Home Forums Leesclub 160: De moedercode De moedercode, Beoordeling

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 75

Spanning: .7.5. punten, omdat er toch wel een spanningsveld was….

Plot: ..8 punten, omdat goed opgebouwd was en origineel,verrassend was, maar op het einde voor mij te snel afgerond werd.

Leesplezier: .8.5. punten, omdat ….het boek is een fascinerende combinatie van sci-fi, actie, wetenschap en emotie

Schrijfstijl: .8.5. punten, omdat vlot leest, wetenschap goed uitgelegd wordt en het verhaal op een aansprekende manier geschreven is.

Originaliteit: .9. punten, omdat originele mixis die doet nadenken

Psychologie: 7.. punten, omdat de karakters niet diepgaand uitgewerkt zijn….

Totaal: Een mooie 8,een knap debuut waarbij de mix van sci-fi, wetenschap en emotie een grote meerwaarde was. Ik vond het einde wel te weinig uitgewerkt en dat vond ik jammer. Het was een boeiend idee maar ik had het graag, net zoals de rest van het boek, wat meer gedetailleerd gezien, nu was het zo abrupt.

Jeanine1201
    Bijdrager
    Post count: 40

Spanning: 7 punten, omdat het weliswaar een boeiend boek was met spannende scènes, maar geen thriller

Plot: 9 punten, omdat dit uitstekend in elkaar zit. Je krijgt gedurende het verhaal steeds stukjes informatie, maar het einde is uiteindelijk toch nog onvoorspelbaar.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik erg heb genoten van dit originele verhaal,hoe een biologische oorlogsvoering mis kan gaan, hoe de mensheid er op reageert en de band tussen Moeder en kind.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik met name in het begin moeite had in het verhaal te komen met de tijdsprongen. Naar mijn mening kreeg je als lezer te weinig informatie tijdens een vooruit- of terugblik en ik kon daardoor het verhaal niet zo goed volgen. Ik kreeg niet gelijk in het begin een band met de personages. Dat kwam pas later .

Originaliteit: 9 punten, omdat ik nog niet eerder een boek heb gelezen over de intense band die een voorgeprogrammeerde robot heeft met een foetus/baby/kind.

Psychologie: 9 punten, omdat de schrijver uitstekende verschillende emoties heeft weten te beschrijven in het verhaal: angst, wantrouwen, hoop en vooral liefde.

Totaal 49 punten.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.