Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS #2 Leesclub 83: De laatste zomer De laatste zomer, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1096
    #15673 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 91

Verwachting: Een spannend verhaal met meerdere tijdlijnen

Auteur: Ze is scandinavisch en Scandinavische thrillers ben ik fan van maar ik ben geen fan van Saskia Noort(zie voorkant van het boek) dus nu weet ik het niet wat ik er van moet vinden. Ik laat me verrassen!

Cover: Prachtig, de bloemen zorgen voor vrolijke noot en geven dat vakantie eilandgevoel en flaptekst witte letters op roze blad. Lekker Kleurig, het nodigt mij uit om het boek te gaan lezen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover: Mooie cover. Een vrouw die bloemen laat vallen, bewust of onbewust…
    Ik lees het ebook, en de flaptekst staat vooraan in het boek. Vind ik goed gevonden.

Auteur : Ik ken deze schrijfster niet, maar ik had bij de bieb wel een boek (De achtste Doodzonde) van haar op mijn verlanglijst gezet.

Verwachting: Ik verwacht een spannend boek. Misschien met terugblikken. Ik ben een fan van Scandinavische thrillers, dus ik denk dat dit wel goed zit…

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 125

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

De cover cover is mooi met de bloemen die de vrouw laat vallen. Hij is wat mysterieus. Als ik deze zou zien liggen in de boekwinkel zou ik deze om die reden opnemen.

De achterflaptekst in het e-book vooraan is leuk, zodat je nog eens de korte inhoud kan lezen.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Heb nog niets van deze schrijfster gelezen dus ik ben benieuwd.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Als ik de achterflaptekst lees verwacht ik een spannend boek waarin geheimen onthuld zullen worden. Het is mijn eerste ervaring met een scandinavische thriller en ben dan ook zeer benieuwd na alle positieve reacties die over deze thrillers gegeven worden.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover: Vindt de cover er mooi uit zien met die bloemen erop en de vrouw die ze laat vallen.

Auteur: Ik ken de schrijfster niet maar ik denk dat ze het erg goed en lekker leesbaar geschreven heeft.

Verwachting: Ik verwacht dat het een lekker spannend boek is die je niet zomaar weg wilt leggen en als dat toch moet dan kan je niet wachten om verder te lezen.

hans
    Bijdrager
    Post count: 45

Cover: Donkere maar toch een zomerse cover. Bevalt me wel.

Auteur: Woonachtig in Nacka, net buiten Stockholm. Helaas het eerste boek nog net van haar gelezen. Dus dit wordt mijn eerste ervaring met Rebecka.

Verwachting: Het verhaal speelt zich af in de Stockholmse archipel. Een geweldig gebied waarvan er hopelijk veel sfeerbeschrijvingen in het boek aanwezig zijn. Ik had al gelezen dat het niet echt een thriller is en dat maakt het boek eigenlijk nog interessanter.

mar
    Bijdrager
    Post count: 16

Cover: Wat een zomerse gevoel met een zweempje mysterie en een wat weemoed!

Auteur: Ik ken de schrijfster niet , maar daar het een Zweedse schrijfster is verwacht ik een sterk verhaal!

Verwachting: Een sterk verhaal dus , met veel spanning en veel sfeer !
    Ben benieuwd!

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 46

De cover is mooi een beetje treurig maar toch geeft het een beeld van een zomer met de bloemen die vallen.

De auteur ken ik nog niet maar laat mij verrassen.

De verwachting van dit boek zijn dat het verhaal meerdere lijnen bevat dat is wel vaak zo met Scandinavische thrillers en dat vind ik zo mooi aan deze boeken. En natuurlijk dat het een spannend verhaal is.

maria
    Bijdrager
    Post count: 202

Cover: een meisje met met geplukt bloemetjes die uit haar hand vallen van de schrik? angst?. bloemetjes die driedimensionaal lijken alhoewel het ook een jonge puber kan zijn gezien de gelakte nagels en de wat minder mollige hand. De roze achterkant past bij de voorkant met bloemetjes.

