15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

AT
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Spanning: 9 punten, omdat gedurende het hele boek een spanning voelbaar was, waardoor je door wilde lezen. Zelfs op het laatst als je weet hoe het zit, komt er toch nog een spannend stuk omdat je nog niet weet of het goed gaat aflopen.

Plot: 9 punten, omdat het een knap geconstrueerd verhaal is vanuit verschillende perspectieven weergegeven. Interessant en geen minuut saai.

Leesplezier: 9 punten, omdat er steeds weer nieuwe ontwikkelingen in het verhaal zitten waardoor je je theorieën weer aan moet passen of weer opnieuw wordt gedwongen na te denken over wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heerlijk leest en ook heel goed vertaald is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een heerlijk verhaal is, in een mooie setting met een origineel plot, zeker omdat alle perspectieven belicht worden.

Psychologie: 8 punten, omdat het heel intrigerend is, maar ik het verhaal van Will wat oppervlakkig vond.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten en dat is de hoogste score die ik ooit op Thrillzone heb gegeven 🙂

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

Spanning: 9 punten, omdat de onderhuidse spanning vanaf het begin aanwezig was en er ook spannende scenes waren.

Plot: 9 punten, omdat dit boek goed is opgebouwd. De perspectiefkeuzes van de schrijfster, het met momenten terugdenken door de personages bouwen hier goed aan mee.

Leesplezier: 9 punten, omdat dit boek heerlijk leest en boeit en ik het achter elkaar heb uitgelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat er sprake is van een prettig en actief taalgebruik.

Originaliteit: 7 punten, omdat het plot uiteindelijk niet enorm origineel is, maar een aantal aspecten uit het verhaal wel.

Psychologie: 8 punten, omdat de personages en de invloed op hen van wat er gebeurt en gebeurd is, zeer geloofwaardig is geschreven. Ik overwoog een 9, maar het laatste hoofdstuk vond ik daarvoor net te oppervlakkig.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 246

1) Spanning: 10 punten, omdat er vanaf bladzijde 1 al een spanning in het boek zit tot het einde toe.
    2) Plot: 10 punten, omdat er genoeg wendingen en mysterie in het verhaal zit zodat je geen idee hebt hoe het afloopt.
    3) Leesplezier: 10 punten, omdat het boek leest als een trein. Het is moeilijk weg te leggen.
    4) Schrijfstijl: 10 punten, omdat het makkelijk leesbaar is. Juist door deze schrijfstijl is het leesplezier optimaal. 5) Originaliteit: 10 punten, omdat het schrijft over een bipolaire vrouw vanuit haar verschillende alter ego’s. Zowel zij als jij als lezer weet dit niet.
    6) Psychologie: 10 punten, omdat (hetzelfde als de originaliteit) het verhaal je in het ongewisse laat over de alter ego’s en wanneer je het boek uit hebt moet je het verhaal even laten bezinken.

Totaal 60 punten, gemiddeld 10 punten dus 5 sterren

Sander83
    Bijdrager
    Aantal berichten: 109

Spanning: 10 Van begin tot eind hangt er een bepaalde sfeer over het verhaal. Wat er allemaal speelt, wat alles met elkaar te maken heeft.
    Plot: 9. Het is een sterk plot waarbij je steeds verschillende ideeën hebt over hoe alles in elkaar steekt. Net zo vaak kom je erachter dat niet is wat het lijkt.
    Leesplezier: 10. Het is goed opgebouwd en er blijft een mysterie rondom alles hangen. Het leest vlot en houdt je aandacht volledig in de greep. Dus heel plezier lezen.
    Schrijfstijl: 9 een lekker aangename schrijfstijl die vlot en begrijpelijk is. De wisselingen in perspectieven lopen goed in elkaar over
    Originaliteit: 8,5 het plot is niet helemaal origineel, maar wel heel sterk uitgewerkt. Een aantal zaken heb ik dan weer niet eerder terug gezien.
    Psychologie: 9,5. Eindelijk weer een echte psychologische thriller. Je voelt de sfeer in het boek en je ziet bij de personages ook de druk terug komen. Het is duidelijk dat er iets speelt bij Sadie. Omdat de psychologische kracht Bernard Minier niet evenaart blijft het bij een 9,5

Gemiddelde beoordeling: (56/6) 9,3 punten

Amarins
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Spanning: 9 punten, omdat de schrijver tot het einde de spanning er goed in weet te houden.

