Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 083: De laatste zomer De laatste zomer, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #15679 |

Vragen ThrillZone leesclub De laatste zomer

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar?
    Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

De Karakters
    Ik vond het karakter van Gloria wel veranderende van een jonge vrouw die eigenlijk graag ergens bij wilde zijn tot een volwassen vrouw die overal beter over na ging denken. En die van Adam vond ik juist een zwakker worden kreeg eigenlijk geen duidelijk beeld van hem.
    Mijn persoonlijke favoriete personage was toch wel Gloria omdat ze steeds sterker werd in het verhaal.

De Auteur
    De schrijfstijl past bij het verhaal lekker vlot en ze brengt er veel spanning in het verhaal.
    Ik vergelijk haar met Karin Fossum en Emelie Schepp die boeken lezen ook zo vlot en met veel spanning.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik heb vindt dat Gloria steeds sterker wordt door het verhaal heen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mijn favoriete personage is toch Gloria omdat ze het meest sympathieke is.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik vond die Adam maar een softie had wat meer pit in mogen zitten.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vond de schrijfstijl wel lekker lezen het verhaal las lekker vlot weg en op het laast vond ik het best wel spannend worden.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar?
    Ik zou zo niet weten met welke auteur ze te vergelijken is.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 137

Eigenlijk niet zo. Gloria wordt wat driester in het verhaal, maar ik blijf haar wel naïef vinden. Geraldine vond ik wel veranderen, van eerst een zo op het oog een kille vrouw, tot toch wel een die zich bloot gaf.

Geraldine. Zo op het oog lijkt ze behoorlijk kil, maar volgens mij is dat een pantser waar ze zich achter verschuilt. Verderop in het verhaal wordt ze tegen Gloria, die ze dan eigenlijk nog niet zo lang kent, toch wel vertrouwelijk.

Ik had gehoopt dat Rita eindelijk haar verantwoordelijkheid zou nemen en vertellen wie de vader van Gloria is.

De auteur
    Nee, de schrijfstijl is luchtig, terwijl de cover aangeeft dat het een thriller is. Dan verwacht ik wat meer spanning.
    Ik vond het meer een roman met een spannend tintje hier en daar.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar?
    Het lijkt inderdaad wel een beetje op Saskia Noort, een beetje oppervlakkig.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 355

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ik vind niet dat de karakters evolueren.
    Gloria wordt zelf onzekerder naar mate het verhaal vorderd.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Gloria sprak me het me het meeste aan. Ook omdat zij het personage is rond wie het boek draait, je komt van haar het meeste details te weten.

Ook Hugo sprak me aan. Ik had medelijden met hem. Ik had het gevoel dat hij Gloria iets wilde vertellen en er gewoon niet toekwam.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Ik zou Adam willen veranderen. Ik vond dat hij meer mocht op komen voor Gloria, vond hem nogal een softie.
    Hij kwam niet op tegen zijn broer, komt niet op voor zijn vriendin.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Nee, ik vond het heel braaf geschreven voor een thriller er mocht van mij gerust meer spanning in voorkomen.

5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar?

Ik zou het durven vergelijken met Jet van Vuuren. Als ik echt iemand moet kiezen.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 79

De karakters

Gloria evolueert van een jonge vrouw, wanhopig op zoek naar een toekomst tot een vrouw die harder en wijzer wordt doordat ze een aantal zaken meemaakt.
    De hond. Tja…
    Ik Zou Adam toch iets meer diepgang geven.

De auteur

De schrijfstijl past wel bij het verhaal, het kabbelt rustig verder naar een mooie climax.
    Ik zou haar stijl vergelijken met die van Jane Harper.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 115

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Alleen Gloria vind ik wat dapperder worden. Ze gaat tenslotte alleen terug naar het oude commune-pand, terwijl ze het eerst heel eng en spokerig vond.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee, eigenlijk niet. Alle personages hebben wel iets aparts.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, ik vond ze wel goed neergezet.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ik vind Scandinavische thrillers altijd heel fijn lezen, en dat geldt voor dit boek ook weer.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar? Met niemand. Iedere auteur heeft, gelukkig, zijn/haar eigen stijl.

mar
    Bijdrager
    Post count: 29

De karakters

Ja ik vind van wel … Vooral Gloria zie je groeien !

Voor Gloria heb ik de meeste sympathie, waarschijnlijk omdat je haar het meeste leert kennen. Dat haar gedachten en gevoelens het meest beschreven worden.

De andere personages iets meer uitdiepen , soms te oppervlakkig

De auteur

Aangename schrijfstijl met soms wat spanning.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar
    Geen idee

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 136

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?Nee niet echt Gloria is nu volwassen en toen een tiener(puber) en dat is met Adam ook zo, 20 jaar geleden hebben ze elkaar gezien op de Ekudden nu hebben ze een relatie
    2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Mijn favoriete personage is Gloria omdat zij droomt van Jimmy wil zij weten wat er 20 jaar terug is gebeurd en zij ontziet zichzelf niet wat ik heel dapper vind
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?Nee ik zou niemand veranderen, het verhaal is heel mooi

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?Ja ik vind de schrijfstijl passen en de zoektocht van Gloria prachtig beschreven en de clichees maken het verhaal bijzonder sterk
    5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar? Ik vind de schrijfstijl zeker niet vergelijkbaar met Saskia Noort maar ik zou eigenlijk niemand weten met wie je het kunt vergelijken maar ik heb er wel van genoten

hans
    Bijdrager
    Post count: 75

De karakters

Ja. De karakters evolueren van twintig jaar terug tot het heden. De basis in het begin wordt uitgebreid neergelegd en vooral Gloria evolueert hier. Je komt steeds meer van haar te weten.

