11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #26233 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 82

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.
    Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:
    Spanning: 10 punten, omdat het dat gewoon voor mij echt te voelen was
    Plot: 10 punten, omdat dit totaal onverwacht uit lucht kwam vallen
    Leesplezier: 10 punten, omdat er zo van genoten heb
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat ik hier lyrisch over ben
    Originaliteit: 10 punten, omdat het zo veelzijdig is
    Psychologie: 10 punten, omdat het heerlijk was om in hun hoofden te mogen kijken

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

justine
    Bijdrager
    Post count: 183

Spanning:10 punten, omdat de spanning voelbaar is
    Plot: 10 punten, omdat het einde een totale verrassing is
    Leesplezier: 10 punten, omdat het prachtig is om te lezen.
    Schrijfstijl: 10 punten, omdat de bewoordingen in het hele verhaal zo mooi geformuleerd worden. Poëzie
    Originaliteit: 10 punten, omdat nog niet zo’n origineel plot tegen gekomen
    Psychologie: 10 punten, omdat de karakters zo mooi werden uitgewerkt en tot leven kwamen

Gemiddelde beoordeling: 10 punten

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal wel spannend is maar de vele beschrijvingen van natuur en cultuur de vaart uit het verhaal halen

Plot: 6 punten, omdat het plot op zich goed is maar er teveel wendingen en zijwegen in zitten

Leesplezier: 4 punten, omdat ik het een warrig geheel vind, ik moest regelmatig terugbladeren omdat ik de draad kwijt was

Schrijfstijl: 6 punten, omdat Ilaria Tuti mooi beeldend schrijft, maar teveel uitweid

Originaliteit: 8 punten, omdat door de mystiek het een origineel verhaal is

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters mooi worden neergezet en zich ontwikkelen en omdat psychologie uiteindelijk ten grondslag ligt aan de mysterieuze gebeurtenissen

Gemiddelde beoordeling: 6.6 punten

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 55

Spanning: 8 punten, omdat het boek, ondanks de uitweidingen wel bleef boeien.

Plot: 8 punten, omdat de dader niet was wie ik verwacht had, dus echt onverwacht.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik echt heb genoten van dit boek.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Ilaria Tuti, over het algemeen, heerlijk vlot schrijft.

Originaliteit: 8 punten, omdat het toch echt origineel is dat een Commissaris van politie haar werk kan doen met de ziekte die zij heeft.

Psychologie: 8 punten, omdat er ook in dit deel weer een verdere ontwikkeling van de karakters is.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

StephanieS
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 8 punten, omdat het interessant bleef.

Plot: 8 punten, omdat ik het niet zag aan komen.

Leesplezier: 7 punten, omdat het voor mij ook warrig was.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl geniaal is.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik geen vergelijkbaar materiaal heb.

Psychologie: 8 punten, omdat het je in de greep houdt en je bezig houd.

Gemiddeld cijfer: 8

Ant
    Bijdrager
    Post count: 71

Spanning: 9 punten, omdat Deze goed wordt opgebouwd en continu voelbaar is. Dit is zo’n verhaal wat onder mijn huid kruipt.
    Plot: 9 punten, omdat Deze goed bedacht is
    Leesplezier: 9 punten, omdat Ik wederom heb genoten en ik uitkijk naar de volgende boeken
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat deze anders dan anders is en ik enorm heb genoten van dit verhaal
    Originaliteit: 9 punten, omdat Ik nog geen boeken heb gelezen die zo veelzijdig zijn en de lezer continu weet te boeien.
    Psychologie: 9 punten, omdat De personages steeds meer tot leven komen en ik na het lezen nog een tijdje heb nagenoten van dit verhaal

Gemiddelde beoordeling: 54 punten. Eindoordeel een verdiende 9.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 99

Spanning: 7 punten, omdat ik niet nagelbijtend de leestijd heb doorgebracht. Er is wel sprake van een bepaalde onderhuidse spanning.

Plot: 8 punten, omdat Ilaria Tuti in staat was mij voortdurend op het verkeerde been te zetten waardoor de ontknoping als een verrassing kwam.

