15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1950
    #18726 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 243

Spanning:.8. punten, omdat er een licht kriebelend gevoel was, dat maakte dat je wilde weten waarom Alicia zweeg en waarom Theo zo geobsedeerd was door haar.….

Plot:9.. punten, omdat het goed opgebouwd is en langzaam toewerkt naar een climax.

Leesplezier:.9. punten, omdat ik De stille patiënt haast niet weg kon leggen en genoot van het verhaal en de manier waarop het opgebouwd was.….

Schrijfstijl:.9. punten, omdat het prettig leesbaar is en boeiend.

Originaliteit:.9. punten, omdat ik het een origineel verhaal vond door de manier waarop het geschreven is. Door de dagboeken leer je de geschiedenis van Alicia kennen. Je krijgt inzichten in hoe het komt dat Theo geworden is tot wie hij is.

Psychologie:.9. punten, omdat je er op den duur achter komt wie Alicia en Theo echt zijn en je goede inzichten krijgt in het ontstaan van hun psychische problemen.….

Gemiddelde beoordeling:.8,8. punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 200

Spanning: 8 punten, omdat het niet razend spannend is maar je wil wel steeds doorlezen naar hoe het eindigt.

Plot: 10 punten, omdat het goed opgebouwd werd

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het graag las. Jammer dat het zo snel uit was.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot geschreven was.

Originaliteit: 9punten, omdat het best wel een uniek boek is.

Psychologie: 9 punten, omdat de personages goed neergezet werden en er steeds een soort psychologische spanning aanwezig was.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Zeker 1 van de beste boeken die ik dit jaar heb gelezen.

Spanning: 9 punten, omdat ….het je van begin tot eind bezig houdt en je niets anders wilt dan weten wat er aan de hand is. De spanning is onderhuids goed voelbaar.

Plot:9 punten, omdat ….Heel interessant uitgewerkt met een onverwachte wending

Leesplezier:10 punten, omdat ….Kan niet anders dan zeggen dat ik van begin tot eind heb genoten

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ….Ik ben normaal niet zo van het ik perspectief in boeken. Maar in dit geval totaal geen last van gehad.

Originaliteit: 9 punten, omdat ….Alles bij elkaar samen heb ik nog niet op deze manier gezien. Psychologie is niets nieuws maar het wordt verkwerkt in dit boek heb ik nog niet vaak gezien.

Psychologie:10 punten, omdat ….Dit is wat een psychologische thriller moet zijn. Mindfuck bij de personages en bij de lezer.

Gemiddelde beoordeling:..9,5 punten

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 63

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal van het begin tot het eind met een continue spanning boeit

Plot: 10 punten, omdat het een prachtige opbouw met een grandioze ontknoping heeft

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal uiterst vlot leest, waardoor ik het in een dag uitlas

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een afgewogen verteltrant heeft

Originaliteit: 10 punten, omdat het verhaal een fraaie combinatie van psychologie en detectivewerk biedt

Psychologie: 10 punten, omdat het verhaal goed neergezette karakters heeft en de psychologie eraf druipt.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

vick
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 7 punten, omdat je vaak kleine aanwijzingen kreeg, je had nooit het gevoel dat je echt niet wist wat er allemaal gebeurde.

Plot: 9 punten, omdat het plot onverwacht kwam, zonder absurd over te komen. Het bleef geloofwaardig.

Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal vlot las, wat zeer aangenaam is, maar het boek las ook veel te snel uit. Ik heb er zeer kort leesplezier aan gehad.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat achteraf gezien het gebruik van tegenwoordige tijd heel misleidend bleek. Zonder het einde had ik hier 6 punten gegeven, omdat ik vind dat de personages diepgang missen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik vind dat de schrijver zich niet gebaseerd heeft op bestaande verhalen waarop hij dan zijn persoonlijke visie heeft toegepast. Hij heeft heel duidelijk nagedacht over wat het verhaal is, en hoe hij dit verhaal in mondjesmaat kan verdelen. Als het het boek een tweede maal leest denk ik dat het verhaal helemaal klopt.

