Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 071: De vrouw die terug moest De vrouw die terug moest, Tijdens het lezen

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 99

Het boek leest razendsnel, mochten er al fouten instaan dan heb ik die over het hoofd gezien.
    Het is geen spannende thriller, ik kon er gedurende het lezen niet de vinger op leggen wat het boek nu met mij deed.
    Wel pakte ik het telkens op dus het intrigeerde mij steeds.
    Het boek vind ik niet te vergelijken met de genoemde thrillers, dat is geen kritiek. Integendeel.
    Het boek ontwikkelt zich op een geweldige manier en dat realiseer je, je eigenlijk als het uit is.
    Charlie heeft niets met het dorp waar ze is geboren en tegelijk is het alles voor haar.
    Hoe de verhaallijnen uiteindelijk bij elkaar komen is mooi.

spacycow
    Bijdrager
    Post count: 6

Ik ben nu op twee derde van het boek. Ik vond het vanaf het begin ontzettend goed geschreven, het leest vlot en lekker weg. Ik vind het boek spannend en ben heel erg benieuwd wat er gebeurd is. De verhaallijn ontwikkeld zich goed. Ik kan de verhaallijn over Alice en Rose nog niet plaatsen, maar ik denk dat dit zeker een reden heeft. En ik ben natuurlijk zelf ook aan het speculeren hoe dat relateert aan het verhaal van Annebelle en Charlie. Het verhaal voldoet aan mijn verwachting, omdat het zo fijn leest en het voor mij een spannend verhaal is.

Een citaat die ik opmerkelijk vond is deze:
    ‘Je hebt altijd een keuze. Dat zeggen alleen mensen die geluk hebben gehad in het leven.’

Met betrekking tot spellingfouten valt het me op dat er af en toe een woord mist, dat vind ik zelf wel vervelend lezen. Andere spelfouten vallen mij niet zozeer op.

Renate
    Bijdrager
    Post count: 36

Een citaat wat weergeeft hoe voor de hoofdpersoon verleden en heden verweven zijn:

‘”Wil je trouwens tegen niemand zeggen dat ik hier gewoond heb?” zei Charlie.
    “Waarom niet?”
    Ömdat het belangrijk voor me is. Ik denk dat het de boel alleen maar ingewikkelder maakt.”
    “Maar herkennen de mensen je dan niet?”
    Charlie schudde haar hoofd. ze dacht van niet. het was lang geleden. Ze was veranderd.’

Ik had vooraf niet echt een idee hoe de verhaallijn zou verlopen. het duurde even voor het spannend werd, maar dat gaf niet, want door de uitgebreide beschrijvingen van de personen en hun gedachtes werd je toch het verhaal ingetrokken en wilde ik verder lezen.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.