Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 100: De stille patiënt De stille patiënt, Na het lezen #1

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 352

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Niet echt in dit boek.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Geen favoriete personage, ik had verwacht dat de hoofdpersoon Alicia zou zijn maar eigenlijk is dat Theo en zijn zoektocht
    naar de waarheid.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Een schitterende schrijfstijl die misschien wel past bij deze sterke psychologische thriller.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Alex Michaelides vergelijkbaar?
    Geen idee, ik vond het wel een originele thriller.

Is het lezen van De stille patiënt voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen?
    Zeer zeker, ik vind het een geweldig en origineel debuut.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 107

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, vooral over de achtergrond en het persoonlijke leven van Alicia en Theo kom je als lezer veel te weten. Ervaringen uit hun jeugd hebben hun karakter gevormd voor hun verdere leven.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Het meeste spreekt Theo mij aan, ongelofelijk hoe professioneel hij zijn acties heeft uitgewerkt.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, alle personages worden goed en uitgebreid beschreven en ook hoe hun relaties zijn tot de hoofdpersonen.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? In het begin moest ik wel even wennen aan de schrijfstijl vooral omdat je het leest vanuit de ik-vorm van Theo. Het grootste deel lijkt ook meer een roman dan een thriller.

5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Alex Michaelides vergelijkbaar? Een lastige vraag, vooral door de mooie zinnen en aparte schrijfstijl kan ik zo snel geen andere auteur noemen.

6. Is het lezen van De stille patiënt voor jou aanleiding om eventuele volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen? Ja, ik vind het een heel mooi beschreven debuut! De schrijver lukte het om heel lang het plot geheim te houden.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.