Home Forums Leesclub 113: De Mitford moorden De Mitford moorden, Tijdens het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1306
    #20552 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 17

Wat een heerlijke detective. Het heeft de sfeer van de jaren 20 uit de vorige eeuw, maar niet het trage tempo dat je erbij zou verwachten, want het gaat als een speer in dit boek. Ik heb dan ook geen citaten, het ging er te snel voor en het zijn geen opvallende zinnen.

De ontwikkeling van het verhaal is zoals ik had verwacht bij een detective, moord, speurwerk en ontknoping. Leuk zijn de perspectief wisselingen, zowel Louisa als Guy nemen een deel van het verhaal voor hun rekening. Die afwisseling maakt ook dat het vlot leest. Helaas had ik al snel in de gaten wie de moordenaar was, maar dat deed niets af aan de rest van het verhaal, want er zit zoveel meer in.

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 62

Het verhaal is heerlijk om te lezen je kan je helemaal in die tijd inleven zo goed is het geschreven. Ben nog niet op de helft dus de ontknoping is gelukkig nog niet in zicht. Verder zijn er geen opmerkelijk citaten tegen gekomen.
    De ontwikkeling van het verhaal is zoals het hoort met eerst de moord dan het speurwerk. En ik vind ook het inkijkje in het leven van de familie en Louisa goed bij het verhaal passen.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager

Gisteren begonnen in het boek en de proloog gelezen, vandaag nog niet echt tijd gehad en begonnen met hoofdstuk 1. Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar het boek. Ik ben nog geen opmerkelijke citaten of spelfouten tegengekomen, maar dat is niet zo vreemd gezien het weinige dat ik nog maar heb gelezen.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 44

Ik ben zo blij dat het zo heerlijk weg leest…. Ik vreesde een beetje dat ik ‘m traag en wat saai zou gaan vinden maar dit is helemaal niet het geval. De hoofdstukken worden in mooie sierlijke letters aangekondigd en het zijn vlot lezende korte hoofdstukken. Ik ben nu zo ongeveer halverwege het boek.
    Wat ik wel een grappige zin vond was ; ‘Toen hij zijn potlood op had, werd Guy bij Jarvis ontboden’ Haha, eet smakelijk 😉

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 22

het boek is ondertussen uit hier.

heb echter geen opmerkelijke citaten tegengekomen.

De verhaallijn had ik liever anders zien verlopen , dus het is niet wat ik had verwacht. het eerste deel viel voor mij heel erg tegen, vanaf het tweede begon het iets te verbeteren.

foutjes zijn mij niet opgevallen als die er al waren

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 53

Het boek leest heerlijk weg, de auteur weet de tijdspanne prima neer te zetten.
    Ik vind het echter geen thriller, eerder een spannende roman. Maar dat neemt niet weg dat ik geniet.
    Ik ben (nog) geen bijzondere citaten tegen gekomen, en ook geen fouten.
    Het gaat vooralsnog zoals verwacht.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 271

Ga zo eindelijk beginnen.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 140

Het boek leest lekker weg, de sfeer van Sherlock Holmes, Agatha Christie maar de gebeurtenissen volgen elkaar in snel tempo op.
    Het is zoals verwacht puzzelen, speuren en nadenken. Dan toch op het verkeerde been gezet te worden en ook nog een vleugje romantiek. Ga snel verder lezen!

Dini57
    Bijdrager

Echt een boek voor mij. Het leest heerlijk. Ik heb gisteren weinig gelezen maar ik heb nu het eerste deel uit.
    Het citaat voorin van Rimbaud vond ik wel mooi, ‘Je est un autre.’ Ik is een ander. Of ik ben anders.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager

Toch hier nog maar even een berichtje plaatsen, voordat ik naar “Na het lezen”toe ga. Ik had hier, toen ik net begonnen was, een klein berichtje geplaatst, maar omdat ik toen eigenlijk net in hoofdstuk 1 begonnen was kon ik nog niet echt een indruk geven.
    Intussen heb ik het boek al uit en kan ik de vragen beantwoorden. Ik ben niet echt opmerkelijke citaten tegen gekomen, maar ook is het mij niet opgevallen dat er spelfouten in het boek zaten.
    Het verhaal verliep vlot en was een echte whodunit. Het deed mij wel wat aan de ouderwetse Agatha Christie’s denken, maar dan zonder Poirot of Marple. Het was echt een genot om te lezen.

Dini57
    Bijdrager

Gisteren uitgelezen. Ik wil de volgende delen ook graag lezen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.