Home Forums Leesclub 156: De meisjes zonder naam De meisjes zonder naam, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #27593 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

vero
    Bijdrager
    Post count: 38

cover : mooi! profiel van meisje in tegenlicht, passend bij de titel. foto van de auteur met korte uitleg. Leuk dat ze zelf voor TV4 gewerkt heeft, zoals hoofdpersonage.

auteur : zelf nog niets gelezen van haar, maar verwacht een spannend boek! al mooie commentaren over haar boeken gelezen.

verwachting : spannende en meeslepende thriller, hopelijk met mooie beschrijvingen van de omgeving. eentje die ik niet kan wegleggen

Corinne1104
    Bijdrager
    Post count: 6

Boek binnengekregen. Mooie cover en veel info op de achterflap en een pakkende tekst waardoor je meteen wil lezen. Moet helaas wachten tot het zondag is dan kan ik beginnen met lezen.

StephanieS
    Bijdrager
    Post count: 24

Cover: mysterieus en uitnodigend. Ik word er nieuwsgierig van. En zou het oppakken in de winkel om de achterflap te lezen.
    Auteur: ik zie dat deze auteur meerdere boeken heeft geschreven. Maar ik ken er geen van. Ik ben benieuwd!

Verwachting:
    Het zijn 2 hoofdrolspelers. Een 17 jarige en een misdaadverslaggever. Ik ben benieuwd of het door de 17 jarige anders is.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 199

De cover : Beeld van een anoniem meisje, niet herkenbaar. Goed gekozen bij de titel.

De schrijver: nog niets gelezen, maar gezien de reputatie van Scandinavische schrijvers verwacht ik een goed geschreven boek met de nodige spanning.

Het verhaal: ik verwacht een spannend verhaal, met een duistere kant. Een vasthoudende hoofdpersoon en hoop ook wat wat de lokale cultuur mee te krijgen.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 252

Cover:
    Een cover die in de boekhandel zeer zeker mijn aandacht zou trekken. De naam van de auteur in grote letters op een speciale manier neergezet. Daaronder dan in oranje letters de titel.
    En last but not least het meisje in profiel met rond haar hoofd precies een gloed..prachtig en mysterieus tegelijk.
    Op de achterflap krijgen we informatie over het boek en de auteur.
    Auteur:
    Ik heb al wel vaker deze auteur zien voorbijkomen maar nog niets van haar gelezen. Dit is dus een kennismaking met haar schrijfstijl/kunst.
    Verwachtingen :
    Ik verwacht veel spanning en een verhaal dat blijft nazinderen. Een boek dat je graag leest,niet graag naast je neerlegt en je doet meedenken met de personages.

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover: Ziet er mooi uit en maakt nieuwsgierig. Een meisje in tegenlichtopname, duister, wat is er in het donker? Naam van de auteur en titel van het boek mooi vormgegeven. De auteur: Ik heb nog niets van haar gelezen, dit is al 4e boek en toch deed haar naam geen belletje rinkelen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Verwachting: Ik verwacht een spannend boek, die hopelijk smaakt naar meer en me een reden geeft ook de eerste drie boeken te gaan lezen.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 92

Cover:
    De cover maakt nieuwsgierig omdat deze mysterieus is. In dit geval past het ook wel bij de titel. Door het donker afgebeelde meisje blijft ze toch een soort van onbekende.
    Van de cover springt voornamelijk de auteursnaam naar voren. Het plaatsen van de voornaam als onderdeel van de L hebben ze leuk bedacht.

Auteur:
    Door de rol van hoofdrolspeelster Ellen bij TV4 en de eigen werkzaamheden van Mikaela Bley bij deze zender mag je een goede weergave van het reilen en zeilen van de tv zender verwachten.

Deze week heb ik het eerste deel gelezen en ben ik aan het tweede deel begonnen. Ik verwacht een zelfde stijl in de rest van deel 2, het derde boek en dit leesclubboek dat het 4e in de reeks is.

Verwachting:
    Ik verwacht weer een enerverend verhaal over de belevenissen van Ellen waarbij vanuit verschillende personages het verhaal zich in een aangenaam tempo ontwikkeld.

Ali
    Bijdrager
    Post count: 3

Cover: Goede voorkant meteen afbeelding in de schaduw. En op de achterkant veel info over boek en schrijfster

Auteur: Ken deze schrijfster niet, ben dus heel benieuwd.

