Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 083: De laatste zomer De laatste zomer, Tijdens het lezen

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 75

Het boek of pocket wat Gloria aan het lezen is, is interessant. Het is een boek van schrijfster Nora Lindqvist. Gezocht of deze schrijfster ook in het echt bestaat en wat blijkt? Nora Lindqvist speelde een hoofdrol in het eerste boek van Rebecka, De achtste doodzonde. Dit maakt mij nieuwsgierig naar haar eerste boek.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 67

Het leest tot nu toe lekker weg. Mis tot nu toe wel de spanning, maar snel verder lezen, dan kom ik er snel achter.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik ben nu op blz 176 en het duurt echt lang voordat er wat spanning in dit boek komt. Er gebeurd nu (eindelijk)
    wel wat in het boek maar niet dat ik zeg van wat spannend, ik wil doorlezen.
    De schrijfstijl is op zich wel vlot en het leest wel lekker, het verhaal is ook niet heel slecht ofzo,
    maar het kabbelt een beetje en daardoor lees ik elke avond voor het slapen gaan wel een stukje, maar heb ik niet
    de behoefte lang aan 1 stuk lang door te lezen of het boek overdag te pakken. Ik hoop dat er nu wat meer spanning
    en actie in het verhaal komt.

hans
    Bijdrager

Volgens mij een taalfout op blz 185. Elsa wierp Geraldine een blik toen en keek daarna vlug naar Gloria.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 69

Dit weekend in het boek begonnen! Het verhaal leest heel vlot. In de eerste hoofdstukken doet het mij eerder aan een roman denken, waarin er een nadruk wordt gelegd op de relatie tussen Gloria en Adam. Hoe verder je echter in het verhaal komt hoe meer er spanning wordt opgebouwd.
    Ik heb nu nog zo een 50 tal pagina’s te lezen en ik ben heel benieuwd hoe een aantal zaken in elkaar zitten. Sommige dingen zijn al duidelijk, bij andere heb ik nog mijn vragen. Je voelt dat alles verband houdt met elkaar maar hoe…

Volgende zin vond ik heel mooi geschreven:’ De donkergroene eilanden lagen in het donkerblauwe water alsof ze er met een lepel in waren geschept.’

Dit is een boek waar ik van geniet!

maria
    Bijdrager
    Post count: 384

Tot nu toe niet echt een spannend boek, lees elke avond ongeveer een hoofdstuk voor het slapen gaan en leest makkelijk weg.
    Wat opviel was op:
    Blz 18 de weg was zo smal dat de takken rakelings over het dak van de auto krasten (van de zo blijkt iets later in verhouding kleine rode sportwagen), terwijl een Chrysler voor 7 personen daar vaker rijdt. ze zetten de auto’s daar altijd neer. Dan zou je zeggen snoeien, want anders heeft de Chrysler wel heel veel krassen of breken de takken zelfs af.
    Een mooie vergelijking op blz 63: ze vormden samen net een accordeon, soms in elkaar opgaand als één ademteug en de volgende seconde ver van elkaar verwijderd.
    Opvallende beschrijving: blz 69, het was net…zich voor haar een scheur in de tijd zou openen waardoor ze recht naar binnen kon stappen.
    blz 115 heeft het over een lichtblauwe jurk en de voorkant van het boek is het een donkere jurk, dus misschien een ander persoon?
    Een zinnetje dat niet helemaal klopt? blz 120 Het was net of de droom vastliep, in haar brein op repeat stond. Misschien en haar brein of in haar brein en op repeat stond.
    blz 142: Wat was je toch kwetsbaar als je kinderen had. Dat komt wel binnen omdat je er snel altijd mee bezig bent.

en ga vanavond weer lekker verder met lezen

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 69

De laatste 50 pagina’s net gelezen, ik heb het boek uit! En ik heb er van genoten! Op naar ‘Na het lezen’!

hans
    Bijdrager

Het boek net uit en nu op naar Na het lezen.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 136