Leesplezier: 7 punten, omdat de hoofdpersonages Teresa en Massimo werkelijk zeer goed zijn neergezet, echter de talrijke uitvoerig beschreven details haalden de vaart uit het verhaal. Daarom blijf ik op een 7 steken.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat zoals ook in de vorige zin is geschreven, er uitgebreide beschrijvingen zijn van de omgeving, moeilijke woorden in voorkomen. Je moet enorm gefocust zijn op het verhaal en daardoor kon ik mij niet altijd even goed concentreren op de hoofdpersonages

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het origineel vind dat een opgedoken schilderij uit de nadagen van de Tweede Wereldoorlog leidt naar een verdwenen jonge vrouw. De auteur heeft het verhaal een sjamanistisch sausje meegegeven. Vergeet ook Teresa niet, een commissaris met beginnende Alzheimer.

Psychologie: 9 punten, omdat ik bijzonder heb genoten van het kleurrijke duo Teresa en Massimo. Ze groeien nog steeds en ik vind het knap hoe de auteur graaft in hun levens en de demonen uit hun leven zo levensecht weet neer te zetten.

Alles bij elkaar opgeteld kom ik op 45 punten gedeeld door 6 is 7.5

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 9 punten, omdat er zelfs als er niets gebeurde, onderhuidse spanning bleef

Plot: 10 punten, omdat ik pas aan het einde door had dat alle informatie om tot de dader te komen ook bij de lezer bekend was. En dat is bijna nooit zo.

Leesplezier: 9 punten, omdat ze prachtig schrijft en haar stijl aanpast aan de situatie

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ze beelden oproept die je bijblijven

Originaliteit: 9 punten, omdat ze de moed heeft een matriarchale gemeenschap op te nemen in een thriller, waar hoofdzakelijk mannen een hoofdrol spelen

Psychologie: 9 punten, omdat ze haar twee hoofdpersonen menselijk houdt

55 : 6 = 9,2

Erpi
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning: 8 punten, omdat de spanning niet altijd voelbaar was door de zeer filmische beschrijvingen
    Plot: 9 punten, omdat het een totale verrassing was
    Leesplezier: 8 punten, omdat alle beelden op mijn netvlies gebrand staan tijden het lezen
    Schrijfstijl: 8 punten, heel beschrijvend en mooi
    Originaliteit: 9 punten, omdat heel origineel mede door de mystiek in het geheel
    Psychologie: 9 punten, originele karakters die zich weer ontwikkelen.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Saskia
    Bijdrager
    Post count: 168

Spanning: ..9 punten, omdat de schrijfster mij van het begin tot eind geboeid wist te houden door iedere keer weer een tipje van de sluier van de geheimen in op te lichten.

Plot: 9.. punten, omdat het harmonieus is opgebouwd, het is net een zorgvuldig gecomponeerd schilderij of muziekstuk. Het is een ingenieus en ingewikkeld plot met vele wendingen en toch is het plot nog goed te volgen en ook zeker interessant. .

Leesplezier: 9.. punten, omdat ik met volle teugen heb genoten van het taalgebruik, de symboliek, de plot, de geschetste sferen en van de personages. De schrijfster wist me af en toe van mijn stuk te brengen door Teresa iets onverwachts te laten doen. Het lezen voelde alsof ik daadwerkelijk in het gebied en in het leven van de mensen aanwezig was. Het einde was mooi en spiritueel bevredigend. Ik heb kortom genoten.

Schrijfstijl: .9. punten, omdat de zinnen zo mooi waren, en zulke mooie sferen en beelden wist op te roepen. Toch was het niet te traag omdat de actie het verhaal af en toe wist te versnellen

Originaliteit: .9. punten, omdat de setting, de symboliek, de mystieken het gegeven van het met bloed getekende portret heel origineel bedacht zijn ….

Psychologie: 10.. punten, omdat de hoofdpersonages en hun onderlinge relaties zich zeer geloofwaardig ontwikkelen. De onderlinge relatie tussen de speurders verdiepte meer en meer terwijl hun geheimen langzaam aan het licht kwamen. De personages voelden voor mij levensecht aan. Ze zijn heel menselijk, hebben (flink wat) gebreken en vechten voor hun bestaan.
    Het hadden bij wijze van spreken mijn buren kunnen zijn.

55 gedeeld door zes is 9,16 is 9,2 punten

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.