Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 071: De vrouw die terug moest De vrouw die terug moest, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #13643 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Nel
    Bijdrager
    Post count: 38

De cover is mooi en heel rustig. Niks flitsend of kleurrijk maar gewoon fijn om naar te kijken.

Ik heb eigenlijk wel hoge verwachtingen. Het is een thrillerdebuut en dat is altijd spannend
    of het boek aan mijn verwachtingen gaat voldoen. Ik heb er wel een goed gevoel over.

Het verhaal spreekt mijn aan omdat er een puber vermist wordt en de ouders niet weten waar ze het
    zoeken moeten. Komt deze puber terecht, wat is er met haar gebeurd.Als je als kind vermist wordt is
    het een nachtmerrie voor de ouders. Ben dus heel nieuwsgierig.

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Ik heb goede verwachtingen van dit boek afgaande op de beschrijving en mijn ervaring met scandinavische thrillers. Ik verwacht dat het een boek is waarin bet vooral om de personen/karakters gaat en niet primair gericht op de verdwijning van het meisje. Ik houd daar erg van! De cover is mooi en komt rustig over. Ik lees bijna alleen maarr ebooks dus dan zijn het niet de covers die de grootste rol spelen bij het kiezen van het boek. Maar meer de tekst op de achterkant en tips via lezersforums.
    Een thrillerdebuut lezen spreekt me ook aan!

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

De cover vind ik er erg mooi , rustig maar tegelijk ook intrigerend uitzien. In de winkel zou ik het boek op pakken om te lezen waar het over gaat.( Heb het boek als ebook ontvangen dus speelt dit deze keer niet zo’n grote rol.)
    Omdat de schrijfster van scandinavische oorsprong is, zijn mijn verwachtingen wel hoog. Ik lees deze soort namelijk erg graag en veel. Ook bekijk ik de scandinavische films en series , omdat de verhaallijnen meestal erg knap in elkaar lopen.
    Dit thriller debuut nodigt me uit om er gelijk in te gaan beginnen. De korte beschrijving heeft me al gelijk te pakken . De problemen van de rechercheur die de zaak op gaat lossen èn natuurlijk de hoop dat ze het verdwenen meisje gaat vinden…..

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 108

Cover: Het heeft mooi frisse kleuren. Voor mijn gevoel typisch Scandinavisch qua kleur en stijl. Lettertype strak en eenvoudig.
    Verwachtingen m.b.t. de auteur / het verhaal : Voor mij is ze nog onbekend, maar volgens de berichten zou het net zo spannend zijn als de reeksen van ‘the killing’, the bridge’ en Millennium -trilogie. De laatste 2 ken ik van tv. Goed en spannend. Mocht dit boek het evenaren dan verwacht ik een spannend verhaal met een goed geschreven plot.

Ik ben benieuwd.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 52

De cover ziet er alledaags uit voor een scandinavische thriller. Zou zo uitwisselbaar zijn met de cover van legio andere thrillers, zoals die van b.v. Indridasson.
    De achterzijde van het boek wekt wel de nodige verwachting bij mij, omdat hier een aantal goede (korte) recensies op staan.
    Ik ken de auteur nog niet, maar gezien de recensies en ook de tekst op de achterkant van het boek verwacht ik wel een verhaal dat mij gaat boeien. Het spreekt mij in ieder geval wel aan.
    Het is een eerste deel over Charlie Lager, dus ik verwacht dat dit het begin van een verhaal wordt, waarin een hoofdlijn in dit boek opgestart en uitgewerkt wordt, maar waarin tevens verhaallijnen opgestart worden die in latere delen verder uitgewerkt gaan worden.
    Ik ga het zien.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 99

De cover heb ik op internet opgezocht omdat ik een epub heb. Maar zo op het eerste oog vind ik deze niet echt spannend. Maar eigenlijk ga ik nooit voor een cover. Het is een mooi extraatje als deze bijzonder is qua vormgeving.
    Mijn verwachtingen zijn hoog, zeker omdat er een vergelijking wordt gemaakt met de Millenium reeks, the Killing en the Bridge. De laatste is mijn absolute favoriet. Zo jammer dat de serie afgelopen is.
    Ook de hoofdpersoon Charlie Lager heeft enkele eigenaardige trekjes en zoiets staat garant voor heel wat leesplezier. Scandinavische thrillers hebben sowieso mijn voorkeur, ze zitten vaak heel goed in elkaar.
    Ik hoop dat ik een absoluut goed debuut ga lezen.

Karin
    Bijdrager
    Post count: 31

Ik hou wel van een sobere cover, in deze tinten. De cover straalt een zekere rust uit, met een enzame (vrouwen)figuur op de rotsen … mij spreekt de cover alleszins aan ! Vind trouwens ook de manier op de auteursnaam te vermelden behoorlijk origineel, zo met die “Lina” in de “O”.
    Wat verwacht ik van de auteur / het boek ? Ik heb eigenlijk best wel weinig ervaring met Scandinavische schrijvers, heb altijd het idee gehad dat die boeken nogal langzaam lezen, maar heb mijn mening na een aantal Ahnhems vorig jaar wel herzien. Ik wilde dus ook graag dit boek lezen om te zien of ik het inderdaad al dit jaren fout had ingeschat. Ik hoop alleszins op een spannend, vlot en boeiend boek.

spacycow
    Bijdrager
    Post count: 6

Cover: De cover vind ik er rustig uitzien. Ik heb een epub versie en op mijn ereader ziet deze er zoals gewoonlijk grijs uit, maar op mijn laptop komen de kleuren mooi uit. Ik vind het mooi dat er een genuanceerde kleur in zit en dat er een nadruk ligt op ‘Lina’ en ‘vrouw, dat springt er dan wel uit. Helaas zie je dit niet terug op je ereader. De tekst ‘een charlie lager-thriller’ vind ik zelf een beetje vreemd, omdat dit een thrillerdebuut is, maar door deze zin lijkt het alsof er al meerdere boeken in deze serie zijn.