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Pagina 119 (h 18) Gloria vind het stoffelijk overschot van een vrouw opmerkelijk Molly was daar al eerder aan het blaffen en nu gaat Gloria kijken wat er mis is
    2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht? Nee eigenlijk niet, maar dat maakt het verhaal des te verrassender
    3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld. Niet opvallend maar taal is niet mijn sterkste kant
    4.Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

maria
    Bijdrager
    Post count: 384

blz 201 apart beschreven:als de vlinder die met zijn vleugelslag in het ene deel van de wereld een storm veroorzaakt in een ander deel
    blz 234 dat een boekje met een wit briefje niet gelijk opvalt op je bed
    blz 235 vind ik gek dat je een boekje van een vreemde gaat strelen
    blz 239 boekje nu turkoois, maar ze kon op blz 234 wel de tekst op het papier lezen dan zie je toch ook zoveel dat de kleur van een boek ook duidelijk is. Daarnaast is het op blz 239 ook niet overdag.
    blz 240 ik zou het boek eerst lezen voordat ik op onderzoek ging
    blz 250 Er staat: en is er van alles gebeurd. Misschien : en er is van alles gebeurd
    blz 255 als je op zoek bent dan vraag je toch gelijk de naam van degene die je zoekt op zo’n park.
    blz 262 ze hebben het niet meer over haar vader gehad!
    blz 263 mooi beschreven: als vlammetjes in te harde wind flakkerden haar gedachten alle kanten op
    blz 265 Bertil en Elsa hadden toch hun zoon Jimmy verloren en geen dochter
    vnaf blz 255 : de middag was al ver gevorderd toen ze op stap ging en dan heeft ze wel heel veel gedaan en gesproken, gelopen etc en dan is het op blz 278 pas vijf uur.
    blz 289 koffiedik in een prullenbak, loopt door zeker als je wroet,alles wordt dan drab en als je het eruit haalt zit de vloer onder en moet je dan schoonmaken. Papier plakt ook aaneen,is vies en gaat kapot, zat onderin de prullenbak dus veel troep en nattigheid opgekomen.Niet heel realistisch.
    blz 290 waar zijn de aspirientjes gebleven die ze in haar hand had?
    blz 291 broek kletsnat, dus papier ook en dat scheurt als je het probeert te pakken en zeker als je het probeert vaneen te krijgen.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 67

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Wat ik een hele mooie zin vond is: De donkergroene eilanden lagen in het donderblauwe water alsof ze er met een lepel in waren geschept. Ook de volgende zin vond ik een leuke vergelijking: “Ze vormden samen net een accordeon, soms in elkaar opgaand als één ademteug en de volgende seconde ver van elkaar verwijderd.

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Aangezien er op de voorkant van het boek “thriller” vermeldt staat, had ik ook een echte thriller verwacht. Eerst gebeurd er een hele tijd niets in het boek en gaat het vooral over Gloria en Adam. Langzaamaan leer je de personages in het boek kennen en oppervlakkig voel je dan wel wat spanning. Ergens blijft het sudderen, wat toch maakt dat ik door wilde lezen. De schrijfstijl is goed en het leest lekker vlot. Ook de datum boven de hoofdstukken vind ik fijn. Zo kun je ook zien in welk tijdsbestek het zich allemaal afspeelt. Op het eind is er dan toch nog een plotwending. Om eerlijk te zijn zou ik dit boek niet het woord “thriller” toekennen, maar eerder een “roman”.

3. Natuurlijk kunnen spellingsfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.

Om eerlijk te zijn let ik niet echt op de zinsopbouw of spellingsfouten tijdens het lezen. Dit leid mij juist erg af van het verhaal. Echter ben ik er wel een paar tegen gekomen naar mijn idee.
    – blz 185: Elsa wierp Geraldine een blik toen en keek daarna vlug naar Gloria. Toen is naar mijn idee “toe”.
    – blz 265 en 292: het woord “jongensman”?

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.