Home Forums Leesclub 100: De stille patiënt De stille patiënt, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1206
    #18721 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Liane van Oosterhout
    Bijdrager
    Post count: 19

Cover:
    Het trekt mij aan, ondanks dat ik het qua hoeveelheid tekst op de cover wat veel vind.
    Quotes van collega auteurs vind ik overbodig en soms zelfs irritant.
    Mooie basiskleur blauw/grijs. De eenzame stoel….het doet mij denken aan een ziekenhuis.
    Het boek ligt lekker in de hand. Qua omvang precies goed.

Auteur:
    Ik heb totaal geen verwachting van deze auteur. Ik had nog niet eerder van hem gehoord.

Verwachting:
    Ik verwacht geen spannende achtervolgingen oid. De psychologische factor zal een hoofdrol spelen. Ik denk dat het een cadeautje is dat zich langzaam laat openen en dan springt er op het laatst een pop op een veer uit. Ik ben benieuwd of het inderdaad zo is.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 137

Cover: Een steriele behandelkamer of is het een gang in een ziekenhuis of kliniek? Een rustige licht blauwgrijze achtergrond met de titel in hoofdletters en verschillende kleuren rood. De titel: De staat in donkerrood. Het woord Stille staat in wazig lichter rood en Patïent komt heel duidelijk naar voren in roodpaars. Verder in zwarte letters een opmerking, die gaat over de patïent. 2 opmerkingen in zwart van bekende auteurs om De stille Patïent aan te prijzen. De namen van deze auteurs staan in rood. De naam van de schrijver, uitgever en het woord Thriller in wit en hoofdletters.
    Over de achterkant staat een foto van de auteur en 3 opmerkingen in wit van bekende thrillerauteurs. De naam van deze auteurs staat in hoofdletters en in rood.
    Auteur: Het is zijn debuut en ik verwacht inkijkjes in behandelingen met patïenten met psychotherapie. Verder verwacht ik een realistisch, soms spannend verhaal.
    Verwachting: Ik verwacht een inkijkje in het hoofd van de patïent. En er misschien wel achter te komen waarom ze niet wil praten.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 67

Cover: Een mooie en rustige afbeelding, mooie kleur en door de zin “Zij is de enige die weet wat er gebeurd is..” wordt mijn nieuwsgierigheid gewekt. Misschien wel iets teveel aanbevelingsquotes van andere schrijvers op de cover. En ik vind het wel een chique kaft met die flappen maar ook lastig dat je de korte beschrijving aan de binnenzijde van deze flap dient te lezen. Daardoor is de foto van de schrijver aan de achterkant van het boek wel iets te groot.

Auteur: Nooit eerder gehoord van deze schrijver maar door zijn studie en werkervaring in de psychologie, ben ik wel heel benieuwd hoe hij de gesprekken tussen Alicia en Theo beschrijft.

Verwachting: Een psychologische thriller, hoever gaat Theo om Alicia aan het praten te krijgen en hoe brengt hij daarbij zichzelf in gevaar?

vick
    Bijdrager
    Post count: 5

Cover: Straalt een tristesse uit, sober, ik zou dit boek vastnemen om de achterkant te lezen in de boekhandel
    auteur: ik ken hem nog niet, dus ik zal mijn open geest en zonder echte verwachtingen beginnen lezen. Gezien zijn professionele achtergrond verwacht ik wel dat hij wat gedetailleerd zal vertellen, dat het verhaal ook uit het oogpunt van een psycholoog zal verteld worden.
    Verwachting: ik lees zeer graag psychologische thrillers, maar ik hoop dat niet een ‘dertien-in-een-dozijn’ zal worden!

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 92

Cover: Sobere voorkant, eenvoudig. Die trekt me niet erg aan. Maar als ik op de achterflap zie dat het om een psychologische thriller gaat, ben ik enthousiast.

Auteur: de auteur ken ik niet, dus ik laat me graag verrassen.

Verwachting: ik hoop op een spannend boek dat zich in de medische wereld afspeelt.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 56

de cover:
    De cover brengt je door de rustige en lichte gang direct op een plek die me associeert met een ziekenhuis o.i.d. Met de titel maakt het nieuwsgierig naar wat er hier gaat plaatsvinden. De titel valt direct op. Opmerkingen van andere auteurs voegen wat mij betreft niets op en hadden de cover ook wat minder druk aan tekst gemaakt als ze waren weggelaten.

de auteur:
    Gezien de opleiding en werkervaring is de auteur thuis in de psychologie. Ik verwacht dan ook dat hier iets van terug te zien is in het verhaal.

de verwachting:
    Ik verwacht een psychologische thriller waarbij het binnendringen in een ander zijn gedachten belangrijk is en dat door de kennis van de auteur goed is neergezet. Een intrigerend en meeslepend verhaal dat me meesleept in een spannend verhaal. Het feit dat er al filmrechten zijn verkocht maakt de verwachting van een krachtig verhaal hoog.

