Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 071: De vrouw die terug moest De vrouw die terug moest, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #13645 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Het boek bevat meerdere verhalen die je naast elkaar leest en gaandeweg ontdek je wat ze (misschien?) met elkaar te maken hebben.
    Er ontwikkelt zich een wat sinistere sfeer in het boek. Dat had ik niet zo verwacht. Het boek heeft meerdere lagen en ik ontdek gaandeweg paralellen. Het boek wordt steeds meer bijzonder.
    Tot nu toe vind ik het verhaal mysterieus en maakt het me nieuwsgierig. Echt spannend vind ik het niet. Her boek maakt me wat verdrietig tijdens het lezen.

Karin
    Bijdrager
    Post count: 31

Ik ben nu ongeveer halfweg het boek. Van bij het begin stapelen de vragen zich op, zowel over de situatie en de verdwijning van Annabelle, als over het leven en verleden van Charlie. Maar je merkt ook dat gaandeweg het verhaal zich ontvouwt en dat beetje bij beetje de mysteries min of meer worden opgehelderd. Bovendien schetst het boek een schrijnend beeld van het leven in Gullspang. Ik raak eerlijk gezegd bij Scandinavische thrillers altijd een beetje in de war van de vaak minder bekend klinkende persoons- en plaatsnamen, maar het lijkt of ik me daar alsmaar gemakkelijker kan overzetten. Ik vind het boek tot nu toe alleszins prima in orde, ben benieuwd hoe het verder gaat, uiteraard met Annabelle, maar toch ook wel met Charlie, vind het best een sympathiek hoofdpersonage !
    heb ook nog een citaat, ‘t is misschien een beetje een veelgebruikte uitspraak, maar ik vind ze voor dit boek alleszins bijzonder treffend : ‘je kunt het meisje uit het dorp halen, maar het dorp niet uit het meisje’

Nel
    Bijdrager
    Post count: 38

Een opmerkelijk citaat vind ik : Je hebt altijd een keuze. Dat zeggen alleen de mensen die geluk gehad hebben.
    Ja dat vind ik een hele mooie, slaat wel op de bewoners van het dorp Cullspang.
    Wat ook heel leuk is. Wat zijn hun manen ? Hun namen zijn AD en HD dat is heel goed gevonden.
    Ook nog een mooie : Je kunt het meisje wel uit het dorp halen, maar het dorp niet uit het meisje.

Ontwikkelt het boek zoals je verwacht had : Ja en nee
    Ja omdat ik een spannende thriller verwacht had en dat klopt helemaal. De verschillende verhaallijnen zijn heel goed.
    Nee ( is heel positief ) ik krijg nog steeds geen vat op het boek, er komt steeds weer wat bij zodat je als lezer
    steeds op het verkeerde been gezet wordt.

Taal fouten zullen er zeker instaan, maar ik zit zo in het boek dat mij dat totaal niet stoort.

penningf
    Bijdrager
    Post count: 52

Opmerkelijke citaten zijn bij mij niet echt blijven hangen. Wel ben ik een woord tegen gekomen dat ik nog nooit eerder had gezien. Dat is “gerontocratie”. Ik denk niet dat dit woord veel gebruikt wordt in Nederland, maar misschien vergis ik me.
    Wat ik tot nu toe nog niet kan plaatsen is de verhaallijn met Alice en Rosa.
    De rest van het boek zit tot nu toe logisch in elkaar.

Karin
    Bijdrager

Zelden tijdens het lezen van een recensieboek zoveel nota’s gemaakt over vragen en namen en onduidelijkheden, maar wat ontvouwt het verhaal zich geweldig … en ondanks al het pennen, wat leest het boek geweldig vlot … fantastisch debuut !

