Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 083: De laatste zomer De laatste zomer, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #15681 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind je De laatste zomer  een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Rebecka Edgren Aldén  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 355

De plot

Wat vind je van het plot?

Het plot vond ik goed.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Het plot is op zich wel origineel. Het kon alleen spannender uitgewerkt worden. Ik vond het nu een brave thriller.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Het einde had ik niet zien aankomen. Ik had wel nog graag geweten hoe het iedereen uiteindelijk vergaan was.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Door dat de spanning weg bleef was het verhaal niet boeiend. Maar door de leuke schrijfwijze bleef me aandacht wel bij het boek.

Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Het boek is heel begrijpelijk geschreven. Ze heeft een vlotte schrijfstijl.

Vind je De laatste zomer een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

Het is de eerste keer dat ik een Scandinavische thriller las, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Stel….Rebecka Edgren Aldén vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek

Een brave psychologische thriller.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nee zo zijn er niet veel. Ze heeft een schrijfwijze die ondanks de ontbrekende spanning er toch voor zorgt dat je wil blijven verder lezen. Voeg er nog wat meer plotwendingen en spanning aan toe en het is top!

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

De plot

Ik had het plot niet verwacht en dat maakt het een goed verhaal.
    Het plot was origineel en voor mij goed gedaan paste bij het verhaal.
    Dit einde had ik dus niet verwacht en zeker niet zien aankomen.

Algemeen
    Het was een boeiend verhaal en heeft wel mijn volle aandacht getrokken.
    Rebecka Edgren Aldén heeft een fijne en begrijpelijke schrijfstijl.
    Ik lees tegenwoordig veel Scandinavische thrillers hij past in het rijtje thuis alleen bij de meeste lees je toch meer over de personen en hun persoonlijke problemen.
    Ik zou haar boek typeren als boeiend en spannend.

Dit boek
    Het boek heeft een onverwacht einde en een goed verhaal dus dat maakt het uniek voor mij.
    Voor de schrijfster van dit boek heb ik geen raad kijk alleen uit naar haar volgende boek.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 136

De plot
    1.Wat vind je van het plot?Goed, sterk
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?Slim, door heel goed clichees uit te werken heeft het verhaal een eigen wending genomen die heel sterk is(vind ik dan)
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het wel verwacht maar de manier waarop vond ik wel heel sterk

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik had het verhaal spannender verwacht maar het is meer een psychologische roman, maar wel heel mooi geschreven.
    5.Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is heel prettig ik waande me ook op vakantie op het eiland in Zweden
    6.Vind je De laatste zomer een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee geen thriller, de moorden die er in voorkomen zijn niet echte moorden. Ik vind het een roman met een psychologisch tintje wat het verhaal spanning geeft maar echt rauw is het niet zoals in andere Scandinavische thrillers.
    7.Stel….Rebecka Edgren Aldén vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Een vakantieverhaal met een zwart randje maar wel zeer geloofwaardig, je waant je in Zweden.

Dit boek
    8.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Dit boek leest heel makkelijk maar toch gebeurd er heel veel, de zoektocht die Gloria heeft naar haar verleden en waarom ze is wat ze nu is vond ik heel intrigerend om te lezen. Bij de cover had ik een onderbuikgevoel en die is uitgekomen niet omdat het heel spannend is maar wel omdat het heel boeiend is geschreven.
    9.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga zo door, schrijf het verhaal dat je wil schrijven en verras je lezers.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 79

Na het lezen 2

De plot
    De plot is goed, begint traag maar bouwt goed op.
    De hoofdstukken worden genummerd, en af en toe staat er een datum, zo kan je gemakkelijk volgen over welke dag of welke periode dit gaat.
    Naar het einde toe kwam er een plotwending die er voor zorgde dat het verhaal wat meer dynamiek kreeg.
    Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal was in het begin zeker wat slapjes, maar het had wel mijn aandacht. Thema’s als feminisme, communes, rijkdom vs arm in een gesloten gemeenschap vind ik altijd interessant.
    5. Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik heb me nergens aan geërgerd.
    6. Vind je De laatste zomer een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, dit is zeker geen typische Scandinavische thriller. Een Scandinavische thriller is voor mij een boek van Jo Nesbo, of Adler-Olsen; veel bladzijden en veel doden.
    7. Stel….Rebecka Edgren Aldén vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het is een geloofwaardig boek en de psychologische achtergrond maakt het boek interessant.
    Dit boek
    8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Hmm, tussen de twee.
    9. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Meer diepgang, meer diepgang voor de karakters.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

De plot

Het plot vond ik wel goed had misschien nog iets spannender gekund.

