Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 071: De vrouw die terug moest De vrouw die terug moest, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 6

De plot

Ik vind dat de verschillende verhaallijnen mooi geschreven zijn en mooi in elkaar vervlochten zijn op het einde. Tegen het einde weet je nog steeds niet wie het gedaan zou kunnen hebben, maar ik had niet verwacht dat het zou eindigen zoals het deed. Ik vond de verhaallijn over Rosa en Alice ook erg mooi, en het was voor mij ook onverwacht om erachter te komen wie deze personen nou precies waren. Dat vond ik heel mooi gedaan.

Het plot wordt rustig uiteengezet, je ontmoet steeds meer personages en leert meer over hun verleden (zoals Charlie, maar ook de moeder van Annabelle). Ik vind het mooi opgezet en beschreven, waardoor je ook echt een beeld krijgt van het leven in Gullspang.

Ik had het einde van het verhaal totaal niet zien aankomen, wat natuurlijk ontzettend knap van de schrijfster is. Ik had echter wel een veel spannender einde verwacht, wat nu dus niet het geval was. Ik vond dat nogal een domper, maar toch vind ik het een goed geschreven en spannend boek.

Algemeen

Ik vond het een zeer boeiend verhaal en het was ook spannend opgeschreven, ik vond het lastig om het weg te leggen.

Het was zeer prettig om te lezen, de schrijfster schreef duidelijk en het was makkelijk te begrijpen. Het verhaal had me echt in z’n greep.

Ik vind het lastig om aan te geven of dit een typisch Scandinavische thriller is. Voor mijn gevoel zijn Scandinavische thrillers vaak goed beschreven, zit er een goede verhaallijn in, wordt er goed ingegaan op de belevingswereld van de personages en wordt de omgeving goed omschreven. Als ik dat in mijn achterhoofd houdt dan vind ik dat dit boek zeker een typisch Scandinavische thriller is.

Ik vind het een geloofwaardig en spannend verhaal.

Dit boek

Wat dit boek uniek maakt is dat het eigenlijk een detective en thriller is, maar dat het aan de andere kant ook een heel treurig verhaal is. Het einde van dit boek is niet zoals de meeste thrillers eindigen en dat maakt het ook uniek.

Dit een zeer geslaagd debuut, ik ben erg benieuwd naar de volgende misdaad die Charlie moet oplossen en de problemen die dat met zich meebrengt. Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe deze schrijfster een ander verhaal tot een einde brengt.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.