Home Forums Leesclub 148: De slapende nimf De slapende nimf, Voor het lezen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1730
    #26229 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

justine
    Bijdrager
    Post count: 179

Een mooie duistere cover in het bos, mist, wazig, mysterieus, een boek wat je zeker oppakt. En dan een klein stukje tekst van een auteur of glossy. Dat had van mij niet gehoeven, zet maar op de achterkant. De korte inhoud spreekt tot de verbeelding dus mijn verwachtingen zijn best hoog gespannen. Het eerste boek vond ik geweldig…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 162

De cover oogt duister, en toont een weg door het bos. De weg is overkapt door naaldbomen en op weg en de berm ligt rijp. Je kunt zien dat er een voertuig over de weg reed want er zijn bandensporen. Het beeld roept een gevoel van eenzaamheid en diepe stilte op. Ik ervaar ook een gevoel van schoonheid en bewonder de mooie natuur en de weg die zijn geheimen nog moet prijs geven.
    Het geheim betreft een slapende nimf aldus de titel die in witte letters op de cover prijkt.
    De belofte op de voorkant ‘een thriller die onder je huis kruipt’ doet me rillen van verlangen.

Ik vond het vorige boek heel mooi en mijn verwachtingen voor dit boek zijn dus hoog gespannen. Het gegeven van een demente detective is al een spannend op zichzelf en geheimen zijn er om ontdekt te worden. Ik sta te popelen om op ontdekkingstocht te gaan en te zien of Teresa het nog bij elkaar kan houden.

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 25

De cover vind ik duister. Ik verwacht daardoor ook een duister verhaal waarin zaken naar boven komen die het daglicht niet kunnen verdragen. Op de cover staat “een thriller die onder je huid kruipt” , dit vind ik passend bij de afbeelding.
    Ik ken deze auteur nog niet, dus weet niet wat ik kan verwachten. Maar over haar vorige boek heb ik vele enthousiaste reacties gelezen.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 48

Ik heb zojuist mijn boek wat ik eerst nog uit wilde hebben, uitgelezen. Dus het is nu tijd voor de slapende nimf. Ik kijk er erg naar uit en heb best wel hoge verwachtingen voor dit boek. Ik hoop hier net zo van te genieten als van het eerste deel “Kind 39”.

StephanieS
    Bijdrager
    Post count: 14

Hij kwam vandaag binnen. En wat een cover.
    Een donker bos en een titel waar je alle kanten mee uit kan. Mij maakt het gelijk nieuwsgierig.

Ik ken nog niks van deze auteur gelezen. Dus ik ga er blanco in.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 91

De cover opgezocht op internet en ik zie een donker bos met aan het eind licht.
    Een verhaal met donkere kanten, een zwaar verhaal met oud verdriet maar toch, aan het eind gloort licht.
    Ik verwacht geen gemakkelijk verhaal. Kind 39 was dit ook niet, beide hoofdpersonages hebben een zware rugzak te tillen en dan gebeuren er ook nog eens heftige dingen in de Italiaanse bergen.
    Ilaria Tuti heeft mij met de eerste thriller zeer overtuigd, ik hoop zo dat het met het tweede boek ook gaat lukken.

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 97

Ik heb het boek op mijn reader gezet, ik ga starten!
    De cover is een beetje creepy, donker en een van figuur fel verplichte figuur in een bos.??
    Het vorige boek van deze schrijfster was goed, dus mijn verwachtingen zijn hoog!
    Ik ben heel benieuwd hoe Teresa het gaat redden om goed te functioneren in deze nieuwe zaak.

Ant
    Bijdrager
    Post count: 71

Cover: De cover is donker en duister, maar laat wel het licht zien op de lege eenzame weg. Wat zal dit met de inhoud te maken hebben? Mijn nieuwsgierigheid is gewekt.

Auteur: Ik hoop dat Ilaria Tuti haar schrijfstijl heeft behouden zodat ik het gevoel heb gelijk weer in het verhaal te zitten en de personages te herkennen. De vorige keer moest ik erg wennen aan haar schrijfstijl, maar toen ik er eenmaal in zat was ik verkocht.

Verwachting: Ik verwacht een goed opbouwend verhaal waar de personages, en vooral Teresa Battaglia, zich verder zullen gaan ontwikkelen. Ik verwacht dat ik moet wennen aan de schrijfstijl, want dat had ik met Kind 39 ook. Daar duurde het een tijdje voor ik het verhaal echt goed begon te vinden. Daarnaast kijk ik uit naar de beeldende beschrijvingen. Dat vond ik in Kind 39 een waardevolle toevoeging aan het geheel.

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 78

Een donkere cover, met slechts een klein deel van de foto licht. En dat is dan een pad wat weer in duisternis verdwijnt. Slaat dit op het verhaal? Op de hoofdpersoon? Of beide…..
    Alleen titel en auteur vind ik mooier, aanbevelingen horen m.i. op de achterzijde. Al begrijp het verkooptechnisch wel.
    Een korte beschrijving van de auteur, die een creatieve duizendpoot lijkt, verhoogt mijn verwachtingen.
    En die zijn na Kind 39 heel erg hoog.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 73

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Een mystieke doorgang in een bos, oogt erg griezelig, waardoor je getriggerd wordt omtrent de inhoud van het boek.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Dit is het eerste boek dat ik van haar lees, maar heb al eerder goede reacties op haar eerdere boek gelezen, dus verwacht ik een goed boek.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Bij het inschrijven voor dit boek sprak het lugubere schilderij en het verlangen om achter de waarheid en/of het geheim te komen me erg aan. En door dit boek te lezen hoop ik mijn nieuwsgierigheid te kunnen omzetten naar een antwoord.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.