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 25

Cover: ik associeer de afbeelding direct met een ziekenhuis omgeving en ben door de titel heel benieuwd naar het verhaal.

Auteur: het is voor mij een onbekende schrijver maar gezien haar achtergrond verwacht ik een psychologische schrijfwijze.

Verwachting: ik hoop een spannend medisch verhaal te lezen waarbij ik helemaal op ga in het boek.

mar
    Bijdrager
    Post count: 20

Cover: Een mysterieuze foto van een ziekenhuisgang! Straalt rust uit, maar ook zeker spanning.
    De aanbevelingen van andere auteurs is voor mij te opvallend en hoeft niet voor mij !

Auteur: Ik ken de auteur niet, ook nog niet van gehoord, dus ben benieuwd!

Verwachting: Mijn verwachting is richting psychologische thriller, hoop wel dat hij spannend is en niet te langdradig!

leentje
    Bijdrager
    Post count: 53

de auteur ken ik niet

de cover bevangd mijn en roept om meteen te beginnen met lezen. wat ik ook ga doen
    het ziet er treirig uit

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 21

Ik vind het een aantrekkelijke cover,zo aansprekend dat ik het boek in de winkel wel op zou pakken om de achterflap te lezen.

De auteur is mij onbekend,ben wel erg benieuwd naar o.a. zijn schrijfstijl.

Het is een psychologische thriller dus ik verwacht geen wilde achtervolgingen maar meer psychologische agressie.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 27

Cover: De cover ziet er nogal klinisch uit, steriel, ziekenhuisachtig. Heel er mooi vind ik de cover niet, maar hij valt wel op en dat is belangrijk.

Auteur: het is een debuut. Ik heb nog nooit van deze cyprioot gehoord. Dus ik ben heel benieuwd.

Verwachting: Ik verwacht een beklemmende psychologische thriller met veel aandacht voor de psyche!

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 113

Cover: ik vind het een mooie cover, zacht van kleur. Een kale gang met daarin een paar oncomfortabele stoelen, ik associeer dit direct met een ziekenhuis of kliniek. Wat mij ook opviel was de titel van het boek. Hierbij is “stille” onduidelijker afgedrukt dan de rest van de titel. Op de achterzijde een mooie foto van de auteur. Persoonlijk probeer ik mij nooit te veel te laten leiden door de aanbevelingen van andere schrijvers, maar op deze cover staan toch diverse grote namen.

Auteur: de schrijver was mij nog onbekend. Gezien zijn werkverleden in een psychiatrische inrichting ben ik benieuwd of zijn kennis ook duidelijk in het boek naar voren komt.

Verwachting: Ik verwacht een boek vol onderhuidse spanning. De filmrechten zijn al verkocht en het boek is in diverse landen al uitgekomen, dus dit beloofd wel wat.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 249

Cover, best passend bij de titel. Mooie rustige groentinten. Met de titel in een rode tint net als de rug van het boek en de flaptekst. Er staan op de cover en op de achterkant wat quotes van bekende auteurs.
    Op de achterkant ook een auteursfoto.

Auteur, nog onbekend want dit is zijn debuut.
    Aangezien hij psychotherapie studeerde en werkzaam was in een gesloten afdeling verwacht ik wel die vakkennis terug te zien in het verhaal.

Verwachting, ik verwacht een mooie psychologische thriller zoals al is aangegeven.

Ruby
    Bijdrager
    Post count: 5

Cover: Ik vind het een prachtige cover, veelbetekenend en toch kan er zoveel kanten mee uitgegaan worden Het doet me onmiddellijk denken aan een ziekenhuisomgeving/wachtzaal – patiënt in de titel gaf ook dit mee. Doch lees je op de cover dat dit waarschijnlijk over een psychiatrische inrichting gaat.

Auteur: Ik ken(de) de auteur niet, afkomstig uit Cyprus en ik vermoed zijn debuut? Ik moet wel zeggen dat het me een veelbelovende auteur lijkt door de fragmenten van andere auteurs op het boek, alsook doordat hij een goede achtergrond heeft om zo’n boek te schrijven.

Verwachting: Ik heb eigenlijk heel erg hoge verwachtingen van dit boek. Dit komt door de veelbelovende “recensies” van de andere auteurs: ‘briljant’ ‘perfecte thriller’ ‘zeer aanbevolen’ etc etc. Maar misschien nog wel het meest omdat de filmrechten verkocht zijn aan het productiehuis van Brad Pitt. Ik verwacht dan ook dat dit boek niet echt kan tegenvallen.

Nu beginnen 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.