Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 071: De vrouw die terug moest De vrouw die terug moest, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1449
    #13647 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

annemarie van weelie
    Bijdrager
    Post count: 42

Spanning: 7
    Plot: 9 (mooi uitgedacht en uitgewerkt, verschillende personen en verhaallijnen uit verschillende tijden die samenkomen in het heden)
    Leesplezier: 8 (hoewel niet bloedstollend spannend, bleef het verhaal boeiend en de hoofdpersoon werd steeds interessanter)
    Schrijfstijl: 8 (modern, mooie dialogen, goede sfeersetting)
    Originaliteit: 8 (het thema vermissing is niet origineel, wel de wijze waarop het in dit boek is opgepakt)
    Psychologie:10

Totaal 50 punten
    Gemiddelde beoordeling: 8,3

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning:7 punten, omdat het meer een psychologische thriller is dan actiethriller

Plot:8 punten, omdat de verhaallijnen heel goed uitgedacht en uitgewerkt zijn

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal goed is en actueel (drank/drugsgebruik onder jongeren).

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal boeiend is en je blijft nieuwsgierig naar Rosa en Alice.

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal 3 verhaallijnen heeft en dit zeer goed is uitgewerkt.

Psychologie: 8 punten, omdat dit in het echte leven ook kan gebeuren zeer geloofwaardig en bijzonder goed geschreven.

Gemiddelde beoordeling: 7.9 punten net geen 8 punten

Nel
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning : 7 Omdat het wel een spannend boek is, maar je krijgt er geen kippenvel van
    Plot : 9 Door de verschillende verhalen op zo,n mooie manier bij elkaar te brengen.
    Leesplezier: 8 Genoten van de eerste tot de laatste bladzijde
    Schrijfstijl: 8 Steeds weer iets nieuws en heel goed verwoord
    Originaliteit: 8 Het boek is tot detail uitgewerkt wat het daarom ook heel goed maakt.
    Psychologie : 9 Je kan merken dat de auteur zelf psychologie heeft gestudeerd en dat is in dit boek goed te merken.

Totaal : 48 punten.
    Gemiddelde beoordeling 8 punten

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning: 6 punten, echt spannend vond ik het niet. Er had wat meer actie in gemogen.

Plot: 8 punten, omdat je tot het eind nieuwsgierig blijft naar wat er gebeurd is.

Leesplezier: 8 punten, omdat je geprikkeld blijft om verder te lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig en soepel weg leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat je nieusgierig blijft maar het thema vaker voor komt in thrillers.

Psychologie: 8 punten, omdat alles goedopgebouwdcis en ook wel diepgang heeft.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: 8 punten, omdat ik van dit boek geen afgekloven nagels kreeg. De onderhuidse spanning is zeer wel aanwezig dus een goede beoordeling.

Plot: 9 punten, omdat er gedurende het hele boek drie verhaallijnen in verschillende tijdszones worden uitgewerkt. Daarnaast wordt het dagelijkse leven in het dorpje ook uit de doeken gedaan.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik telkens weer verder wilde lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er vanuit verschillende perspectieven werd geschreven bleef het boek aantrekkelijk om te lezen.

Originaliteit: 7 punten, omdat het verleden een rol speelt bij een politievrouw die een verdwijning op moet lossen en daarbij op zaken stuit in een dorp die ook aandacht verdienen. Dit zie je vaker bij thrillers.

Psychologie: 8 punten, omdat de personen zo levensecht en geloofwaardig zijn opgeschreven, ze kruipen onder je huid.