Gloria is de absolute hoofdrolspeelster en komt langzaam maar zeker te weten wat er twintig jaar geleden afgespeeld heeft.

Karl, daar zat veel meer duistere mogelijkheden in.

De auteur

Ja, vlot geschreven als een roman en het thrillerachtige is ook op die manier geschreven. Het blijft allemaal redelijk netjes.

Ik heb laatst de Prijs van Sandra Berg gelezen en De laatste zomer lijkt er veel op wat schrijfstijl betreft.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik vind niet dat de personages evolueren. Daarvoor is de tijd waarin het zich afspeelt ook te kort. Het gaat over dagen, niet weken of maanden.
    Ik heb geen favoriete personage, er was geen 1 personage waar ik echt wat mee had. Het verhaal draait hoofdzakelijk om Gloria maar ik vond haar erg naïef en had niet echt iets met haar.
    Ik zou niet zelf iets aan de personages willen veranderen maar ik vond het wel raar dat Adam zo weinig aan bod kwam in het verhaal. Ze waren samen op vakantie bij zijn familie, maar GLoria was steeds alleen op pad.

De schrijfstijl was wel redelijk vlot. Maar voor mij was het allemaal te saai en het nodigde niet uit tot lezen.
    Geen idee met welke schrijver ik de schrijfstijl zou kunnen vergelijken.

maria
    Bijdrager
    Post count: 384

De karakters

Gloria vind ik steeds sterker worden

Elsa, de moeder die haar zoon verloren heeft en bij haar man gebleven is terwijl ze weet hoe ontrouw hij is.Heb medelijden met haar.

Ik zou meer willen weten Antonia, die komt niet meer aan bod en zou ook meer over Hugo willen weten.Eigenlijk weet je het meeste van Gloria uiteindelijk
    De auteur

Rustig en makkelijk beschreven, maar heel weinig spanning wat ik wel jammer vond

Heb ik niet echt.Er staat Saskia van Noort op de cover maar zie dat meer als weg leesboekjes en deze lijkt daar wel op

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 69

De karakters:

Naar mijn gevoel zit er het meest evolutie in Gloria. Zij groeit doorheen het verhaal vind ik. In het begin wat onzeker maar naarmate het verhaal verder gaat zie je haar sterker worden. Ze ontdekt een aantal dingen en gaat vastbesloten op zoek naar antwoorden.
    Adam zie je ook evolueren maar dan eerder in negatieve zin. In het begin komt hij op mij over als een zelfzekere man die met beide voeten in het leven staat. Maar naarmate je meer ontdekt over zijn verleden ontdek je ook dat hij eigenlijk niet zo zeker is.

Mijn favoriete personage is absoluut Gloria!

Zou ik iets aan personages veranderen? Niet echt, al had ik graag wat meer uitdieping gehad van de verschillende figuren in het dorp. Maar misschien zou dit het verhaal wat te langdradig gemaakt hebben.

De auteur:
    Ik vind dat de schrijfstijl van de schrijfster eerder bij een roman past. Beschrijvend, de sfeer van het dorp heel goed oproepend.
    De schrijfstijl deed mij heel eventjes aan Santa Montefiore denken, zij schrijft romans en brengt ook wat spanning in het verhaal. Al legt zij wel nog iets meer de nadruk op liefdesgeschiedenissen.

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 67

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren, zo ja hoe?
    In dit verhaal zie ik vooral Gloria evolueren. Het is allemaal twintig jaar geleden, destijds was zij nog een tiener. Zij gaat toch samen terug met Adam. Gaandeweg het verhaal vind ik haar sterker worden. Gaat op onderzoek uit, luistert gesprekken af. Eigenlijk draait het hele boek om Gloria.

2. Heb je een favoriete personage, zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Echt een favoriet personage heb ik niet. Geraldine vond ik ook wel wat hebben. De kille, afstandelijke vrouw. Deze heeft naar mijn idee een muur om zich heen gebouwd. Later in het verhaal uit zij wel haar gevoelens bij Gloria, wat haar zachter maakt.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Adam vind ik echt een enorm soft iemand. Hij komt voor niemand op, zelfs niet voor Gloria.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Nee, de schrijfstijl vind ik eerder bij een roman passen. Het is nu te rustig, te oppervlakkig met af en toe wat spanning.

5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar.
    Er komt zo geen bekende auteur in mij op met wie ik haar schrijfstijl zou kunnen vergelijken. Alle auteurs hebben zijn of haar eigen schrijfstijl.

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 170

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Gedurende het verhaal kom je meer te weten over de jeugd van Gloria, ze verdiept zich zelf ook meer in het gebeuren van toen, weet zich steeds meer te herinneren, waardoor ze anders gaat denken over wat er nu gebeurt en gaat op zoek naar antwoorden. Ze verandert dus wel tijdens haar bezoek aan het eiland van jaar jeugd.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Gloria, ze is de hoofdpersoon en je beleeft het verhaal ook uit haar perspectief.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik had gehoopt dat Adam wat meer diepgang zou hebben en zijn verantwoordelijkheid zou nemen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Helaas vind ik het boek meer een roman met spannende elementen dan een echte trhiller
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Rebecka Edgren Aldén vergelijkbaar? Geen idee met wie is de auteur zou kunnen vergelijken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.