Verwachting: Wat ik zo als info lees moet het goed zijn. Een spannend verhaal wat je vanaf het begin meesleurt

Nick Evrard
    Bijdrager
    Post count: 23

Dreigende cover. De donkere achtergrond en het meisje op de voorgrond. Het licht dat door haar haar schijnt, de wolk die uit haar mond ontsnapt door het ademen. Het meisje is niet echt duidelijk in beeld gebracht, maakt de cover voor mij nog meer onheilspellend. Ik stel mij hierbij de vraag wie is dit meisje en wat zal ze allemaal meemaken, kan ik deze foto later plaatsen na het verhaal te hebben gelezen? Achterflap is de voorbode van een spannend verhaal. Wie zijn de meisjes, welke rol speelt Linn en waarom juist in deze kostschool? Zal Ellen de waarheid kunnen achterhalen?
    Naam van auteur is wel opvallend groot in vergelijking met de foto.

Ik verwacht een goed verhaal van deze auteur. Ik heb al haar andere boeken ook en ben tot hiertoe nog nooit teleurgesteld. Ik vind dat ze steeds beter wordt in het schrijven en hoop hier weer een spannend te mogen ontdekken.

Ik verwacht een spannend, intrigerend verhaal met de nodige cliffhangers. De nodige details op de juiste plaats zonder teveel te zijn. Goed onderbouwde personages en een fanatiek hoofdpersonage.

Janny
    Bijdrager
    Post count: 14

Cover: Mysterieuze cover met een silhouet van een meisje, past goed bij de titel. Het boek oogt zo ook direct als een thriller. Zou hem in de winkel zeker oppakken als ik hem zou zien staan.

Auteur: Ik ken deze auteur nog niet, dus ik ben erg benieuwd!

Verwachting: De tekst op de achterkant klinkt spannend. Ik verwacht dus een boek vol spanning.

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 13

De cover is heel intrigerend. Het profiel van een meisje tegen het licht.
    Ze komt heel anoniem over, wel passend bij de titel.

Van deze auteur heb ik nog niks gelezen, maar de recensies die ik gelezen heb beloven goeds dus ik ben heel benieuwd.

Van het verhaal verwacht ik natuurlijk spanning. Een goed verhaal dat je meetrekt en een verrassend plot.
    Ik heb de vorige delen niet gelezen dus ik ben ook wel benieuwd of ik daardoor veel mis.
    Natuurlijk staan de overige boeken nu wel op mijn lijstje, dus later kan ik dan nog beter bepalen of het verhaal opzicht toch te doen is zonder de overige delen gelezen te hebben.

katinka
    Bijdrager
    Post count: 8

Het is inderdaad een uitnodigde cover, als een cover je niet aanstaat neem je denk ik ook niet de moeite om verder te kijken. Hoop verder dat het een goed boek is, maar vond het eerste boek toch minder dan dat ik, qua boeken gewend ben.

Noffje
    Bijdrager
    Post count: 14

Cover: De cover spreekt me aan en past bij de titel. Het is een cover in lijn van haar eerdere boeken. Ik vind het er onheilspellend uit zien en trekt meteen mijn aandacht. Wat ik ook heel goed aan de cover vind, is de verwerking van de voornaam in de achternaam.

Auteur: Ik ken Mikaela Bley niet, had nog nooit van haar gehoord en dus ook nog niets van gelezen.

Verwachting: Ik verwacht dat dit een beklemmend boek zal zijn wat je in één adem uit leest. Ik probeer te bedenken wat de titel in zal houden. Zijn de meisjes niet te identificeren, staan ze nergens geregistreerd. Laten we snel gaan lezen.

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 63

Het is een cover die me aanspreekt. Een mysterieuze cover. Wie is het meisje, wat is haar verhaal? Ook de manier waarop de naam van de auteur op de cover is verwerkt vind ik origineel. Nadat ik de achterflap had gelezen, ben ik gewoon benieuwd naar meer. Ik kijk er naar uit om dit boek te lezen.

De auteur is voor mij nog onbekend. Ik heb even haar andere boeken opgezocht en wat recensies gelezen en deze zijn allemaal lovend. Ik verwacht dat Mikaela Bley me gaat meenemen in een spannend verhaal, een verhaal dat ik snel wil uitlezen.

Ik verwacht een spannend boek, hopelijk eentje waar we zelf een beetje mee op zoektocht kunnen gaan naar het wat en hoe. Ik vind het altijd fijn dat niet meteen alles prijs wordt gegeven en ik verwacht dat dit boek me op het puntje van mijn stoel laat zitten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.