Home Forums Leesclub 156: De meisjes zonder naam De meisjes zonder naam, Beoordeling

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #27597 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

vero
    Bijdrager
    Post count: 38

1. spanning : 8 het is geen boek waarvan je op het puntje van je stoel zit, maar meer onderhuidse spanning

2. plot : 8 plot is mooi uitgewerkt, niet echt verrassend einde, maar mij stoort het niet

3. leesplezier : 9 Heel graag gelezen door mooie en eenvoudige bewoordingen

4. schrijfstijl : 9 leuk door tijdsaanduidingen en aangename , toegankelijke zinnen

5. orginaliteit : 7 op zich niet zo uniek, maar de 2 verhaallijnen met tijdsaanduiding bevalt me wel

6. psychologie : 7 de personages worden goed opgevolgd, maar mochten van mij nog iets dieper uitgewerkt worden

gemiddelde beoordeling : 8

Janny
    Bijdrager
    Post count: 14

Spanning: 8 punten, wel spannend, maar niet huiveringwekkend spannend.
    Plot: 7 punten, ik vond het plot een beetje “tam”. Had wat meer uitgewerkt mogen worden.
    Leesplezier: 9 punten, het verhaal leest heel vlot en plezierig.
    Schrijfstijl: 9 punten, leuk om het verhaal te zien vanuit 2 hoofdpersonages en met tijdsaanduidingen.
    Originaliteit: 7 punten, niet een heel origineel verhaal, maar wel leuk om te lezen!
    Psychologie: 8 punten, vooral het gedeelte van Linn vond ik erg goed.

Gemiddelde beoordeling: 8

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 199

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 6 punten, hooguit aan het einde wat meer spanning, weinig verrassend

Plot: 6 punten, opbouw was goed, maar voorspelbaar.

Leesplezier: 6 punten, ik vond het boek wat saai, traag,

Schrijfstijl: 7 punten, een prettige schrijfstijl, leest gemakkelijk.

Originaliteit: 7 punten door de combinatie van de 2 verhaallijnen, een tiener en een misdaadjournalist.

Psychologie:5 punten, omdat de hoofdpersonen weinig werden uitgewerkt, zat weinig ontwikkeling in.

Gem. 6 punten

Jaimy
    Bijdrager
    Post count: 13

Spanning: 8 punten, omdat het was niet super spannend, maar er bleef zeker iets onderhuids sidderen

Plot: 10 punten, omdat was totaal niet wat ik verwacht had

Leesplezier: 10 punten, omdat heb het met veel plezier gelezen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat makkelijk te lezen

Originaliteit: 8 punten, omdat de medische industrie die experimenteert in het geniep is niet super origineel maar het is wel heel goed gebracht. Niet echt voor de hand liggend.

Psychologie: 7 punten, omdat niet echt heel diep doordacht. Bleef soms wat oppervlakkig.

Eindpunt: 8,8

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 92

Spanning: 7 punten, omdat de spanning vrij laag is, maar omdat je door de schrijfwijze wel wilt blijven doorlezen. Dit ondanks de voorspelbaarheid

Plot: 6 punten, omdat het plot qua onderwerp wel goed is, maar helaas al vrij snel duidelijk was welke kant het op ging.

Leesplezier: 9 punten, omdat je door blijft lezen en het ondanks de voorspelbare ontknoping leuk blijft.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Opbouw is goed met de korte hoofdstukken en de verhaallijnen vanuit meerdere personen.

Originaliteit: 5 punten, omdat er eigenlijk weinig unieks is. De combinatie van het onderwerp, de tiener Linn en Ellen als verslaggever (i.p.v. het heel standaard rechercheur type) is wel goed uitgewerkt.

Psychologie: 5 punten, omdat er weinig psychologische kracht in het verhaal zit. Je merkt het aan Ellen over haar verleden, hoewel dit in dit boek wat minder is, en bij de meisjes op het internaat. Het komt echter niet sterk naar voren.

Gemiddeld 6,8 waarbij het zeker niet aan het leesplezier ligt. Ondanks een niet heel hoge score zijn de boeken van Mikaela Bley zeker de moeite waard.

Corinne1104
    Bijdrager
    Post count: 6

Beoordeling.
    Spanning. 7. De spanning werd op een goede manier opgebouwd.
    Plot 8. Het plot was goed en eigentijds.
    Leesplezier 8. Ik heb het boek met plezier gelezen en wilde het zo snel mogelijk uitlezen.
    Schrijfstijl 8. De schrijfstijl was zeer prettig 2 hoofdpersonen en een tijdlijn waardoor het verhaal goed te volgen was.
    Originaliteit 9. Het is origineel door de hoofdpersonen vaak zie je rechercheurs.
    Psychologie 7. De hoofdpersonen hadden iets meer uitgediept worden.