Auteur: Ik ken deze auteur niet maar in het algemeen zijn Zweedse thrillerschrijvers verrassend goed, dus ik ben benieuwd

Verwachting: een spannend verhaal waar ik de clou niet van verwacht.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 40

De cover van het boek doet me denken aan een romantisch verhaal tot je de achterflap leest.
    De auteur ken ik niet, ik weet ook niet goed wat te verwachten.
    Verwachting: ik ben de laatste tijd nogal vaak uit mij comfortzone getreden wat boeken betreft, ik ben benieuwd. Gaat het om een verhaal dat me zal liggen of niet.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 62

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    felle roze bloemen die gedeeltelijk over de benen van een jonge vrouw vallen. Ik geloof niet dat ze door de vrouw los worden gelaten. Ik denk een jonge vrouw vanwege de slanke benen en hand met op de duimnagel zo te zien wat afgebladderde nagellak. De vermelding van de schrijfster in dezelfde kleur als van de bloemen en van de achterkant van het boek. Deze kleur spreekt mij wel aan. Lekker vrolijke en frisse kleur. De opmerking voor de lezers van Saskia Noort hoeft voor mij niet, ik vind namelijk lang niet alle boeken van haar goed. Dit kan ook tegenwerken.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik ken de auteur niet, maar de opmerking dat het een thriller betreft is voor mij al een reden om kennis te maken, aangezien dat, ondanks uitstapjes naar bijv. literatuur, toch mijn favoriete genre is.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik verwacht een spannend boek met verrassende wendingen.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 94

Cover: Ik vind de kleur en het lettertype van de cover mooi, ook de bloemen vallen mij op. Ik houd persoonlijk niet zo van mensen of lichaamsdelen op een cover. Ook de tekst Voor de lezers van Saskia Noort had van mij niet gehoeven want dat zou ik het eerder niet lezen dan wel. Ik vind haar boeken niet echt bijzonder.
    Auteur: Ik heb het vorige boek van haar gelezen. Ik heb het 3 sterren gegeven maar het heeft niet zo heel veel indruk op me gemaakt denk ik want weet me het verhaal niet zo goed meer te herinneren. Gewoon een leuk boek voor tussendoor.
    Verwachting: Ik verwacht dat dit boek ook een leuk boek voor tussendoor is met een aardig verhaal maar dat het spanning mist. Ik hoop natuurlijk dat mijn verwachting fout is en ik een leuk, spannend verhaal ga lezen. Ik ben in elk geval heel erg benieuwd!

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 123

Cover: grappig, heb me ingeschreven voor deze leesclub op basis van de beschrijving, maar had de cover nog niet gezien, dus toen ik het boek ontving was ik verbaasd over de felroze bloemen op de cover. Die doen mij eigenlijk meer denken aan een roman? De naam van de auteur is in dezelfde kleur en ook de achterflap is roze. Gelukkig, ik had me niet vergist, het betreft toch een thriller, zoals er net boven de titel vermeld staat en gezien de verwijzing van Trouw, dat dit een boek betreft voor de lezers van Saskia Noort. Ook de achterkant is duidelijk “Daarna werd alles anders”. Ik vind het een mooie cover die je een beetje op het verkeerde been kan zetten.
    Auteur: nog niet eerder iets van gelezen, maar gezien op de achterflap wordt geschreven dat ze als geen ander een geweldige psychologische spanning weet op te bouwen, verwacht ik zeker een spannend boek.
    Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal als bij Gloria langzaam de herinneringen aan die zomer 20 jaar geleden terug komen en ze dan ook nog het levenloze lichaam van een vrouw vindt!

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 32

Cover: alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek:
    De cover doet mij zomers en ook mysterieus aan. Zomers door de vrolijke bloemen en mysterieus door de donkere achtergrond en de bloemen die uit haar hand vallen. De kleurencombinatie is goed gevonden. In de boekhandel zou dit boek zeker mijn nieuwsgierigheid wekken.

Auteur: geef jouw verwachting van deze auteur:
    Ik heb nog nooit eerder van deze schrijfster gehoord. Wat mij wel opvalt is dat het voor de lezers van Saskia Noort een aanrader zou zijn. Haar boeken vind ik echter niets.

Verwachting: wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Aangezien het een Scandinavische schrijfster is, waar ik groot fan van ben, verwacht ik een spannend boek, geheimen, intriges etc. Ben heel erg benieuwd.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 44

Cover: op het eerste zicht doet de cover mij aan een roman denken, vooral door de bloemen. Dit in tegenstelling tot de korte inhoud die dan weer een heel spannend verhaal aankondigt.Ik ben dus heel benieuwd!
    Zou deze cover mij opvallen in de boekhandel: niet direct denk ik, aangezien het mij eerder aan een roman doet denken en ik hier niet echt oog voor heb als ik op boekenjacht ben!

Auteur: Voor mij is deze schrijfster onbekend. Ik ben een grote fan van Scandinavische thrillers, ik ben benieuwd of deze schrijfster in het rijtje van mijn favorieten zal passen.

Verwachting: Toen ik de korte inhoud las bij de inschrijvingsmail was mijn eerste gedachte:dit boek wil ik lezen, lijkt me heel spannend. Dus mijn verwachtingen liggen vrij hoog.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.