Het plot is wel goed alleen had wat spannender gekund.

Nee had dit einde niet verwacht.

Algemeen

Ja ik vond het een boeiend verhaal en had zeker mij volle aandacht, iedere keer als ik het weg legde kon ik niet wachten om weer verder te lezen.

Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Vindt de schrijfstlijl lekker weg lezen en was niks moeilijks aan om het te lezen.

Vind je De laatste zomer een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ja ik vindt het wel een typisch Scandinavische thriller spannend tot het eind.

Stel….Rebecka Edgren Aldén vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik vond het een aangrijpend boek boek om te lezen.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vindt het boek toch wel iets specifieks komt door haar schrijfstijl.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik zou zo geen goede raad weten, maar als ze weer een boek van haar uitkomt ga ik die zeker lezen.

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

De plot

Het plot was goed. Het leggen van de basis duurde vrij lang maar zeer zeker interessant. Alles wordt goed voorbereid om de details van het verleden langzaam naar boven te laten drijven.

De structuur was zeer goed. In het dankwoord staat dat Rebecka een schrijversopleiding heeft gevolgd en dat is duidelijk te merken. Goede opbouw en de spanning is gedoseerd.

Niet verwacht en zag deze ook niet aankomen. Best wel een heftig einde voor een roman met spannende elementen.

Algemeen

Ik hou wel van dit soort verhalen en het had mijn aandacht. Ik had al gelezen dat het meer op een roman leek dan een thriller.

Schrijfstijl is luchtig en vlot. Leest lekker.

Het verhaal speelt zich af in de archipel van Stockholm en dat is wat sfeer betreft echt Scandinavisch. Het thriller element blijft wat achter en meestal zijn de Scandinavische thrillers duisterder dan deze.

Dit boek is perfect voor een heerlijke zomer. Romantisch met een spannend trekje.

Ik vond de verwijzing naar het eerste boek van Rebecka verrassend. Verder is het een verhaal als velen.

De situatie van twintig jaar geleden met Karl, Adam en Gloria. Wat is er gebeurd met Gloria die in het bos alleen een onderbroek aan had?

mar
    Bijdrager
    Post count: 29

De plot

1. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

Het was goed  uitgewerkt en orgineel

2. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Ik had het gedeeltelijk verwacht , maar het  kreeg toch nog een plotselinge wending waardoor het voor mij echt wel spannend werd

Algemeen

3. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Ja het boek las heel vlot,

Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Het was zeer begrijpelijk en heel gemakkelijk te lezen

4. Vind je De laatste zomer  een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?

Nee niet echt de Scandinavische thrillers die ik al gelezen heb, waren spannender en zaten ingewikkelder ineen. Ik vond dit eigenlijk geen thriller , maar meer een spannende roman!

5. Stel….Rebecka Edgren Aldén  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Geloofwaardig en vlot lezend

6. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Het unieke is dat het niet echt spannend is, maar je toch wilt blijven lezen!

7. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

De karakters van de andere personages meer uitdiepen .Hoofdpersonage groeide wel mee met het verhaal !

Ondanks ik het geen thriller vond, maar meer een roman met spannende insteek, kijk ik uit naar een volgende boek!

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

De plot
    Ik vond het veel te saai. Er werd nergens naar toe opgebouwd. Te veel personages, de meeste haast niet uitgewerkt.
    Er gebeurde te veel hetzelfde voor een groot deel van het verhaal, ze ging op pad met de hond en dan naar huis, slapen en de volgende dag weer hetzelfde. ER gebeurde te weinig.
    Het einde vond ik niet heel verrassend. Het was grotendeels voorspelbaar. Alleen rondom Maria zag ik het niet echt aankomen, de rest wel.

Algemeen
    Ik vond het geen boeiend verhaal. Ik vond het veel te saai. Er was veel te weinig spanning voor een thriller. Ik moest me er op een gegeven moment steeds toe zetten om het boek weer op te pakken om verder te lezen. Normaal lees ik altijd nog wel minimaal een half uur voor het slapen gaan, met dit boek was ik er steeds na 10 minuten al wel weer klaar mee en ging slapen.
    De schrijfstijl is niet moeilijk, vlot te lezen, maar er mist iets waardoor het verhaal niet pakt.
    Ik vind de laatste zomer geen typische Scandinavische thriller. Normaal gesproken lees ik heel graag Scandinavische thrillers en daarin is het nooit saai en die verhalen boeien mijn altijd heel erg. Bij dit boek niet dus.
    Ik zou het typeren als saai en voorspelbaar. Ik kan er niks anders van maken helaas.