Totaal 48 punten is een gemiddelde van 8

Brigitte
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning:6 punten, superspannend vond ik het niet

Plot:8 punten, de verhaallijnen kwamen mooi bij mekaar en je bent toch wel nieuwsgierig naar het einde

Leesplezier:8 punten,prettig om te lezen door de korte hoofdstukken

Schrijfstijl:8 punten, leest vlot en soepel

Originaliteit:7 punten, 3 verhaallijnen en goed uitgewerkt KNAP

Psychologie:8 punten, heel goed doordacht

Totaal 45 punten
    Gemiddelde beoordeling 7,5 punten

Renate
    Bijdrager
    Post count: 34

Spanning: 8, omdat je de loop van de gebeurtenissen niet meteen overziet en dingen soms anders zijn gegaan of gaan dan je denkt. Er waren ook delen van het boek die ik wat ‘rustiger’vond, niet erg, want nodig om personen te leren kennen, maar niet echt spannend.

Plot: 8, verrassend , en mooi verweving van verleden en heden.

Leesplezier: 7, omdat het een tijdje duurde voor ik in het verhaal kwam, door de veelheid aan personen en de tijdsprongen.Maar vond het wel boeiend.

Schrijfstijl: 9, ik vond het taalgebruik prettig, kon zo goed meeleven met Charlie.

Originaliteit: 8, omdat ik het een mooi uitgangspunt vond dat het verleden van Charlie zo veel overeenkomsten had met het verhaal van Annabel. En dan juist ook weer de verrassende wending, hoe verschillend hun ‘uitkomsten’ zijn. Charlei heeft een leven buiten het dorp opgebouwd en met Annabel is het (onverhoopt) slecht afgelopen.

Psychologie: 10 punten, omdat ik dit goed uitgewerkt vind. Ik houd ervan als je zo in de hoofdpersoon kunt duiken, dat je het verhaal meebeleeft. Door de opbouw van het boek puzzel je net zo hard als Charlie moet doen.

Eindoordeel: 50 punten : 6 = 8,3

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP https://WWW.THRILLZONE.NL

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

Spanning : een 6, ik vond het boek niet erg spannend. Wilde wel weten hoe het met Charlie en Annabelle af zou lopen. Ik kon het boek ook makkelijk even weg leggen
    Plot : een 7, interessant dat er voor verschillende verhaallijnen is gekozen, die op een gegeven moment bij elkaar komen
    Leesplezier :een 7, door de korte hoofdstukken las het boek makkelijk weg, ik pakte het steeds weer op om een klein stukje verder te lezen
    Schrijfstijl :een 7, geen moeilijke zinnen of woorden, dus makkelijk te lezen
    Originaliteit :een 7, er zijn meer van dit soort boeken over verdwenen personages en mensen die terug keren naar hun geboorteplek. Het gebruik van de verschillende verhaallijnen maakte het wat meer bijzonder. Hoewel die van Rosa en Alice voor mij soms wat erg ver gezocht was
    Psychologie, een 8, de personages van Charlie en Annabelle en later ook Betsy werden mooi uitgediept
    Totaal : 42 punten
    Gemiddelde beoordeling een 7

penningf
    Bijdrager
    Post count: 46

Spanning:6.. punten, omdat het boek eerder boeiend is dan spannend.

Plot:9 punten, omdat het gewoon een verhaal is dat erg goed in elkaar zit.

Leesplezier:9 punten, omdat ik het boek maar moeilijk weg kon leggen.

Schrijfstijl:8 punten, omdat de verschillende verhaallijnen de aandacht er goed bij hielden.

Originaliteit:7 punten, omdat het geen uitschieter was op dit vlak, maar toch zeker de moeite waard.

Psychologie:9 punten, omdat je best wel meeleeft met en nadenkt over de hoofdpersonen in het boek.