Plot: 9 punten, omdat het plot erg sterk is. Tot het einde van het verhaal bleef ik gissen naar de plot. Erg sterk gedaan!

Leesplezier: 8 punten, omdat ik er erg van genoten heb. Heb het in één ruk uitgelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een hele fijne schrijfstijl heeft, je vliegt door het boek. Makkelijk taalgebruik, korte hoofdstukken, kortom een heerlijk boek.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik denk dat het boek niet heel origineel is voor een thriller, er zijn meer in dit genre.

Psychologie: 8 punten, omdat de personages geloofwaardig zijn en ook dat geen wat er allemaal met hen gebeurt in het verhaal is geloofwaardig. Je voelt de druk op hen steeds meer toenemen naar het einde van het verhaal. Alleen de persoon Wil blijft hierin iets oppervlakkig.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Ben1955
    Bijdrager
    Aantal berichten: 18

Spanning: 10 ,omdat ik het hele boek opgebouwde spanning voelde tijdens het lezen ,je wilde maar doorlezen
    Plot: 9, omdat er vele plotwendingen zijn en het een erg goed en verrassend plot is.
    Leesplezier: 10, Het boek is op een vlotte manier geschreven en erg spannend,dus ik heb het met heel veel plezier gelezen
    Schrijfstijl: 9 ,omdat het erg vlot en vloeiend leest
    Originaliteit: 8,5 ,niet echt origineel qua thriller maar wel een origineel plot
    Psychologie: 9,5, omdat het boek psychologisch goed in elkaar steekt, goed voelbaar ook wat er in de hoofden van de personages speelt

Gemiddelde beoordeling:9,3 punten

Kaatje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Spanning: 9 punten, omdat de onderhuidse spanning steeds aanwezig is.

Plot: 9 punten, omdat door de opbouw van het verhaal en de goed uitgewerkte verhaallijn het boek heerlijk en snel las.

Leesplezier: 9 punten, omdat door de plotwendingen het verhaal steeds boeiend bleef. Moeilijk aan de kant te leggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl uitgebreid was zodat je de omgeving en personages goed voor je zag.

Originaliteit: 8 punten, omdat er wel meerdere boeken zijn geschreven met dit onderwerp maar Kubica het op haar eigen manier heeft gedaan.

Psychologie: 9 punten, omdat de personages voelbaar waren en er een spel werd gespeeld met de lezer op dat gebied.

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

tesdro
    Bijdrager
    Aantal berichten: 165

Spanning: 9 punten, omdat het een boek was wat van het begin tot het eind spannend was.

Plot: 9 punten, omdat het zo was opgebouwd dat ik het totaal niet zag aankomen dat het zo zou gaan.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik van het begin tot het eind heb genoten. Een goed verhaal met serieuze problemen die worden aangekaart zoals o.a. DIS, het pesten op school en beschuldiging van seksueel misbruik.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal goed liep, er weinig tot geen vreemde woorden in voorkwamen en het prettig was dat de hoofdstukken namen hadden zodat je wist uit welke persoon het verhaal verteld werd.

Originaliteit: 8 punten, omdat het onderwerp origineel is met serieuze problemen die worden aangekaart en je steeds op het verkeerde been werd gezet over de dader.

Psychologie: 9 punten, omdat dat volop in dit verhaal zat met voornamelijk Sadie maar ook Imogen met haar manier van doen.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Juanita
    Bijdrager
    Aantal berichten: 67

Spanning: 9 punten, omdat de spanning constant opgebouwd werd en het hele boek door voelbaar was. Hierdoor had ik moeite om het boek aan de kant te leggen, ik wou voortdurend weten hoe het verhaal verder ging.

Plot: 8,5 punten, omdat het origineel gevonden is.

Leesplezier: 9 punten, omdat de spanning was voortdurend voelbaar, het boek was in een gemakkelijke schrijfstijl, de verhaallijnen die elkaar afwisselen vond ik ook leuk en zeker omdat het iedere keer korte stukjes waren.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Mary Kubica geen te lange of moeilijke zinnen hanteert. Ook ben ik niks van onduidelijke woorden tegengekomen.

Originaliteit: 9 punten, omdat ze naast de spanningsopbouw die bij een thriller hoort toch een origineel plot gebruikt heeft.

