15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Spanning: 7 punten, omdat het geen boek is wat je op het puntje van je stoel brengt, maar zeker wel aanwezig is.

Plot: 8 punten, omdat er een mooie opbouw in zit. Eerst veel uitleg, verderop meer verhalend.

Leesplezier: 7,5 punten, omdat het niet het soort boek is wat ik als eerste zou kiezen, maar wat me juist positief heeft verrast. Het begin was wat taai, daarom net geen 8.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een vlot leesbaar boek is, ondanks het moeilijker begin.

Originaliteit: 8 punten, omdat dit zeker geen doorsnee boek is.

Psychologie: 7 punten, omdat de karakters Niet bijzonder uitgewerkt zijn , maar het onderwerp best wel angstaanjagend.

Gemiddelde beoordeling: 7,9 punten

jajansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 226

Spanning: 7 punten er zaten wel wat spannnende momenten in, maar ik had wel het vertrouwen dat het goed kwam

Plot: 8 punten, goed opgebouwd en logisch in elkaar

Leesplezier: 8 punten, soms wat technisch, maar verrassend

Schrijfstijl: 8 punten, prettig leesbaar, met voldoende uitleg

Originaliteit: 9 punten een bijzonder boek,door de combinatie van menselijkheid en techniek.

Psychologie: 7 punten , sommige karakter waren meer uitgewerkt dan decanteren, daardoor bleef het soms teveel aan de oppervlakte.

Ik heB het boek met veel plezier gelezen en vond het zeer verrassend.
    8 punten

Marieke-miek
    Bijdrager
    Aantal berichten: 60

Spanning: 7,5 punten, omdat er op diverse momenten een spanningsveld was

Plot: 7 punten, omdat het origineel was, maar door teveel perosonages, lokaties en wetenschap soms moelijk te volgen

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het met plezier heb gelezen, ondanks een paar minpuntjes

Schrijfstijl: 7,5 punten, omdat die prima was

Originaliteit: 10 punten, omdat het voor mij een zeer origineel verhaal was

Psychologie: 6 punten, omdat ik dat geen diepgang heb gevonden in dit boek

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

Janny
    Bijdrager
    Aantal berichten: 29

Spanning: 8 punten, omdat er zeker spanning in het verhaal zit, maar ik niet tijdens het lezen op het puntje van mijn stoel zat.

Plot: 9 punten, omdat de opbouw naar het plot goed uitgewerkt is en het einde verrassend is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek, na het wat moeilijke begin, heel fijn las en ik het daarna in 1 ruk heb uitgelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het ondanks de moeilijke termen, wel goed te lezen was.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik het een heel origineel verhaal vind.

Psychologie: 7 punten, omdat er veel personen in voor komen, maar ze niet echt uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8,3

SJMSchrijft
    Bijdrager
    Aantal berichten: 32

Spanning: 7 punten, omdat er niet echt sprake is van een stevige spanningsopbouw, maar wel spannend genoeg is in termen of ze het doel wel behalen.

Plot: 9 punten, omdat het een heleboel stof tot nadenken heeft gegeven.

Leesplezier: 8 punten, omdat er toch nog teruggebladerd moest worden.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het ondanks de geleerdheid, wetenschap en technische termen toch niet onbegrijpelijk was.

Originaliteit: 9 punten, omdat we nog niet veel sciencefiction met specifiek deze technologie hebben gezien.

Psychologie: 8 punten, omdat er toch een onderhuidse knipoog naar de opvoeding van onze kinderen doorgeschemerd is: De Moederrobots in het verhaal zijn tenslotte niet goed geprogrammeerd en daardoor ligt het probleem bij de moeders. In deze tijd zijn moeders of de ouders in het algemeen ook niet altijd even goed “geprogrammeerd” en dus nemen de kinderen dan maar de verantwoordelijkheid op zich.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

Spanning: 10 punten, omdat het heel subtiel werd opgebouwd, ik had niet echt een spannend boek verwacht maar dat is het wel.

Plot: 10 punten, een heel verrassend eind en toch ook ontroerend

Leesplezier: 10 punten, omdat ik heb genoten van het boek en het in één ruk heb uitgelezen, gewoon omdat ik wilde weten hoe het af zou lopen.

Schrijfstijl: 10 punten, in het begin ging het ietwat stroef door de uitleg van DNA begrippen, maar al snel werd de schrijfstijl erg verslavend.

Originaliteit: 10 punten, het was een uiterst uniek boek.

Psychologie: 10 punten, omdat er wel veel realiteit in het boek werd verwerkt en de uitwerking van de computer moeders was wel heel knap uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 10 punten.

