Home Forums Leesclub 113: De Mitford moorden De Mitford moorden, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333
    #20554 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning:7 punten, omdat het een detective is en echte spanning ontbreekt

Plot: 7 punten, omdat het een leuk verhaal is, maar vrij voorspelbaar

Leesplezier: 9 punten, omdat het echt heerlijk was om te lezen

Schrijfstijl:8 punten, omdat het goed leesbaar was en precies past bij de sfeer van het boek

Originaliteit:8 punten, omdat het een moderne detective is dat speelt in 1920 en het een serie wordt waar om de beurt een zus in centraal staat.

Psychologie:6 punten, omdat het niet bepaald lekker diep gaat en de hersentjes niet hoeven te kraken

Gemiddelde beoordeling:7.5 punten

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 25

spanning: 6 Was niet echt aanwezig
    plot : 8 kwam toch uit onverwachte hoek
    schrijfstijl:6 gemakkelijk leesbare stijl, ging echter naar mijn gevoel veel te diep in op onbelangrijke details
    leesplezier : 6 voor mij persoonlijk te langdradig
    orginaliteit: 5 het had voor mij niets wat zal blijven hangen
    psychologie: 6 Louisa en Guy groeiden in hun personage

gemiddelde beoordeling: 6.1

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning 8
    Plot 8
    Schrijfstijl 9
    Leesplezier 8
    originaliteit 8
    psychologie 6

Gemiddelde cijfer 8

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 143

Spanning: 7 punten, omdat het niet echt om de spanning ging. Het verhaal kabbelt en je bent meer benieuwd wie en hoe die het gedaan heeft.

Plot: 8 punten, omdat het goed opgebouwd is passend bij een historische detective

Leesplezier: 8 punten, omdat ik genoten heb van deze historische thriller en dat is lang geleden.

Schrijfstijl:8 punten, omdat het prettig leest

Originaliteit:7 punten, omdat er grote namen voor zijn gegaan, geen uniek boek wel bijzonder.

Psychologie:7,5 punten, omdat er wel ontwikkeling in de karakters is maar het niet om psychologie gaat.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 21

Spanning: 7 punten, omdat de er wel spanning was, maar zo nu en dan viel het wel iets weg.

Plot: 9 punten, omdat ik pas op het allerlaatste moment in de gaten had wie het had gedaan en waarom.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een genot was om te lezen. Ik heb weer ouderwets genoten als met een nieuwe Agatha Christie.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het wel lekker vlot las.

Originaliteit: 8 punten, omdat er helaas niet veel meer van deze boeken geschreven worden.

Psychologie: 8 punten, omdat ik mij lekker kon ontspannen tijdens het lezen. Niet allemaal heel erg moeilijk.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 46

Spanning: 7 punten, omdat ik het niet geweldig spannend vond maar het boek wel zijn spannend momenten heeft.
    Plot: 8 punten, omdat ik hem niet aan zag komen maar ook niet heel verrast was
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik de sfeer van die jaren leuk vond maar het boek niet altijd voor de volle 100% mijn aandacht kon vasthouden
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik korte hoofdstukken en verschillende invalshoeken prettig lezen vind en de sfeer van die jaren goed vond neergezet. (de mooie sierlijke lettertype van de hoofdstukaankondiging vond ik ook meteen al heel sfeerbepalend)
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik het zo leuk vind dat fictie met feiten worden gecombineerd. Geeft het verhaal toch iets extra’s..
    Psychologie: 8 punten, omdat veel van de verschillende personage het één en ander met zich meedroeg.
    Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 7 punten, omdat het een prettig te lezen boek is zonder teveel spanning
    Plot: 9 punten, omdat pas aan het eind de dader een verrassing bleek te zijn
    Leesplezier: 8 punten, omdat het heel plezierig was om te lezen
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het in de tijdslijn paste
    Originaliteit: 8 punten, omdat het niet geheel verzonnen is
    Psychologie: 7 punten, omdat het redelijk relaxed is

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 149

Spanning:..7 punten, omdat …deze niet altijd aanwezig was maar ik het in dit boek ook niet echt miste.

