Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 083: De laatste zomer De laatste zomer, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1449
    #15677 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 252

Spanning:..4 punten, omdat voor een thriller ontbrak het echt aan spanning.

Plot:.. 8punten, omdat een niet veel voorkomend plot, waardoor het origineel is.

Leesplezier: 6 punten, omdat de schrijfstijl hou ik van, daar geen twijfel mogelijk. Maak het wat spannender en dit wordt een 9.

Schrijfstijl:..8 punten, omdat hou van de schrijfstijl zoals hierboven beschreven.

Originaliteit:.. 8punten, omdat ….een plot dat goed in elkaar steekt en die ik nog niet tegen gekomen ben.

Psychologie:.. 8 punten, omdat ….door de vele geheimen en het verzwijgen van dingen heeft dit boek een psychologische kant.

Gemiddelde score van 7

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 64

Spanning 7: Het verhaal heeft niet zoveel spanning dat ik gewent ben van een thriller.
    Plot 9: Was niet verwacht en dat alleen vond ik heel goed.
    Leesplezier 8: Ik heb met plezier dit boek gelezen het was geen moment saai.
    Schrijfstijl 8: Ze heeft een makkelijke en begrijpelijke schrijfstijl.
    Originaliteit 8: Alleen al het einde was origineel.
    Psychologie 7: Door haar verdrongen herinneringen had het een psychologische kant.
    Gemiddelde score 8

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 101

Spanning:5 punten, omdat het boek niet spannend is.

Plot:8 punten, omdat het verhaal goed is uitgewerkt en heerlijk leest.

Leesplezier: 8 punten, omdat het psychologisch wel boeiend is en het verhaal heel makkelijk en plezierig leest.

Schrijfstijl:8 punten, omdat vlotte en boeiende schrijfstijl.

Originaliteit:8 punten, omdat de clichees in het verhaal het werk laten doen en dat boeiend opschrijven vind ik heel origineel en heerlijk om te lezen.

Psychologie:8 punten, omdat de psychologie in het boek het verhaal een zwart kantje geeft maar wel heel geloofwaardig.

Gemiddelde beoordeling:.7 1/2 punten een origineel boek wat heerlijk leest. Mijn onderbuikgevoel gaf aan dit boek te lezen en na de teleurstelling dat het niet echt spannend was,was het wel een mooi boek. Een heerlijk boek voor op vakantie, aangenaam geschreven en een goed plot. Een roman met een zwart randje en met hoge amusementswaarde.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning:6 punten, omdat er nog wel wat meer spanning in kon komen

Plot: 6 punten, omdat het een iets sterker plot mocht wezen

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek lekker weg las

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ze een lekker schrijfstijl had

Originaliteit: 7 punten, omdat ik niet verwacht had dit het plot zo zou aflopen

Psychologie: 7 punten, omdat er tot een psychologische kant aan zat door het verleden.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

hans
    Bijdrager
    Post count: 46

Spanning: 6 punten, omdat de spanning grotendeels ontbreekt.

Plot: 8 punten, omdat het origineel was en interessant.

Leesplezier: 9 punten, omdat de gevoelens van Gloria van de bladzijden afspatten.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal heerlijk weg leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat de wendingen overal aanwezig waren.

Psychologie: 9 punten, omdat de gevoelens van Gloria zeer psychologisch waren. Wat een ellende moet ze verwerken in haar jonge leven.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning:.7. punten, omdat het boek traag op gang komt, maar de schrijftster zorgt dan wel voor een mooi hoogtepunt….
    Plot:.8. punten. Ik kan het wel appreciëren dat er veel naar het verleden verwezen wordt. De verschillende plotwendingen op het einde en de gebeurtenissen in een besloten gemeenschap dragen daar aan bij. .
    Leesplezier:.7. punten, het boek leest rustig en aangenaam.
    Schrijfstijl:.7. punten, omdat het vlot geschreven is.
    Originaliteit:.8. punten, omdat de schrijfster geen thema’ s uit de weg gaat. Communes, feminisme, de dorpsidioot, de rijke mensen versus de arme mensen, de man die achter vrouwen aan loopt.
    Psychologie:.8. punten, eigenlijk is de psychologie goed in het boek. Een jonge vrouw is nog steeds op zoek naar haar eigen identiteit en naar haar eigen toekomst. Het verleden speelt een zeer belangrijke rol, Gloria wordt sterker en kan uiteindelijk losse eindjes uit het verleden aaneen koppelen en verwerken. ….