Dit boek
    Ik vond het verhaal zeker niet uniek. Ik vond de insteek van het verhaal wel goed, terugkeren na zoveel jaar, maar de uitwerking was niet goed.
    Een tip zou zijn om te zorgen dat er spanning in het boek zit. Dat er ergens naar toe word gewerkt. Daar draait het om in een thriller en dat mist hier compleet.

maria
    Bijdrager
    Post count: 384

De plot

Aan de ene kant wel iets verrassend wat betreft haar vader wat overigens in het verhaal heel weinig aan bod kwam maar aan de andere kant weer niet want je wist dat Adam en Karl er mee te maken hadden.

vond het beetje een kabbelend verhaal waar wel een beetje opbouw inzat

Een beetje

Algemeen

Op zich wel boeiend maar zeker niet heel spannend. Het was niet zo dat ik graag naar bed wilde om van mijzelf verder te mogen lezen.

heel makkelijk en prettig om te lezen, met soms mooie zinnen/vergelijkingen

Alleen de namen die in het boek voorkomen , maar tot nu toe heb ik meer Scandinavische boeken gelezen die veel spannender waren

Dit boek is meer een roman en er zaten wat mij betreft een paar ongeloofwaardige elementjes in.

Het feit dat de “twee families” beiden met hetzelfde gevoel zaten en zitten en zo handelden.

zorg voor veel meer spanning als het een thriller moet heten.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 115

plot

Wat vind je van het plot? Ik vond het plot best goed gevonden. Achteraf misschien een tikje voorspelbaar, maar ik vond het prima.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er is goed naar het plot toegewerkt. Heel langzaam ontrafelde het verhaal zich. Soms wel wat langdradig.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had vermoedde wel dat de broer niet meer zou leven, maar hoe het precies zat, kon ik niet bedenken. Ik had de identiteit van de dader(s) niet verwacht.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Echt boeiend vond ik het niet. Het was geen vervelend boek, maar ik had meer spanning verwacht/gehoopt.

Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond de schrijfstijl prima. Geen ellenlange zinnen. Gewoon lekker te lezen.

Vind je De laatste zomer een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Nee, de Scandinavische thrillers zijn spannend, dat kan ik over dit boek niet zeggen.

Stel….Rebecka Edgren Aldén vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Een roman met een vleugje spanning.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Er zijn meerdere boeken zoals dit boek.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén mee willen geven? Volgende boek graag een echte thriller. Dan ga ik het zeker lezen.

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 69

De plot:

Alhoewel het boek was aangekondigd als een thriller vind ik het toch eerder een roman, met een spannende toets. De opbouw van het verhaal, waarin je beetje bij beetje een aantal dingen uit het verleden te weten kwam maakte dat de spanning toch wat werd opgebouwd. Maar het bleef voor mij toch eerder een roman.
    Ik had op een bepaald moment wel door hoe alles zou eindigen en ook wie nu eigenlijk de vader van Gloria was. Dit kon je tussen de lijntjes wel lezen.

Algemeen:
    Alhoewel dit geen razend spannende thriller was heb ik toch heel erg van dit boek genoten! Het verhaal hield mij vast, ik heb het boek op enkele dagen uitgelezen.
    De schrijfstijl van de schrijfster is aangenaam, ze schrijft vlot en verstaanbaar.Haar schrijfstijl schept ook een sfeer in het verhaal, de sfeer van het dorp waar het verhaal zich afspeelt.
    Dit boek is geen typische scandinavische thriller, maar eerder een roman zoals ik al schreef. Maar je voelt wel duidelijk aan dat het verhaal zich in Scandinavië afspeelt, o.a. door de beschrijving van het dorp.

Dit boek:
    Echt uniek vind ik dit boek niet, er zijn heel wat dergelijke boeken. Wat niet wegneemt dat ik er heel erg van genoten heb en dat ik blij ben dat ik het boek via deze leesclub heb kunnen lezen!

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 137

Het plot zag ik wel aankomen, was wat voorspelbaar.