Gemiddelde beoordeling:8,0 punten

Karin
    Bijdrager
    Post count: 31

spanning : 9 : ik vond het een erg boeiend boek, spannend in die zin dat ik bijzonder nieuwsgierig was naar de afloop
    plot : 10 : mooi opgebouwd, en prima uitgewerkt
    leesplezier : 10 : ik heb ontzettend van het boek genoten
    schrijfstijl : 9 : het boek is zeer prettig geschreven en neemt je mee van de eerste tot de laatste pagina
    originaliteit : 8 : wat is nog origineel in een thriller, ik had alleszins niet het gevoel dat ik dit soort van verhaal al wel eens ergens gelezen had
    psychologie : 8 : de karakters worden niet helemaal uitgewerkt, maar dat stoort in dit boek voor mij ook helemaal niet

totaal : 54/60 = gemiddeld 9

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 115

Spanning:7 punten, omdat het verhaal broeit. Je zit niet constant op het puntje van je stoel. Toch zit er een spanning in. Niet alleen in de moordzaak. Ook in de persoonlijke ontwikkeling van Charlie Lager. Wat is er met haar gebeurd? En uit wier oogpunt worden de tussenstukjes geschreven?

Plot:9 punten, omdat het ondanks de af en toe ingewikkelde verhaallijnen vanuit meerdere perspectieven in verschillende tijden tot een verrassende uitwerking samenkomt.

Leesplezier:9 punten, omdat ik genoot van Charlie, ondanks haar in mijn ogen mindere karaktereigenschappen. De korte hoofdstukken vanuit verschillende perspectieven zorgden voor cliffhangers die maakten dat ik door wilde lezen. Omdat ik Charlie beter wilde leren kennen en hoe het nu precies zat met haar verleden, beleefde ik plezier aan het verhaal. Het intrigeerde.

Schrijfstijl:8 punten, omdat de korte hoofdstukken, rake zinnen in soms een beetje vreemd aandoende stijl mijn aandacht goed vasthielden.

Originaliteit:7 punten, omdat een vrouwelijke, getroebleerde hoofdpersoon die met de spoken uit haar verleden worstelt niet uniek is. De meerdere verhaallijnen in verschillende tijden vind ik wel origineel. Hoewel de verdraaiing van de namen van de tussenfragment wel een beetje vergezocht is.

Psychologie:8 punten…bijna 9, maar ik wil Charlie graag nog de kans geven om te lezen zien dat ze groeit. Ik was in de ban van haar (niet altijd leuke) persoonlijkheid. De interactie met haar collega vond ik mooi om te zien. Ook hoe hij zich ontwikkelde.

Met 48 punten komt dit uit op een gemiddelde 8.0

spacycow
    Bijdrager
    Post count: 6

Spanning: 8 punten, omdat het moeilijk weg te leggen was.

Plot: 7 punten, omdat het mooie verhaallijnen bevat die goed uitgedacht zijn en mooi samen komen in het einde.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik in het verhaal gezogen werd.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig geschreven is en goed te volgen was.

Originaliteit: 8 punten, omdat het einde totaal onverwacht kwam en de verhaallijn over Alice en Rose nog een extra wending geven aan het verhaal.

Psychologie: 6 punten, omdat het een geloofwaardig verhaal is.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 89

Spanning: 5 punten, omdat ik dit miste.
    Plot: 6 punten, omdat het duidelijk en afsluitend was. Tevens liep het anders dan ik verwachtte.
    Leesplezier: 5.5 punten, omdat ik spanning miste dat ik bij dit genre verwacht. Voor mij was het geen thriller, eerder een roman. Het viel me wat tegen.
    Schrijfstijl: 6 punten, omdat het in een begrijpelijke vertellijn is weergeven zonder ingewikkelde stukken tussendoor en/of verspringingen naar een andere situatie/verhaallijn, maar qua verhaal miste ik spannende situaties.
    Originaliteit: 6 punten, omdat het niet uitsprong te op zichtte van andere boeken die ik heb gelezen.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik dit miste. Weinig details en diepgang. Het kwam oppervlakkig over. Naar mijn idee maak je een spannend thriller door diepgang en gelaagd van de personages te beschrijven. Het kan middels emoties zijn, ervaringen, details omgeving etc.

Gemiddelde beoordeling: 5,7

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.