Psychologie:6 punten, omdat ik niet het gevoel heb een psychologische thriller te hebben gelezen. Het feit dat het hoofdpersonage psycholoog is, maakt het nog geen psychologische thriller. Je komt weinig te weten over de gedachten en gevoelens van de personages.

TOTAAL 7,7

leentje
    Bijdrager
    Post count: 94

Spanning:9 punten, omdat je gewoon wilt weten waarom Alicia .

Plot:10 punten, omdat ik dit jaar nog nooit een boek zo snel heb uit gelezen

Leesplezier:10 punten, omdat het boek was zalig kon het gewoon niet weg leggen

Schrijfstijl:9 punten, omdat is heel vlot geschreven

Originaliteit:10 punten, omdat tot op het eind blijf het onbekend hoe het zou eindigen

Psychologie:9 punten, omdat de spanning echt wel goed aanwezig was

Gemiddelde beoordeling:9.5 punten

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal na een mooie opbouw tot het einde erg spannend blijft.

Plot: 8 punten, omdat het ondanks de tips mijn aandacht bleef houden.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het boek niet meer wilde wegleggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk en vlot leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat aan het einde alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen.

Psychologie: 7 punten, omdat de spanning blijft.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 9 punten, omdat ik steeds geboeid bleef lezen, zonder mijn aandacht kwijt te raken.
    Plot: 10 punten, omdat de plot goed opgebouwd is en zeer verrassend op het einde.
    Leesplezier: 10 punten, omdat geen moeite hoefde te doen mijn aandacht bij het verhaal te houden, integendeel.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek prettig was om te lezen.
    Originaliteit: 10 punten, omdat ik deze problematiek niet verwachtte en je wel het idee had dat de schrijver wist waarover hij het had.
    Psychologie: 10 punten, omdat je een goede inkijk kreeg in de verschillende karakters van de personages. Goed uitgediept

Gemiddelde beoordeling: 9,7 punten

mar
    Bijdrager
    Post count: 26

Spanning:.9 punten, omdat er een speciaal soort spanning was dat eigenlijk van begin tot het  einde aanwezig was …..

Plot: 10.. punten, omdat alles zo goed in elkaar zat, alles zat verweven en toch was het plot nog een verrassing…

Leesplezier: 10. punten, met heel veel plezier gelezen en van genoten

Schrijfstijl:.9. punten, omdat het vlot leesbaar is en blijft, ondanks de psychologische setting.

Orginaliteit:.10 punten, omdat ik het een orginele uitgangspunt vond… uit 3 verschillende punten beschreven en opgebouwd: het heden, verleden en de dagboeken.

Psychologie:.9. punten, omdat de karkaters en hun problemen goed beschreven worden zodat je je een beeld kan vormen van de 2 hoofdpersonages en het leven in een psychologische instelling

Gemiddelde beoordeling:.9,5. punten

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning: 8 punten, omdat gedurende het gehele verhaal een soort onderhuidse spanning heerst.
    Plot: 8 punten, omdat ik de opbouw hiervan goed vond en er toch een verrassend einde was.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het is een boeiend boek is en ik er van genoten heb.
    Schrijfstijl: 7,5 punten, vlotte en makkelijk leesbare schrijfstijl.
    Originaliteit:. 9 punten, omdat ik het feit dat de verdachte niet praatte maar toch iets duidelijk kon maken via de dagboeken wel origineel vond..
    Psychologie: 9 punten, omdat de wijze waarop het verhaal zich ontwikkeld de lezer soms toch moet terugbladeren omdat hij op het verkeerde been gezet wordt.

Gemiddeld: 8,4 punten

Liane
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning:6 punten, omdat ik het boek niet persé spannend vond. Je voelde dat er iets aan de hand was. Maar echt spannend, nee.

Plot: 10 punten, omdat het gewoon geniaal is. Ik heb het einde totaal niet aan zien komen. Zo knap gedaan. Pas nadat je het boek dichtslaat, snap je bepaalde passages en verwijzingen. Ik moest er echt even over nadenken.

Leesplezier:7 punten, omdat het boek vlot leest. Maar er gebeurt eigenlijk niet zo heel veel. Daardoor verloor het soms mijn aandacht.