De opbouw van het plot is zorgvuldig, maar voorspelbaar. Het is meer een roman met wat spannende elementen i.p.v. een thriller.

Dat Maria de dader was, was wel verrassend, dat Bertil haar vader is was voor mij al snel duidelijk.

Algemeen
    Ik miste de spanning van een thriller en af en toe was het wel wat langdradig. Er werd veel gewandeld met de hond of geslapen.

De schrijfstijl is aangenaam, nergens moeilijke woorden, de zinsopbouw is helder, duidelijk.

Ik weet niet wat onder een Scandinavische thriller valt. Geschreven door iemand uit Scandinavië of zich daar afspelend? Dit verhaal had overal kunnen plaats vinden.

Een roman met een spannend tintje.

Dit boek
    Zoals al op de voorkant staat ‘voor de lezers van Saskia Noort’ en dat is ook zo, daarmee is het boek dus niet uniek. De invalshoek was goed, maar had verder uitgediept kunnen worden.

Als dit soort boeken haar handelsmerk moet gaan worden, noem ze dan geen thriller.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 67

De plot:

Het plot zag ik eerlijk gezegd wel aankomen, beetje te voorspelbaar voor mij. Naar mijn idee ook te snel afgelopen. Was benieuwd hoe het met de andere personages zou aflopen.

Het wordt langzaam opgebouwd met hier en daar onderliggende spanning. Wel vond ik er veel herhaling in voorkomen. Gloria wandelt met de hond, gaat eten en slapen. Het is voor mij een roman met een tikkeltje spanning erin.

Het einde zag ik wel aankomen tussen de regels door. Vooral het moment dat Maria zich met Gloria en het dagboek ging bezighouden. Ik keek er in ieder geval niet raar van op.

Algemeen:

4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je aandacht?
    Ik vond het dubbel. Aan de ene kant was het best boeiend door de schrijfstijl en wil je weten hoe het verder afloopt, maar vond het ook erg oppervlakkig en veel herhaling in het verhaal, waardoor ik het regelmatig heb weg moeten leggen.

5. Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moet je steeds juist goed nadenken en uiterst concentreren?
    De schrijfstijl is goed en duidelijk, geen lange hoofdstukken, tijdsaanduiding en regelmatig een mooie zin of vergelijking.

6. Vind je “De laatste Zomer” een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten.
    Het boek vind ik geen typisch Scandinavische thriller. Well de toevoegingen zoals de namen en de beschrijvingen van het landschap en het dorp. Het is voor mij eerder een zomers roman met een beetje spanning erin, misschien een psychologische roman.

7. Stel Rebecka Edgren Aldén vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer, bijvoorbeeld hard, geloofwaardig, aangrijpend etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Een zomers (psychologische) roman met een beetje spanning.

8. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks. Zo ja, wat maakt dit boek zo uniek.
    Elk boek heeft iets specifieks. Vind het een boek van beiden.

9. Zou je tenslotte als gedreven lezer nog een goede raad aan Rebecka Edgren Aldén mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Meer diepgang in de personages, meer spanning wil je het een thriller noemen.
    Wat is er precies met Gloria gebeurd twintig jaar geleden toen zij in het bos lag met alleen haar onderbroek nog aan?

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

De plot

Wat vind je van het plot? Gedurende het verhaal heb ik wel verschillende verdachten gehad, dus het einde was nog wel een beetje onverwacht.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Wel goed opgebouwd waardoor verschillende mensen verdacht overkomen.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Had wel door wie de vader van Gloria moest zijn, maar niet direct wie de moord had gepleegd.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Vind het wel een leuk verhaal welke lekker leest, maar niet echt spannend helaas.
    Vind je de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is gemakkelijk, het verhaal lees lekker weg, geen opperste concentratie nodig om de verhaallijn te kunnen blijven volgen.
    Vind je De laatste zomer een typisch Scandinavische thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Voor mij is het geen typische Scandinavische trhiller, is ben ze spannender gewend. Wel typisch Scandinavische omgeving.
    Stel….Rebecka Edgren Aldén vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig, aangrijpend etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Spannende roman.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het boek vind ik helaas niet echt uniek, een roman met spannende elementen.
    Maak het spannender om het echt een thriller te kunnen noemen. Zou ook nog wel graag willen weten wat er in het bos gebeurd is toen haar moeder haar slecht in een onderbroek vond?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.