Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 083: De laatste zomer De laatste zomer, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #15675 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

Ik ben op hoofdstuk 7 maar voel al wat spanning komen. Het verhaal raakt mij wel zo dat ik echt moeite heb met neerleggen. Ik ben nog geen spellingsfouten tegen gekomen als ik iets zie ga ik het nog wel melden.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 114

Ik ben nu op blz 160. Echt spannend kan ik het, nog, niet vinden.
    Ik vind het wel een goed boek. Fijne schrijfstijl en ik kan het maar moeilijk wegleggen.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 353

Heb deze middag vier Hoofdstukken gelezen en mis de spanning een beetje. Tot nu toe vind ik het meer op een Roman lijken kan nog veranderen natuurlijk.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 78

Ik zit aan pagina 110 en het verhaal kabbelt rustig verder.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Ik ben bezig met hoofdstuk 9. Ik vindt het een mooi boek ik denk dat het nu pas een beetje spannend begint te worden. Ik ben nog geen spellingsfouten tegen gekomen. Vindt de schrijfstijl wel prettig om te lezen.

Lizzie
    Bijdrager

Spellingsfouten ben ik nog niet tegengekomen.
    Ik zit nu aan pg 140 en zit volledig in het verhaal! Het boek vlot ook vlug.
    Zal straks in me middagpauze verder lezen, ik wil weten hoe het verder gaat.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 136

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegengekomen. Wel viel me op dat er in het begin van het boek op een aantal bladzijden achter elkaar het woord verfomfaaid gebruikt werd. Ik vind dit een raar woord en als je het dan 3 x achter elkaar tegenkomt valt dit op.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ik ben nu op bladzijde 170 en eindelijk is er iets gebeurd. In de eerste hoofdstukken kabbelde het verhaal. Er werd nog niet echt spanning opgevoerd. Toch leest het wel prettig er worden geen moeilijke woorden gebruikt. De zinnen zijn van normale lengte wat ook bevorderlijk is voor het aangename lezen.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

Ben aangekomen bij hoofdstuk 7. Tot nu toe wordt er een goede basis gelegd voor de rest van het verhaal. Langzaam worden er dingen duidelijk en de sfeer in het verhaal is super. Ik zie mijzelf zo zitten met zicht op de Stockholmse archipel :-).

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 114

Ik heb het boek uit. Het was wel een redelijk goed boek maar ik vind het geen thriller. Heel af en toe werd het een beetje spannend. Ik geef het 3 sterren.
    In het weekend ga ik de recensie schrijven en plaatsen.

Lizzie
    Bijdrager

Ik heb het boek uit. Heb er van genoten, het verhaal zit goed in elkaar. Mocht alleen spannender zijn van mij.

Wat me wel opviel is dat iedereen in het boek pockets leest. Is een woord dat hier niet zoveel gebruikt wordt.

Alex Van Damme
    Bijdrager

Hmm, raar, ik had hier gisteren op gereageerd, op die pockets. Het is een formaat dat wij hier nog weinig gebruiken, maar wel veel in het Engelstalig gebied voorkomt.

Alex Van Damme
    Bijdrager

Het boek is uit en er was toch nog een verrassende plotwending.
    Op pagina 265 had ik een tikfout gezien in de 2de paragraaf: ‘JOngensman’ maar op pagina 292 komt hetzelfde woord voor. Ik veronderstel dat dit dan wel correct Nederlands is.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

Het boek lees lekker vlot weg. Hoofdstukken worden aangeduid met dag en datum wanneer er weer een nieuwe dag is aangebroken. Je leert langzaam aan alle betrokken personages kennen. De ene keer vangt Gloria een woordenwisseling op, een andere keer valt het haar op dat anderen verschillend op haar reageren (het ene moment aardig het andere moment kort af: de spanning wordt voorzichtig opgebouwd. Ga lekker gauw weer verder!

mar
    Bijdrager
    Post count: 29

Ik ben nog volop aan lezen , wel aangenaam en vlot , maar mis de spanning een beetje !Maar misschien komt dat nog ….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.