Gemiddelde beoordeling. 7.8

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 252

Spanning: 7,5 punten .Omdat het wel spannend was, maar niet zo dat ik op het puntje van mijn stoel ging zitten.
    Plot: 7 punten. Omdat het vrij voorspelbaar was, maar toch een goede opbouw.
    Leesplezier: 8 punten.Omdat het vlot weg las.
    Schrijfstijl: 8 punten.Omdat ik het leuk vond dat het korte hoofdstukken had,met de tijdslijnen en naamaanduidingen. Zeer makkelijk en voor iedereen toegankelijk.
    Originaliteit: 7 punten. Omdat het een beetje afwijkt van het normale rechercheur/ politie die een moord oplost.
    Psychologie: 7,5 Omdat ik vind dat er toch wel redelijk goed wordt ingegaan op de gemoedstoestand/karakters van bepaalde meisjes en Ellen.
    Totaal= 45:6 =7,5

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 17

1. Spanning 7, het was wel spannend, maar zat niet op het puntje van mijn stoel. 2. Plot 7, was mooi omschreven, maar niet heel verrassend. De rol van Magnus had ik minder aan zien komen. 3. Leesplezier 7.5, het boek is in een vlotte stijl geschreven, je kan het makkelijk tussendoor even lezen, echte concentratie vraagt het niet. 4. Schrijfstijl 7, prettige korte hoofdstukken. Je pakt de draad ook snel weer op. 5.Originaliteit 7, de meeste boeken gaan over een rechercheur. Dit boek vanuit 2 hoofdpersonen, een journaliste en een meisje, is net even anders, hoewel niet uniek. 6.Psychologie 7,5, de karakters van de beide hoofdpersonen en alles waar ze mee worstelen wordt goed weergegeven. Totaal: 43:6= 7,2

Nick Evrard
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 7 punten, omdat het niet heel spannend was en ik al snel een vermoeden had hoe het boek ging eindigen en dit ook ten koste gaat van de spanning
    Plot: 7 punten, omdat het wel een goed uitgedacht en uitgewerkt plot is maar dezelfde bemerking als hierboven (voorspelbaar)
    Leesplezier: 8 punten, omdat ondanks de voorspelbaarheid het boek mij toch heel erg is bevallen en ik het met plezier heb gelezen
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk en vlot leesbaar is en door de korte hoofdstukken en tijdsaanduiding kan je er makkelijk je aandacht bijhouden
    Originaliteit: 8 punten, omdat we het eens uit een ander oogpunt bekijken. Het is niet nodig om steeds iemand van de politie, detective…als hoofdpersoon te gebruiken, er zijn nog genoeg andere mogelijkheden. Dat heeft ze goed gedaan.
    Psychologie: 7 punten, er mist hier wel diepgang in het verhaal, de personages daar kon nog veel meer uitgehaald worden.

Totaal 45 : 6 = 7,5

Ik was en ben nog steeds fan van Mikaela Bley. De boeken lezen vlot, hebben een goed verhaal en altijd goed voor een paar uur leesplezier. Ik kijk vol ongeduld uit naar haar volgende verhaal.

bonkikong
    Bijdrager
    Post count: 63

Spanning: 7 punten, omdat het boek niet heel erg spannend is

Plot: .. 7 punten, omdat het voorspelbaar en kort uitgewerkt is

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek me geen moment verveeld heeft

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek vlot leest, korte hoofdstukken, aangenaam lettertype, …

Originaliteit: 8 punten, omdat één van hoofdpersonages deze keer geen rechercheur is, maar een verslaggeefster. Het was leuk om het van deze invalshoek te beleven.

Psychologie: 7 punten, omdat de karakters van Linn en Ellen iets dieper uitgewerkt mogen worden

Gemiddeld: een mooie 7,67!

katinka
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning: 5 Begon pas laat.
    Plot: 7 wekt toch je nieuwsgierigheid.
    Leesplezier: 7 niet adembenemend.
    Schrijfstijl: 8 Leest lekker weg.
    Originaliteit: 6 niet uniek.
    Psychologie: 9 realistisch.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 55

Spanning: 7 punten, er zat wel spanning in, maar niet echt griezelig spannend.

Plot: 7 punten, ik vond het plot een beetje mat. De reactie van de spelers toen ze waren ontdekt vond ik echt zwak als je bedenkt wat ze al hadden gedaan om het geheim te houden.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik echt genoten heb van het boek.

Schrijfstijl: 8 punten, een heerlijke vlotte schrijfstijl zonder moeilijke en ellenlange monologen over omgeving en dergelijke.

Originaliteit: 7 punten, omdat het niet echt heel origineel was.

Psychologie: 8 punten, omdat het wel realistisch geschreven is.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten (dus van mij 4 sterren)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.