Karin
    Bijdrager

Zelden tijdens het lezen van een recensieboek zoveel nota’s gemaakt over vragen en namen en onduidelijkheden, maar wat ontvouwt het verhaal zich geweldig … en ondanks al het pennen, wat leest het boek geweldig vlot … fantastisch debuut !

trouwens net nog een mooi citaat gelezen ‘voor alles wat je haat aan jezelf – vergeef jezelf’

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 108

Bijna 1 derde heb ik gelezen. Tot zover is het nog niet van wat ik had verwacht. Hopelijk begint het over niet al te vele pagina’s spannend te worden. Degenen die verder zijn zullen het wel weten. Voor mij is het nog even een ? Strakjes verder…

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

Heb het boek inmiddels uit. Heb op een gegeven moment een papiertje erbij gepakt om de verschillende namen te “onthouden” Vooral de verhaallijn met Rosa en Alice kon ik niet plaatsen. Wilde wel weten wat er nu gebeurt was, zowel met Annabelle als met Charlie vroeger. Dus gewoon uit nieuwsgierigheid niet van wege de opgebouwde spanning….. Eigenlijk moet ik bekennnen dat ik tè hoge verwachtingen had over dit debuut.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

Heb het boek inmiddels uit. Heb op een gegeven moment een papiertje erbij gepakt om de verschillende namen te “onthouden” Vooral de verhaallijn met Rosa en Alice kon ik niet plaatsen. Wilde wel weten wat er nu gebeurt was, zowel met Annabelle als met Charlie vroeger. Dus gewoon uit nieuwsgierigheid niet van wege de opgebouwde spanning….. Eigenlijk moet ik bekennnen dat ik tè hoge verwachtingen had over dit debuut.

Opmerkelijke tekst ( quote ?) vond ik in mijn ebook op blz110. “ Er is meer “zei ze “ Er is veel meer dan je ziet” en op blz 406 : Misschien had je soms wel een keus, dacht ze, maar meestal stond het toeval , het lot, of wat het ook was,die in de weg.

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 37

Ik ben nu op 2 derden van het boek. En wat een mooi verhaal en dat voor een debuut. Het is niet (super) spannend. Maar het leest volt door de korte hoofdstukken en door de nieuwsgierigheid die constant gewekt wordt.

Het verhaal ontwikkelt zich goed.

Hier en daar een moeilijke zins opbouw en een spellingsfout een paar voorbeelden hieronder

op pagina 118 van het papieren boek staat er “Leuk vent,trouwens,zei Charlie…..”

op pagina 114 “Suzanne schudde haar hoofd en zei hij van buiten kwam……”

op pagina 154 “Sorry zei Anders, maar dat klinkt compleet gestoord. Wees blij dat weg bent……”

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 139

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Opmerkelijke citaten ben ik niet tegengekomen. Wel heb ik twee keer een woord gemarkeerd omdat ik het niet kende. Wel kon ik de betekenis uit de context opmaken. Het ging om geronotocratie en sertraline.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? De drie verschillende verhaallijnen volgen ieder hun eigen ontwikkeling. Tijdens het lezen blijft de vraag waar de drie lijnen bij elkaar komen. Vooral het lijntje van Rosa en Alice blijft voor mij nog wel mysterieus. Het boek is moeilijk weg te leggen. Vooral door de spanning in het verhaal en de groei van het plot.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Ik ben geen storende fouten tegen gekomen. Wel woorden die ik even heb opgezocht, maar niets dat de voortgang in het lezen belemmerde.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 136

Wat een heerlijk verhaal om te lezen(ik word wel triest van drank en pillengebruik bij de jeugd) nog geen storende fouten gelezen en ik vind het heel anders als millenium. Niet loeispannend maar wel goed verhaal.

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 37

zo boek is uit. en wat heb ik ervan genoten van dit verhaal.
    Niet (super) spannend, kon het boek makkelijk wegleggen.
    Wel een triest verhaal. Maar meer hierover in het rubriekje na het lezen!

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 114

Opmerkelijke citaten zijn mij niet opgevallen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet op gelet heb.
    Ik wist niet goed wat ik van de verhaallijn moest verwachten. Nieuwsgierigheid naar wat er met Charlie in het verleden is gebeurd trok mijn aandacht. De auteur heeft het goed verborgen kunnen houden waardoor ik nieuwsgierig bleef.
    Spellingsfouten e.d. Ben ik niet tegengekomen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.