.
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat ik al die uitgebreide beschrijvingen van alles en iedereen wat “over de top” vind.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik de figuur Varg Veum een origineel type dectective vind.
    Psychologie: 5 punten, omdat er van alles rondom de figuur Varg Veum speelt maar dat in dit boek niet uit de verf komt.

Gemiddelde beoordeling: 38 punten gedeeld door 6 = 6,3

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.