Schrijfstijl:7 punten, omdat ik geen fan ben van boeken die in de “ik-vorm” geschreven zijn. Maar daar kan ik onmogelijk een onvoldoende voor geven ;). Verder is het een vlotte schrijfstijl.

Originaliteit:9 punten, omdat ik nog niet eerder een dergelijk boek gelezen heb met zo’n plot. En ik lees vrij veel boeken.

Psychologie: 10 punten, omdat dit verhaal gedragen wordt door psychologie

Gemiddelde beoordeling:8,2 punten

Rebecca
    Bijdrager
    Post count: 16

Wauw wat een geweldig boek! Een 9 is het zeker waard!

Spanning:9
    Geweldig spannend opgebouwd zonder eng te zijn. Ik moet door blijven lezen, weten hoe die persoon denkt, of hoe zij zoch voelt of weten of hij het gedaan heeft.

Plot: 9
    Super opgebouwd. Uiteindelijk een heel ander einde dan ik zelf had bedacht.

Leesplezier: 9
    Alleen lezen als je evende tijd hebt want dit verhaal kan je niet wegleggen.

Schrijfstijl: 9
    Heel fijn geschreven, in het begin moest ik een paar keer een zin opnieuw lezen maar dat gevoel verdween tijdens het verhaal. Pakkend en geweldig geschreven.

Originaliteit: 9
    Ik heb nog nooit eerder een verhaal gelezen dat hier op leek. Dus zeker origineel.

Psychologie: 9
    Wauw! Echt super! Je leeft met alle personages mee, heeft hij het gedaan, waarom deed zij dat, oh nu ben ik ook boos maar ook blije gevoelens. Daarbij verloopt het verhaal ook anders dan gedacht!

Ruby
    Bijdrager
    Post count: 18

Spanning: 7 punten, omdat ik nooit echt op het puntje van m’n stoel zat. Er was echter wel een goeie spanning in door de mysterie die er rond Alice haar zwijgen hing.

Plot: 9 punten, omdat het zeer ingenieus ineen stak om alle verhaallijnen samen te laten komen. Zelfs als je denkt dat je weet hoe het in elkaar zit, dan nog word je een klein beetje op het verkeerde been gezet.

Leesplezier: 9,5 punten, omdat het boek snel en makkelijk weg las. Een boek die je overal kan lezen en die door z’n mysterie je toch doet verlangen naar het einde en het kunnen weten wat er precies voorgevallen is.

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat Michaelides een leuke stijl van schrijven heeft. Zinsconstructies en opbouw zijn makkelijk en er zaten een aantal zeer mooie ‘quotes’ in het verhaal die je toch eventjes deden stilstaan bij alles.

Originaliteit: 8 punten, het heden en verleden loopt door elkaar wat ik altijd leuk vind in een verhaal. Doch is de manier waarop dit gedaan wordt niet zo origineel – een dagboek brengt je terug naar het verleden. Met deze manier mocht hij gerust wat meer gespeeld en/of geëxperimenteerd hebben.

Psychologie: 9 punten, omdat er met de menselijke psyche zoveel gedaan is. Het feit dat de auteur weet waarover hij schrijft maakt dat dit verhaal geloofwaardig overkomt. De personages en gevoelens werden goed uiteen gezet.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 352

Spanning:..8 punten, omdat ik het boek niet weg kon leggen, niet omdat het zo enorm spannend was maar omdat je wilde weten wat er gebeurd is of gaat gebeuren.
    Plot:..10 punten, omdat het geweldig wordt opgebouwd met een plottwist op het einde. .

Leesplezier:.. 10 punten, omdat …ik het in een adem uitlas.

Schrijfstijl:.. 9 punten, omdat ik zijn schrijfstijl ontzettend mooi vond

Originaliteit:.. 10 punten, omdat ik het een geniale thriller vond.

Psychologie:.. 10 punten, omdat heel het boek psychologie uitstraalt. Kan ook haast niet anders aangezien de auteur zijn ervaring van zijn werk in het boek verwerkt heeft.

Gemiddelde beoordeling:..57 punten = 9.5 En dat komt overeen met 4,5* dat ik wil geven.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.