Psychologie: 9 punten, omdat ik voortdurend met vragen zat die onbeantwoord bleven tot op het laatste moment.

Gemiddelde beoordeling: 8,9 punten

Kristel
    Bijdrager
    Aantal berichten: 77

SPANNING 9
    het was steeds aanwezig soms op een dunne lijn om naar het einde toe naar een mooie piek te gaan.
    PLOT 9
    Subliem naartoe gewerkt, laagje per laagje wordt er meer onthult.
    LEESPLEZIER 10
    Het heeft me geen minuut verveeld, je werd ertoe aangezet om verder te willen lezen.
    SCHRIJFSTIJL 10
    Heb geen spellingsfouten of rare zinsopbouw gezien, een vlotte leesbare stijl.
    ORGINALITEIT 9
    Het onderwerp met meerdere persoonlijkheden komt zeker niet veel voor vind ik persoonlijk. Het boeide me ook enorm
    PSYCHOLOGIE 9
    Het verhaal komt gedeeltelijk geloofwaardig over en raakt een krachtig onderwerp waar meerdere mensen mee moet mee omgaan.

Gemiddelde beoordeling 9.3

nini_ingrid
    Bijdrager
    Aantal berichten: 302

Spanning: 10 punten, omdat …het boek me toch van in het begin tot op het einde vastgehouden heeft.

Plot: 10 punten, omdat …ik verrast was door het einde en het niet had zien aankomen.

Leesplezier: 10 punten, omdat …het was een prettig boek om te lezen en ik legde het boek niet graag neer.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat ….het was gemakkelijk te volgen en vlot te lezen

Originaliteit: .9 punten, omdat …het was goed gevonden en komt niet zoveel voor .

Psychologie: .. 8punten, omdat …niet alle personages zijn genoeg uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Spanning: 9 punten, omdat het een verhaal is met een spannende twist

Plot: 8 punten, heerlijk geschreven zo opbouwend

Leesplezier: 10 punten, omdat weinig boeken die ik in 2 dagen al uit jeb

Schrijfstijl: 9 punten, omdat leest heerlijk weg en moeilijk aan de kant te leggen

Originaliteit: 8 punten, omdat had dit einde niet verwacht

Psychologie: 8 punten, omdat je in het gevoel wordt getrokken.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Een echte aanrader.

Jaimy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

Spanning: 8 het is geen constante spanning, maar wel een onderhuidse. Het gevoel dat er iets is. Naarmate het einde nadert bouwt die spanning zich in een rap tempo op en is het zeker om te snijden.
    Plot: 10 echt super goed doordacht en uitgevoerd. Het was onvoorspelbaar en zelfs nog meer.
    Leesplezier: 10 in het begin was het wat moeilijker om erbij te blijven, er begon iets te borrelen en dat werd langzaam uitgebreid. Daardoor wil je toch blijven lezen en zeker op het einde is het alleen maar genieten.
    Schrijfstijl: 10 een prettige schrijfstijl. Makkelijk te volgen en zeker ook in de verschillende perspectieven is verandering van stijl te merken.
    Originaliteit: 10 heel diep uitgewerkt en iets wat ik nog niet gelezen heb
    Psychologie: 10 echt op en top psychologisch niet alleen voor de lezer, maar zeker ook voor de personages.

9,6

chris de man
    Bijdrager
    Aantal berichten: 50

Spanning : 8/10 omdat ik een deel van het plot geraden had. Maar over het algemeen vond ik het wel spannend

Plot : 8/10 ik vond het plot fijn om te lezen, soms onverwachte gebeurtenissen. Maar sommige zaken vond ik teveel bij de haren getrokken en het einde te snel afgehaspeld.

Leesplezier: 10/10 door de korte hoofdstukken en de verschillende personages die het vertellen, las het boek als een tgv trein.

Schrijfstijl: 9/10 een aangename schrijfstijl die je onmiddellijk in het verhaal meezoog.

Originaliteit: 8/10 heb nog geen boek gelezen met die insteek waardoor je constant op verkeerde been werd gezet.

Psychologie : 7/10 ik vond de ziekte niet altijd realistisch weergegeven en ook het einde denk ik dat in de werkelijkheid wel anders zou zijn.

Totaal : 8,33/10

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.