Auteur: Ik ken deze auteur natuurlijk not niet, dus ik heb eigenlijk nog geen echte verwachtingen. Ik vind Scandinavische schrijvers vaak erg spannend schrijven, dus ik hoop dat dit boek ook zo geschreven is.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek. Als ik de ‘korte inhoud’ lees lijkt het mij zeer spannend om erachter te komen wat er in het verleden van Charlie gebeurd is waardoor ze eigenlijk niet terug wil naar het dorp waar ze vandaan komt. Daarnaast ben ik super nieuwsgierig wat er gebeurd is met het vermiste meisje en of ze haar zullen vinden.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 114

De cover is mooi rustig. Mooie kleuren die denk ik goed passen bij de omgeving waarin het afspeeld. De blauw tinten zijn wel koel, dat maakt nieuwsgierig en staalt ook spanning uit.

Verwachting van de auteur: de auteur is voor mij onbekend. Scandinavische thrillers hebben een goede reputatie dus ik verwacht dat deze er ook aan zal voldoen.

Ik denk dat het een spannend en goed in elkaar stekend verhaal is met een psychologisch tintje omdat het verleden van Charlie boven gaat komen. Ik ben nieuwsgierig wat ze heeft mee gemaakt. Ik verwacht een heerlijk boek.

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 37

Cover:
    Is rustig en mooi. Koele blauwe tinten die rust uitstralen. maakt mij wel erg nieuwsgierig en ook best spannend.

Auteur:
    Ken haar nog niet. Maar eerst dacht ik dat zij uit Ijsland kwam. Aan de naam te lezen, komen daar veel achternamen met DOTTER voor.
    Maar dus niet want ze is docent Zweeds en psychologie.
    Ik lees graag boeken uit Scandinavische landen. Hoop dat dit weer een TOPPER wordt.

Verwachting:
    Ik verwacht een spannend boek. En ik ben ook een Fan van de Millennium trilogie gelezen en de series van The Bridge en The Killing gezien op DVD.
    En volgens Dagbladet is dit boek verkozen tot thrillerdebuut van het jaar. Laten we het hopen dat het klopt.

Ik ben begonnen!

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 139

Cover: ik heb de epub ontvangen, dus heb de plaatjes even bekeken via internet. De kaft vind ik typisch Zweeds. De ronde rotsen, de zee. De kleuren spreken me enorm aan. Zacht. Rustig. Ook de eenzame vrouw vertelt al een verhaal op zich. Een boek dat ik in de boekenzaak zeker zou oppakken. Het lettertype is ook mooi duidelijk. Leuk gedaan de voornaam in de O.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik ken deze auteur niet. Heb even gegoogeld voor ik me voor deze leesclub inschreef. Het blijkt dat zij zelf is opgegroeid in het plaatsje waar het verhaal zich afspeelt. Zullen we dat gaan merken in het verhaal?

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Veel. Vooral omdat het in Zweden het thrillerdebuut van het jaar is geweest.

Renate
    Bijdrager
    Post count: 36

Ik vind het boek er ‘frie’ uit zien. Mooie foto en leuk grapje met de layout van de naam van de auteur.
    Ik verwacht dqt het een spannend boek zal zijn, met ontwikkelingen in het verhaal en binnen de personen, omdat de schrijfster ook psychologie doceert.
    Als ik de achterkant lees word ik al nieuwsgierig en wil weten wat er gebeurd is n het verleden en nu..

Ik ben benieuwd naar de schrijfstijl en of dit boek lekker ‘wegleest’…

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 136

Cover: E-book voorkant is niet heel bijzonder in zwartwit(vind ik ook het nadeel bij Ereader alle covers lijken op elkaar) flaptekst daarentegen is veelbelovend

Auteur: Geen verwachting ik laat me verrassen

Verwachting:Ik hoop op een spannend verhaal en meerdere delen maar ik ga dit weekend beginnen met lezen dus ik merk het wel

CharlottevV
    Bijdrager
    Post count: 29

Na een drukke periode kan ook ik eindelijk aan het boek beginnen.

Cover: Op zich is de cover simpel en rustig. Je vraagt je af wie de vrouw op de foto is, wat ze daar doet of waar ze heen gaat

Auteur: Aangezien het een debuut is heb ik geen verwachtingen en stap ik er open-minded in.

Verwachting: Aangezien Scandinavische thrillers over het algemeen donker, duister en krachtig zijn verwacht ik een meeslepend en spannend verhaal waarbij ik op het puntje van m’n stoel zal zitten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.