Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 75: De minnaar De minnaar, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 994
    #14212 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilerszijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 39

Ik ben inmiddels op bladzijde 213 en ik vind het een heerlijk boek.
    Leest lekker en het wordt nu wel spannend.
    Minpuntje vind ik de vele toevalligheden, vele geheimen en complottheorieën.
    Ook steeds die vraag die Dottie zichzelf stelt: Stel dat…. Wat als…
    Maar het boek blijft boeien. Ik denk dat ik het vanavond uit heb.
    Ik ben zeker van plan om de andere boeken van Jet van Vuuren ook te gaan lezen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 28

Ik ben begonnen, zit wel nog niet super ver. Wat me vooral opvalt is dat ik tot nu toe al veel vragen heb. Hoe? Wat? Ik loop mee te denken met Dottie.
    De schrijfster heeft wel een vlotte schrijfstijl, waardoor het boek vlot leest.
    Ik ben benieuwd naar het verder verloop van het boek.
    Ik ben nu eigenlijk in twee boeken teglijk bezig (iets wat ik normaal nooit doe). Maar beide boeken wil ik zo graag lezen, het ene lees ik digitaal de andere op boek. Dus als ik werk neem ik deze mee 😉 de andere lees ik ‘s avonds in bed.
    Ben echt blij dat ik me voor deze leeslcub ingeschreven heb.
    Als het boek zo verder vlot heeft Jet er een nieuwe fan bij!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 176

Inmiddels op bladzijde 122, het boek is geschreven in een vlotte schrijfstijl. De afwisseling tussen “Toen en Nu” vond ik in het begin lastig omdat ik de draad van het verhaal kwijt raakte, inmiddels zit ik verder in het verhaal en kan ik de overgangen beter plaatsen.

psychonurse
    Bijdrager
    Post count: 4

Ik heb nu 80 bladzijdes gelezen en moet zeggen dat ik de opbouw toch wel wat langdradig vind. Het beschrijft tot blz 80 nog maar 2 dagen die Dot meemaakt. Personages worden in het verhaal gebracht maar nog geen tot weinig samenhang tussen de personages te vinden. Mij tot nog toe ook onduidelijk wat het laatste kontakt met (ex)vriend betekent binnen dit verhaal. Ondanks langzame opbouw ben ik wel nieuwsgierig naar het verhaal. Misschien wel vanwege de onduidelijkheid die ik nu nog ervaar.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik ben op de helft van het boek. De afwisseling tussen verleden en heden brengt de spanning er in.
    Citaat uit het begin:
    Als bij een accordeon waaruit lucht wordt geperst, vouwen de diepe lijnen zich in haar gezicht samen. Door de lach komen haar vergeelde tanden bloot te liggen en als ze mijn moeder wil omhelzen deinst die onmiddellijk achteruit.

Ik ben benieuwd naar de afloop.

Lizzie
    Bijdrager

Ik ben nu aan bladzijde 50 ben hem afwisselend aant lezen met me boek die ik nog aan het lezen was 😉 Maar tot nu toe vind ik het heel vlot geschreven. Ze weet echt wel de spanning op te bouwen.

Heb al heel veel vragen over wie iedereen is in mijn hoofd en de rol van sommigen. Ik kijk uit naar de ontknopping.

iets wat mij heel intigreerd is dit uit het begin: Als Alma eerlijk is, dan haat ze Christien en hoopt ze dat haar binnenkort iets verschrikkelijk overkomt.

En dan nu wat er in het toen hoofdstuk afspeelt…

ovar
    Bijdrager
    Post count: 42

Ik heb inmiddels ongeveer 200 pagina’s gelezen. Het begin was goed. Het deel waar ik nu ben, vind ik wat minder. In principe is het wel spannend, maar een beetje veel van hetzelfde. Ik mag geen spoilers weggeven, dus laat ik het hierbij. Mijn toelichting komt later (Na het lezen).

Mooie tekst:
    Vlak boven haar hoofd scheert een roofvogel. Als een vervaarlijke bommenwerper schat hij zijn doel nauwkeurig in. De spanwijdte van zijn vleugels werpt een schaduw over de hete en verlaten weg.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 103

Ik ben bijna in de helft. Het verhaal is nog een grote puzzel, de (onderhuidse) spanning bouwt gestaag op.
    Zoals het moet dus.

Leuk vond ik wel: Veelal toeristen die kriskras door Amsterdam rijden zonder zich te realiseren dat dit geen gezellig Hollands dorpje is waar iedereen op klompen loopt, maar een drukke wereldstad met veel verkeer.

Lizzie
    Bijdrager

Ik ben nu in de helft van het boek. Ik verwacht dat hij eind deze week gaat uit zijn.
    Maar voor mij zijn er voorlopig nog geen puzzelstukjes die op hun plek gevallen zijn. Ik verlang naar het moment wanneer dit effectief gebeurd.

een van de mooie stukjes vond ik dit: Liever neit onder de bomen, Dot, Liever in de zon, ik hou zo van de zon, had ze gezegd toen we hier wandelden.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 78

Het boek leest vlot, in het begin even moeite met alle namen, maar daar raak je snel in.
    Het gegeven van toen en nu, vind ik leuk gevonden en wacht op het moment waarop het bij elkaar komt.
    De verhaallijn ontwikkeld zich een beetje traag, zeker ook omdat Dot zelf zo twijfelt.
    Ben geen opmerkelijke spellingsfouten tegen gekomen.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 65

Ik ben ruim over de helft en ik vind het schakelen tussen toen en nu zeer goed. Ieder deel (toen en nu) eindigt met spanning en ik wil daardoor snel verder lezen.
    Ik ben nog geen taalfouten of rare zinsconstructies tegen gekomen.
    Ik erger me wel een beetje aan Dottie, alles is bedreigend en gevaarlijk en verdacht. Zeer goed gedaan van Jet van Vuuren.

Arda
    Bijdrager
    Post count: 37

Het boek leest lekker vlot het begin een beetje spannend te worden
    Het schakelen tussen heden en verleden is goed te doen en je wil steeds verder lezen

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 65

Wauw, ik kon het niet laten en heb het boek vanmiddag in 1 ruk uitgelezen. Wat een spanning en wat zat ik ernaast met veel van mijn ideeën. Geweldig goed boek!

Lizzie
    Bijdrager

Heg boek uitgelezen. Ik had al redelijk vroeg door hoe het in elkaar stak. Mijn vermoedens zijn allemaal bevestigd geweest. Ben wel een klein beetje teleurgesteld geweest dat de ontknoming een beetje vlug afgehandeld is geweest. De aanleiding daarin tegen was lang en spannend… Kon misschien anders uitgewerkt worden. Heb er wel enorm van genoten!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.