15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1528
    #14214 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 43

Spanning: 6 punten, omdat het verhaal wel boeit, maar niet overloopt van spanning
    Plot: 5 punten, omdat het voor mij te ver gezocht is
    Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal vlot leest, maar het verhaal soms onwaarschijnlijk is
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot geschreven is; het leest lekker weg
    Originaliteit: 6 punten, omdat het verhaal op zich wel goed bedacht is, maar toch iets mist
    Psychologie: 5 punten, omdat de karakters nogal simpel zijn
    Gemiddelde beoordeling: 6,2 punten

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 288

Spanning: .. punten, omdat …. 6 punten het verhaal interseerde maar me niet op het puntje van me stoel liet zitten.

Plot: .. punten, omdat …. 6 ik vond het plot iets dat wel kon voorkomen, maar niet van zelfsprekend. Het deed me denken aan een soort mooi en meedogenloos aflevering waar allerlei intriges in voorkomen. Wat het wel leuk maakte.

Leesplezier: .. punten, omdat …. 7 Ik heb genoten van het verhaal, de opbouw was goed waardoor het verhaal vlot leest.

Schrijfstijl: .. punten, omdat …. 7 Het verhaal leest vlot weg, alleen het einde vond ik wat vlug afgewikkeld. Mocht van mij iets meer uitgewerkt zijn.

Originaliteit: .. punten, omdat …. 6 Zoals hierboven vermeld deed het me denken aan een aflevering van mooi en meedogenloos, wat zeker niet slecht is. Het kan gebeuren in het echte leven, maar denk niet dat het iets is dat veel voorkomt.

Psychologie: .. punten, omdat …. 5 er komt psychologie in voor, vooral bij Dottie die helemaal in de war geraakt door de vele vragen die ze heef over de dood van haar oma, maar ik vond dat de personages geen evolutie doormaakten, het bleef nogal op het zelfde niveau, beetje simpel. Ik had ergens gehoopt dat op het einde van het verhaal Dottie een immense zelfvertrouwen had gekregen waardoor ze haar leven echt op de rails kon krijgen, ik miste dat een beetje.

Gemiddelde beoordeling: 6.1 punten.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 288

Mijn recensie is geplaats

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 217

Spanning: 7. punten, omdat …. Hier en daar spannend.
    Plot: .8. punten, omdat ….Goed origineel doordacht.
    Leesplezier: .8. punten, omdat ….Lekker leesbaar.
    Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….Lekker en vlot te volgen.
    Originaliteit: .7. punten, omdat ….Minder dan een 8 omdat er nog wel meer van dit soort boeken zijn.
    Psychologie: .8. punten, omdat ….Vol met psychologisch doordachte draaiingen.

Gemiddelde beoordeling: .7,8. punten

ovar
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 7 punten, omdat de combinatie tussen verleden en heden een oplopende spanning geeft
    Plot: 7 punten, omdat steeds duidelijker werd hoe de vork aan de steel zat.
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik het boek vrijwel in een adem heb uitgelezen
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heel plezierig leest door een goede woordkeuze en goede zinsopbouw
    Originaliteit: 7 punten, omdat er meer van dit soort verhalen zijn, maar Jet van Vuuren er toch weer een andere draai aan heeft weten te geven.
    Psychologie: 6 punten, omdat vrijwel alle karakters niet sympathiek zijn
    Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 159

Spanning: 7 punten, omdat door te wisselen in heden en verleden de spanning opliep.

Plot: 7 punten, omdat ik totaal niet verwacht had dat het boek op deze manier zou eindigen.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik veel moeite had om het boek weg te leggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het geen moeilijke zinsconstructies of moeilijke woorden heeft. Makkelijk leesbaar.

Originaliteit: 8 punten, omdat het geen simpelweg een spannend boek is. Het verhaal is goed geschreven en er is goed over nagedacht. Alles is goed uitgewerkt.

Psychologie: 7 punten, omdat Het van Vuuren het voor elkaar kreeg om Dottie zo neer te zetten dat ik me vreselijk begon te ergeren aan haar. Dus psychisch deed het iets met mij.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten (totaal van 47 punten gedeeld door 6)

maryam
    Bijdrager
    Post count: 233

Spanning: 7 punten, omdat ik wel benieuwd was naar verloop van het verhaal, maar niet nagelbijtend door wilde lezen.

Plot: 7 punten, omdat het plot goed bedacht is, maar er voor mij soms te veel bijzaken, belangrijk gemaakt werden, terwijl ze dat niet waren en andersom.

Leesplezier: 7 punten, omdat het een lekker ontspannend, niet te ingewikkeld boek is.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot leest, afwisseling tussen “toen” en ‘nu” vond ik niet altijd prettig, haalde me soms uit mijn concentratie.

Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal voor bij past binnen rijtje zomerthrillers, die zich afspelen op een vakantielokatie.

Psychologie: 7 punten, omdat ik enerzijds het plot wat ongeloofwaardig en te bedacht vond, maar Dottie irriteerde mij dus is haar karakter wel goed uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 142

Spanning: 6 punten, omdat het voor mij iets spannender mocht zijn.