Zohra
    Bijdrager
    Aantal berichten: 284

Spanning 7: Omdat er voor mij ietwat te weinig spanning in het verhaal zat.
    Plot 7,5: Omdat er een goed opbouw is. Afwisselend technische, wetenschappelijke uitleg en een redelijk emotioneel verhaal.
    Leesplezier 7:Omdat er voor mij té veel technische en wetenschappelijke termen en uitleg was.
    Schrijfstijl 7 : Omdat ik ook weer afgeremd werd door dezelfde technische en wetenschappelijke termen, het stoorde me op bepaalde ogenblikken.
    Originaliteit 8 : Omdat het er zó nog wel eens aan toe zou kunnen gaan in de toekomst.De technologie is volop in ontwikkeling.
    Psychologie 6,5 : Omdat er véél te véél personages in dit verhaal zijn worden de karakters niet voldoende uitgediept en dit is toch wel jammer.
    Totaal 43/6 = 7,1

Anna10
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Spanning: 7 punten omdat het toch wel regelmatig spannend was

Plot: 8 punten, omdat het een goed opgebouwd plot is.

Leesplezier: 8 punten, Ondanks het vakjargon heb ik het boek toch met plezier gelezen

Schrijfstijl: 8 punten, Fijne beeldende schrijfstijl

Originaliteit: 9 punten omdat het een een erg origineel onderwerp heeft

Psychologie: 7 punten , Beetje oppervlakkige karakters

Gemiddelde beoordeling 8

Thrillreader
    Bijdrager
    Aantal berichten: 108

Spanning: 8 punten, omdat het niet altijd voorspelbaar was.
    Plot:9 punten, omdat er geen verwarring, het einde (de operatie) een verassing en originele stukken waren. Er miste toch iets om een 10 te toekennen.
    Leesplezier: 10 punten, omdat het geen moment verveelde en origineel insteek had.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de kinderen voor hun leeftijd onrealistisch intelligentie hadden.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het een goede combinatie was van actualiteit, SF en fantasie.
    Psychologie: 7 punten, omdat de meeste personages geen diepgang hadden, maar dat zou wellicht het verhaal wellicht te ingewikkeld of te langdradig kunnen maken. In het verhaal wordt wel duidelijk gemaakt dat de band tussen moeder en kind heel sterk kan zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Aantal berichten: 106

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 8 punten, omdat boeiend

Plot: 9 punten, omdat onverwachts

Leesplezier: 9 punten, omdat met veel plezier gelezen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat erg prettig

Originaliteit: 9 punten, omdat erg origineel

Psychologie: 7 punten, omdat veel karakters

Gemiddelde beoordeling: 51 punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

Cijfer 8,5

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Aantal berichten: 106

* Gedaan.

Groetjes Anneliese

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 405

Spanning: 6,5. punten, omdat ik niet op het puntje van mijn stoel zat of het eng vond om door te lezen,
    Plot: 7,5. punten, omdat er goed naar toegewerkt werd.
    Leesplezier: 8. punten, omdat het een origineel en pakkend verhaal was en ik verrast was door de menselijkheid in het verhaal
    Schrijfstijl: 8. punten, omdat ik volgens mij geen taalfouten ben tegengekomen en het prettig las….
    Originaliteit: 8,5. punten, omdat ik het een origineel verhaal vond dat veel realistische kenmerken had.
    Psychologie: 6,5. punten, omdat dat wat minder uitgewerkt is waarschijnlijk door de hoeveelheid personages.

Gemiddelde beoordeling: 7,5. punten

Lizzie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 362

Spanning: .7. punten, omdat ….ik wel wilde weten hoe het verhaal verder ging, maar het begin liet mij wat in de steek;

Plot: .8. punten, omdat …het het goed in elkaar zit.

Leesplezier: 7.. punten, omdat moest het eerste deel even goed geweest zijn als het tweede deel, dan had ze hier een 10 voor gekregen….

Schrijfstijl: .7. punten, omdat het een leuke schrijfstijl en realistische schrijfstijl is….

Originaliteit: .8. punten, omdat …in boek vorm had ik nog niet zo’n soort verhaal gelezen, in de filmwereld bestaan er ngo verhalen die op hetzelfde gebasseerd zijn.

Psychologie: .6. punten, omdat echt psychologisch vond ik het niet, er kwam wel iets van aanbod maar dit was niet het hoofd van het verhaal….

Gemiddelde beoordeling: .7,1. punten

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Aantal berichten: 137

Spanning: 9 punten, omdat er toch veel spanning in het verhaal zit. Hoe loopt het af met de mensheid, de kinderen en vooral wat gaat de toekomst worden?

Plot: 9 punten, omdat het een goed uitgewerkt plot was die ik niet echt zag aankomen. Het tempo waarin het werd uitgerold was aangenaam.

Leesplezier: 7 punten, omdat het begin door alle vakinfo wat stroef verliep. Gelukkig kwam het uiteindelijk wel weer goed.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek wel aangenaam was om te lezen. Geen lange zinnen of ingewikkeld taalgebruik.

Originaliteit: 10 punten, omdat het wel een heel originele mix is tussen Science Fiction en Thriller.

Psychologie: 9 punten, omdat je wel aan het denken wordt gezet. Hoe zouden mensen in het echt reageren op kinderen opgevoed door een robot. Hoe zou je als mens überhaupt een robot moeten programmeren rekening houdende met allerlei variabelen die kunnen gebeuren in een kinderleven. En dan ook nog menselijkheid bewaren?

Gemiddelde beoordeling: 8.6 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.