Plot:..9 punten, omdat …je steeds op een verkeerd dwaalspoor werd gezet en de dader pas op het eind bekend werd.

Leesplezier:..10 punten, omdat …het boek me van begin tot eind wist te boeien.

Schrijfstijl:..10 punten, omdat een oud geschiedenis verhaal op een moderne manier werd verteld….

Originaliteit:.9. punten, omdat ik niet eerdwer zoiets heb gelezen….

Psychologie:.8. punten, omdat …het boek heerliojk leest maar er niet echt diep op in gaat

Totaal 8,8 punten

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 96

Spanning: 8 punten, omdat een whodunit het niet van de ijzingwekkende spanning moet hebben.

Plot: 9 punten, omdat het mooi in mekaar zat en ik het einde niet zag aankomen.

Leesplezier:10 punten, omdat het gewoon ontzettend fijn weglas.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat de sfeer van 1920 perfect getroffen was.

Originaliteit: 7 punten, omdat alle onderdelen samen het pas uniek maken.

Psychologie: 6 punten, omdat dat misschien wel het zwakste punt was.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 283

Spanning:8 punten, omdat er gebeurde wel genoeg maar het was niet zo spannend maar dat is meestal met zo’n whodunit.

Plot:.9. punten, omdat het goed opgebouwd werd en uiteindelijk de puzzelstukjes in elkaar pasten..

Leesplezier:..10 punten, omdat dit gewoon mijn soort boek is, heerlijk om te lezen.

Schrijfstijl:..10 punten, omdat het heerlijk weg las en de auteur die Britse sfeer van de twintiger jaren goed wist neer te zetten.

Originaliteit:.9. punten, omdat er weinig van dit soort boeken zijn en nog op een waarheid berustte geschiedenis.

Psychologie:.8. punten, omdat de meeste personages voldoende waren uitgediept voor een eerste deel.

Gemiddelde beoordeling:..9 punten

Lieke
    Bijdrager
    Post count: 56

Allereerst wil ik kwijt dat ik deze beoordeling lastig vind. Als ik dit boek beoordeel als thriller scoort het beduidend lager dan als ik dat blanco zou doen.
    Maar goed, we zitten hier in de ‘Thrillzone’ dus zo beoordeel ik het.

Spanning: 4 punten, omdat het geen moment echt spannend was

Plot: 7 punten, omdat er teveel zijwegen bewandeld worden

Leesplezier:9 punten, omdat het boek gewoo weg lekker leest

Schrijfstijl:7 punten, omdat het een romanstijl is, geen thriller

Originaliteit: 9 punten, omdat de setting bijzonder is

Psychologie: 6 punten, omdat er weinig of geen ontwikkeling in zit.

Totaal 42:6= 7 als thriller.

Maar als blanco: een dikke 5 sterren, want ik heb genoten van het boek.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 6 punten, omdat spanning bleef een beet uit in het verhaal.

Plot: 7 punten, omdat het voldeed aan de verwachting van een whodunnit

Leesplezier: 7 punten, omdat hou wel van een mysterie.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat soms wat moeite met wat ouderwetse schrijfstijl

Originaliteit: 8 punten, omdat tijdsgeest goed neer gezet.

Psychologie: 6 punten, omdat er sprake is van beperkte karakter ontwikkeling.

Totaal score 6.7

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal niet echt spannend was. Je bent wel de hele tijd nieuwsgierig.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zat.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het verhaal van begin tot eind graag gelezen heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl toegankelijk was en passend bij het verhaal.

Originaliteit: 7 punten, omdat het voor deze tijd behoorlijk origineel is, toch lijkt het wel op boeken zoals Agatha Christie.

Psychologie: 8 punten, omdat het verhaal goed doordacht was en goed in elkaar stak.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.