Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 100: De stille patiënt De stille patiënt, Na het lezen #2

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Aantal berichten: 364

Ik vergat nog iets. Ik zou de auteur het advies geven om snel een tweede boek op de markt te brengen.
    Ik ga zijn boeken zeker lezen.

foxlake
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Het plot was spannend door de onderhuidse spanning door het hele boek heen.
    Het eind was voor mij toch totaal verrassend.

Het boek was niet weg te leggen,wilde zo graag weten wat de clou was.
    Het was een fijne schrijfstijl,heel duidelijk.

Ik hoop van harte dat de schrijver door gaat met schrijven.
    Ik zal vooraan staan bij een nieuw boek om het direct te kopen.

Linda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 116

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Heel erg goed, het duurde bij mij vrij lang voordat het kwartje viel.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Heel gaaf gedaan, Alicia die Theo herkent in de kliniek en de politie die uiteindelijk haar dagboek vindt en het eind gelezen heeft terwijl Theo dit niet gelezen kan hebben.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, absoluut niet!

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? In het begin moest ik even wennen aan de schrijfstijl en leek het meer een roman dan een thriller, het verhaal ontvouwd zich heel rustig en langzaam maar dat is niet vervelend.

5. Vind je de schrijfstijl van Alex Michaelides prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is zeker niet moeilijk maar niet gebruikelijk voor een thriller.

6. Stel….Alex Michaelides vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Een mix van realistisch en bizar, ik geloof wel dat het dagelijkse leven in een kliniek er zo aan toe gaat, meer het verhaal van Theo, zijn zoektocht buiten de kliniek, gesprekken met familie en vrienden van Alicia en het uiteindelijke plot vond ik briljant!

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ik vond het een uniek boek omdat de schrijver laat zien dat de professionals die de patiënten behandelen bijna ook allemaal iets mankeren.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Alex Michaelides mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga zo door, ik ben heel benieuwd naar een eventueel tweede boek!

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.