Plot: 9 punten, omdat het wel goed in elkaar zat

Leesplezier: 7 punten, omdat het halverwege passief werd.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heel aangenaam lezen was

Originaliteit: 9 punten, omdat het toch best wel origineel gevonden was.

Psychologie: 8 punten, omdat de psychologische spanning (bijna) constant aanwezig was

totaal: 8/10

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 111

Spanning: 6,5 punten, omdat het niet super spannend was, maar ik toch wel door wilde lezen, dus het gaf wel een zekere spanning
    Plot: 7 punten, omdat beetje langdradig, maar op het eind toch weer niet wat ik verwachtte dus knap gevonden
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik door wilde blijven lezen
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het heerlijk weglas
    Originaliteit: 8 punten, omdat het thema nieuw voor mij was.
    Psychologie: 6 punten, omdat de personages niet heel erg uit gediepd werden
    Gemiddelde beoordeling: 7.41 punten

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 86

Spanning: 7 punten, omdat het niet bloedstollend spannend was, maar ik wel door wilde blijven lezen.
    Plot: 7 punten, omdat ik het wel aan zag komen, maar het toch weer anders uitgewerkt was.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het prettig las en ik het moeilijk vond om weg te leggen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een fijne schrijfstijl was. Niet van die hele lange zinnen. Ook de afwisseling van Heden en Verleden was niet vervelend.
    Originaliteit: 7 punten, omdat dit wel vaker in een boek gebeurt, maar ik het boek toch uniek vond.
    Psychologie: 6 punten, omdat ik de personages wat oppervlakkig vond blijven.

Gemiddelde beoordeling: 7,1 punten 3,5*

Severine
    Bijdrager
    Post count: 123

Spanning: 6,5 punten, omdat de spanning zich vooral naar het einde toe bevond. Het willen verder lezen lag vooral aan de afwisseling tussen heden en verleden.

Plot: 7 punten, omdat ik het wel goed in elkaar vond steken en het goed was opgebouwd.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek wel vlot las en ik toch wel steeds wilde weten hoe het verder ging.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik Jet van Vuuren een leuke en vlotte schrijfstijl vind hebben.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het wel goed vond hoe de geheimen van de verschillende generaties met elkaar verweven zaten.

Psychologie: 6 punten, omdat ik wat diepgang miste in de uitwerking van de personages.

Gemiddelde beoordeling: 7,08 punten

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 85

Zeer genoten van het mooie thrillerboek van Jet van Vuuren. Alvast dank voor deelname. Het was weer superleuk!
    Hier de puntentelling:

Spanning: 8 punten, omdat de spanning werd goed opgebouwd, de lezer blijft erbij. Er is geen momentje van verveling.

Plot: . 10 punten, omdat het boek goed in elkaar zit, en het klopt. Het einde vond ik ietsje minder.

Leesplezier: .8 punten, omdat Jet van Vuuren haar eigen schrijfstijl heeft en de boeken lezen als een trein.

Schrijfstijl: .. 8 punten, omdat zie leesplezier. Met een goede schrijfstijl heb je als lezer veel leesplezier En dat is bij Jet van Vuuren helemaal in orde. En op evenwicht.

Originaliteit: .. 8 punten, omdat het een erg origineel verhaal was. Met een aantal “Suzanne Vermeer” zomer-momenten. Met name aan het einde. Jet neemt je mee, naar Kreta, normaliter zit je als lezer..in de Achterhoek of elders op een plekje in Nederland. Dus dat was verrassend. Toch vind ik Jet een echte Neerlandica. En lees ik dus graag weer een schrijfsel uit eigen land, van haar hand.

Psychologie: .. 8 punten, omdat personages en dialogen goed worden uiteengezet. Er zijn meer “valserikken” te bespeuren, en dat is heel leuk. Het was een hele puzzel om te zoeken naar de “bad-girl”.

Gemiddeld is het een score van: 8,3.

Zeker genoten en mijn recensie staat online.

Arda
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: .6. punten, omdat …ik heb spannende boeken gelezen.
    Plot: .7. punten, omdat ….het goed in elkaar zat
    Leesplezier: .7. punten, omdat ….haar boeken lezen als een trein
    Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….het prettig te lezen is
    Originaliteit: .7. punten, omdat ….de verhalen zijn goed met elkaar verweven
    Psychologie: .6. punten, omdat ….het geen diep gang heb

Gemiddelde beoordeling: .7. punten

Inge
    Bijdrager
    Post count: 14

Spanning: 8 punten, omdat ik het met momenten wel echt spannend vond
    Plot: 8 punten, omdat ik het einde niet aan zag komen
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik steeds door wilde lezen om te weten hoe het af zou lopen
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek heerlijk wegleest
    Originaliteit: 7 punten, omdat het een zomerse vakantiethriller is waar er natuurlijk meer van zijn
    Psychologie: 7 punten, omdat de personages een beetje oppervlakkig blijven

Totaal 7,7

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.