Home Forums Leesclub 164: De onbekende vrouw De onbekende vrouw, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1958
    #28606 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 31

Tijdens het lezen kwam ik weinig tegen, het is juist zo goed geschreven dat ik het in 2 dagen uit heb gelezen. Het is een vlot en makkelijk te lezen boek met zover ik kon herkennen weinig tot geen foutjes in de zinnen. Een echte aanrader

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 211

Ik heb niet echt een opmerkelijke zin gezien. Zoals Naddyyyy schreef leest het boek als een trein en heb ik het dus ook al uit.
    De verhaallijn verliep zeker niet zoals ik had verwacht. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast werd.
    Ik ben ook geen fouten tegengekomen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 155

Inmiddels ben ik op bladzijde 154 aangekomen. Het verhaal leest snel, zonder moeilijke woorden. Fouten heb ik nog niet gezien. Over de verhaallijn kan ik nog niet veel zeggen, wel voel je dat er onderhuids iets gaande is. Ik ben benieuwd hoe alles in elkaar steekt. Ik heb wel vermoedens over Muis.

Ben1955
    Bijdrager
    Post count: 14

Geen fouten gezien. het boek bevat weinig moeilijke woorden heeft een vlotte boeiende schrijfstijl dus het leest lekker weg De verhaallijn is interessant en verrassend

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 77

Als citaat “Het is mijn werk om levens te redden, niet om te beëindigen. Maar elke regel kent zijn uitzonderingen.”
    Ik vond dit gewoon een straffe uitspraak.
    De verhaallijn speel zich beter af dan ik zelfs had durven hopen! Spanning en tal van plotwendingen!
    Geen spellingsfouten opgemerkt, moesten ze er al zijn, dan is me dit niet opgevallen door de spanning waarschijnlijk.
    Het boek was na twee dagen al uit!

AT
    Bijdrager
    Post count: 112

Ik ben pas op bladzijde 58 en ben nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    De verhaallijn komt wel aardig overeen met wat ik verwacht had. Vanuit Sadie’s perspectief wordt goed het beeld geschetst van een vrouw die niet goed in haar vel zit, o.a. als gevolg van de verhuizing, en hierdoor ontstaat er een donker beeld van haar leven. En Camille is meteen een verrassing; is zij de onbekende vrouw?? Ik zag dat het boek in het Engels The other Mrs heet, dat heeft me ook al wel aan het denken gezet. Van het weekend kan ik hopelijk even lekker doorlezen. En daar heb ik echt zin in omdat het plot me tot nu toe al heel nieuwsgierig heeft gemaakt over een aantal zaken…

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 60

Het boeek leest zoals hierboven al gezegd heel vlot en gemakkelijk. De spanning bouwt zich langzaam aan op, mijn nieuwsgierigheid blijft gewekt. Opmerkelijke quotes of fouten ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. Maar ik krijg wel de kriebels van Imogen.

tesdro
    Bijdrager

Een boek wat goed wegleest zonder opmerkelijke zinnen. Wie die onbekende vrouw is heb ik zo’n vermoeden van maar het kan nog alle kanten opgaan. Ook leuk dat het verhaal wordt afgewisseld met Camille en Muis. Ik ben nu bijna op de helft en ben benieuwd naar het vervolg.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 261

Zoals ik had verwacht begint dit boek vanaf de eerste zin met een zwaarte die als spanning aanvoelt. Dat maakt dat dit boek snel leest. Heerlijk. Wat een mysteries.

Qua taal en spelling prima. Geen rare dingen tegengekomen.

Ik blijf nieuwsgiering naar de rest (was toen ik dit schreef, maar niet geplaatst kreeg op p.139 – Inmiddels heb ik het boek uit.)

psychonurse
    Bijdrager
    Post count: 8

Poeh, wat een geweldig verhaal tot nog toe. In het begin moest ik even schakelen wanneer het verhaal overgaat naar Camille of muis. Langzaam worden er elementen toegevoegd die het verhaal nog meer vorm geven. Op dit moment ben ik op 83% van het boek en zit Sadie die Camille is op het politieburo. Ik denk ineens dat alles op zijn plaats valt (met een bipoloaire stoornis en pillen die dagelijks geslikt dienen te worden) En dan denk ik aan de uitspraak van Imogene op de begraafplaats tegen Sadie: ‘Jij en ik,’ zegt ze, wijzend naar mij en daarna naar haarzelf, ‘zijn allebei verknipt.’
    Ik heb nog een klein stukje te gaan maar bewaar de ontknoping voor morgen. Tot nog toe alleen maar complimenten voor het verhaal, zo goed opgebouwd!

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 291

Ik zit nog maar in de helft maar wat me opvalt is dat sadie verschillende keren een black out heeft.
    Het boek leest heel vlot

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 50

Echte citaten heb ik niet genoteerd. Wel dat Sadie steeds het gevoel heeft dat er haar iemand bekijkt, dat ze niet veilig is.
    Geen spelfouten gezien. Wel Nederlandse vertalingen die we niet courant gebruiken in België.
    Het verhaal leest super vlot. Door de hoofdstukken gezien door telkens een ander personage wisselt het verhaal af en vraag je je af wat het verband is tussen deze drie karakters.

tesdro
    Bijdrager

Toch nog een leuke uitspraak gevonden op blz. 189 hoi polloi wat het gewone volk betekent. Nog nooit voorbij zien komen maar wel een leuk woord.
    Op blz. 225 een volle agenda geeft wat een volle agenda heeft moet zijn.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 109

Buiten een paar al genoemde zinnen heb ik geen opmerkelijkze zaken opgemerkt.

Ik had voor dat ik aan het boek begon een ander boek van haar gelezen. De opbouw van het verhaal is duidelijk een terugkomende schrijfwijze. Het verhaal is goed opgebouwd. Het langzaamaan steeds meer in het hoofd van de hoofdrolspelers komen had ik door het hiervoor gelezen boek verwacht. Dit is goed gedaan en leest soepel en aangenaam.
    Je legt steeds connecties tussen de verhaallijnen en je wilt erachter komen of je vermoedens ook maar een beetje in de buurt van de werkelijkheid zitten. Toch ga ik tot morgen wachten om de laatste circa 130 pagina’s te lezen.

Qua fouten is me niet opgevallen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.