Home Forums Leesclub 160: De moedercode De moedercode, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #28175 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 137

Cover:De voorkant ziet er mysterieus uit. Het doet mij denken aan de baarmoeder. Maar ik zie er ook wel iets sfachtigs in. De achterflap is voorzien van de info waar het boek over gaat. Mooie duidelijke letters, makkelijk leesbaar. Keurig boek!

Auteur:Tja, ik ken Carole niet. Maar gezien haar achtergrond denk ik dat het een goed boek gaat worden.

Verwachting: Ik verwacht toch een bijzonder verhaal. Iets wat misschien niet helemaal in 1 hokje past. En dat maakt dat ik nu snel begin met lezen. Ik wens alle mede lezers een mooi en boeiend verhaal.

Fany Van Hemelen
    Bijdrager
    Post count: 68

De cover doet mij zonder twijfel aan een sci-fi setting denken. De titel stuurt me ook in die richting en is intrigerend. Het aparte lettertype voor titel vind ik mooi en opvallend. De achterflap is veelbelovend.

Auteur: Net gaan kijken, ze heeft nog 1 boek maar dat las ik, ook in het Engels, nog niet dus nieuwsgierig. Altijd in om nieuwe parels te ontdekken.

Verwachting: Ik verwacht een tot nadenken stemmend intelligent verhaal met spanning en verrassende inhoud.

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 49

Cover: de voorkant heeft iets mysterieus, het doet denken aan een bloem, maar misschien ook een baarmoeder. De donkere achtergrond met het groenige licht, het heelal of nacht. De titel is mooi vormgegeven zo samen met de naam van de auteur. De achterkant geeft een korte omschrijving in duidelijke letters. De rode tekst over Carol is bij schemerlicht wat slecht leesbaar.

Auteur: Voor mij onbekend. Ik ben benieuwd.

Verwachting: Ik laat me graag verrassen, het is een boek die ik niet direct zou pakken in de boekhandel. Dat maakt het juist extra interessant, fijn om af en toe uit mijn comfort zone te stappen op leefgebied.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 347

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Het is een mooi mysterieuze cover, wat het boek onmiddellijk aantrekkelijk maakt om vast te nemen. En te weten te komen waar het boek over gaat.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik heb nog nooit iets gelezen van deze auteur, dus ik stap er zonder verwachtingen in.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Ik laat mij graag verrassen door dit boek. Wanneer de mail kwam om je in te schrijven trok de cover en de omschrijving mij aan en ik ben dan ook heel benieuwd naar het verhaal.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 108

Cover: Het is een prachtig zwierig cover. Net een sjaal die ergens in de ruimte doolt. Misschien komt het door de titel, het straalt sereen uit.
    Auteur: Zoals meestal voor mij een onbekende schrijver, maar ik op een mooi boek.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Een kind dat door een robot wordt opgevoed. Ik ben voor de inschrijving van de leesclub gegaan, omdat de introductie van het verhaal me een indruk gaf dat het uniek is. Kortom ik verwacht een origineel en spannend verhaal.

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 55

Ik vind de cover prachtig, ook mooi om te zien dat het patroon ook aan de binnenflap terug te vinden is. Het straalt wat mysterieus uit. En de kleuren vind ik goed gekozen.

Nog nooit gehoord van deze auteur. Ik laat me verrassen.

Ik verwacht een sci-fi verhaal met onvoorstelbare mogelijkheden en grote problemen en ben zeer benieuwd hoe ze daarmee omgaan en waar het eindigt.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 214

De Cover: Door de combinatie van de roodachtige organische vorm en de zakelijke letters lIjkt deze perfect te passen bij de titel. Moeder (menselijkheid) en code (coderen)

Ik ken de auteur niet dus ben erg nieuwsgierig.
    Gezien haar achtergrond verwacht ik een race tegen de klok tegen een pandemie en ter overleving van de mensheid.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 69

De cover vind ik erg apart maar ook erg aantrekkelijk. Ik vind het op een woestijnlandschap lijken. Ik kan niet zeggen dat ik het op een baarmoeder vind lijken omdat ik geen idee heb hoe dat eruit ziet.

Ik heb van deze auteur nog geen boeken gelezen en kan niet zeggen of ze goed schrijft. We zullen het gaan ondervinden.

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 33

De cover vind ik mysterieus en apart,ik heb geen idee wat het voor moet stellen.
    De auteur ken ik niet dus ik ben benieuwd.
    Ik verwacht een erg origineel verhaal.

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Post count: 32

De cover ziet er als een echt sciencefiction boek uit. Ik weet niet waarom, (misschien door de woestijn vibes die ik ervan krijg) doet het me aan de boeken van Duin denken.

Auteur Ik ken deze auteur nog niet. Ben dan ook heel benieuwd naar haar schrijfstijl, diepgang, plot, etc.

Verwachting Ik verwacht een echt sciencefictionboek en dat komt door de synopsis: 2049 is een jaar waar we nu nog geen voorstelling van kunnen maken, omdat het nog net even te ver weg is. In bijna dertig jaar kan veel veranderen. Normaal gesproken probeer ik er niet teveel van een boek te verwachten, want verwachtingen scheppen teleurstelling.

Janny
    Bijdrager
    Post count: 24

Cover: Mooie vormgegeven cover. Heeft een beetje een sci-fi uitstraling. Het zou mij in een boekwinkel zeker uitnodigen om het boek op te pakken.
    Auteur: Ik ken deze auteur niet, dus ben erg benieuwd.
    Verwachting: Ik verwacht een spannend sci-fi verhaal. De tekst op de achterflap spreekt me in ieder geval erg aan.

maria
    Bijdrager
    Post count: 373

Cover: het kan een blad van een bloem zijn die een beweging, golving in zich heeft wat misschien met het verhaal te maken heeft. het middelste is de oorsprong of de ruimte die geassocieerd moet worden met de baarmoeder? Binnen kant van de cover loopt door en dat zie je niet vaak. Ook de kleuren van de voorkant zie je op de achterzijde terug. Mis een afbeelding van de auteur.

Een biochemicus en kennis van de medische diagnostiek moet dan een gedegen verhaal opleveren dat ook reële elementen bevat.

Verwachting: Het doet erg futuristisch en houd niet zo van het science fictionachtige maar misschien doordat er reële elementen inzitten en er staat een pageturner valt het mee.

Jeanine1201
    Bijdrager
    Post count: 40

Cover: de cover is mysterieus en doet mij op een of andere reden denken aan een baarmoeder. Ik denk dat dat mede komt door hhet woord moeder in de titel.

Auteur: ik ken deze auteur niet en ga er dan ook blanco in.

Verwachting: ik hoop dat het een boeiend toekomstbeeld gaat schetsen. De flaptekst doet mij denken aan de film “I am Mother”, die mij bijzonder intrigeerde. Ik hoop dat dit boek dat ook zal doen.

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 79

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Vind de buitenkant heel mysterieus en in een boekwinkel dan zou dit boek je aantrekken, ben je erg benieuwd waar het boek over het gaat en zou je het boek graag willen lezen.

Ik ken deze auteur niet, ben erg benieuwd naar het boek en de stijl van schrijven.

Ik ben heel nieuwsgierig naar het boek, dus ben erg benieuwd naar het boek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.