Gemiddelde beoordeling:.7,5. punten

mar
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning:..6 punten, omdat enkel het plot echt spannend is

Plot:.. 8punten, omdat het origineel is en een goede opbouw heeft

Leesplezier: 8 punten, omdat Ik het boek met veel plezier gelezen heb

Schrijfstijl:..8 punten, omdat de schrijfstijl vlot was

Originaliteit:.. 7punten, omdat vooral omwille van het plot

Psychologie:.. 8 punten, omdat het meer een psychologische roman is dan een thriller

Gemiddelde score van 7,5

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 115

Spanning: 2 punten, het mistte gewoon spanning en een verrassende ontknoping had dat nog goed kunnen maken, maar dat was ook redelijk voorspelbaar.
    Plot: 4 punten, het was saai en er werd nergens naar toe opgebouwd.
    Originaliteit: 4, de insteek van de verhaallijn was goed, de uitwerking minder.
    Schrijfstijl: 4, het is makkelijk geschreven maar het was echt saai en pakte me niet om te gaan lezen.
    Leesplezier :4 , ik had echt moeite om het boek weer op te pakken en verder te lezen.
    Psychologie: 4, het verleden speelt een rol en heeft invloed op het heden

Totaal: 22 punten / 6 = 3.67 en 2 sterren van mij.

maria
    Bijdrager
    Post count: 301

Spanning:5 punten, omdat ik geen moment op het puntje van mijn stoel zat

Plot:6 punten, omdat het niet heel verrassend was

Leesplezier:7 punten, omdat het lekker weg las

Schrijfstijl:7 punten, omdat er mooie zinnen inzaten , het eilandgevoel goed weergaf maar er geen echte spanning inzat

Originaliteit:7 punten, omdat ikzelf nog geen verhaal over dit psychologische probleem van twee families had gelezen.

Psychologie:7 punten, omdat dat de reden was voor het handelen van een ieder in het verleden wat doorspeelt in het heden

gemiddelde is 6,5

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 85

Spanning:3 punten, omdat het heel af en toe een beetje spannend werd

Plot:6 punten, omdat het wel een aardig plot was

Leesplezier: 8 punten, omdat het wel een fijn boek was om te lezen. Geen ellenlange zinnen en moeilijke woorden.

Schrijfstijl:8 punten, omdat het lekker las

Originaliteit:5 punten, omdat er meer van dit soort boeken zijn.

Psychologie:5 punten, omdat het verleden een grote rol in ieders leven speelde

Gemiddeld 5,83 dus een 6

Anjavee
    Bijdrager
    Post count: 50

Spanning:7. Ook al wordt dit boek aangekondigd als een thriller, echt heel spannend wordt het nooit.
    Plot:8. Het verhaal zit goed in elkaar, goede opbouw.
    Leesplezier:9. Ik heb heel erg van dit boek genoten, ook al was het niet razend spannend!
    Schrijfstijl:8. Aangenaam om te lezen, vlot geschreven.
    Originaliteit:7. Goed verhaal, maar zo zijn er wel meer.
    Psychologie:7. Bepaalde personages zijn goed uitgediept, al had ik graag wat meer uitdieping van de dorpsbewoners gezien.

Eindtotaal:7,6 .

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning: 6 punten, omdat het nergens spannend werd, ik vond het meer een roman.
    Plot: 6 punten, omdat ik het einde nagenoeg voorspelbaar vond.
    Leesplezier: 7 punten, omdat het een no nonsense verhaal is dat prettig wegleest.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat er nergens moeilijke woorden worden gebruikt, de zinnen zijn niet al te lang.
    Originaliteit: 7 punten, omdat de invalshoek wel goed was..
    Psychologie: 6 punten, omdat ik vind dat je als volwassen vrouw zoals Gloria is wel erg blijft hangen in het verleden zonder er iets aan te doen.

39 : 6 = 6,5

Monique276
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 5 punten; Vond het niet echt een spannend boek.
    Plot: 6 punten; Het was voor mij nagenoeg voorspelbaar en had voor mij spannende en langer mogen duren. Bijvoorbeeld hoe het met de andere personages is vergaan. het stopt naar mijn idee abrupt.
    Leesplezier: 6 punten; het boek was wel prettig om te lezen. Af en toe kwamen er mooie woordspelingen voor. Moest het boek regelmatig wegleggen aangezien er ook veel herhaling in voorkwam wat Gloria betrof.
    Schrijfstijl: 7 punten; vlot en makkelijk geschreven, geen lange zinnen of moeilijk taalgebruik.
    Originaliteit”: 6 punten; Zijn veel van dit soort boeken geschreven.
    Psychologie: 7 punten: Gloria worstelt erg met het verleden. Zij is niet de enige. Elke personage in het boek worstelt met het verleden, maar ook met het heden. Had graag ook meer diepgang gezien in de andere personages. Het draaide eigenlijk het meest om Gloria, terwijl de anderen ook een rol speelden in het verleden

Totaal 37 punten :6= 6,2

MissyP
    Bijdrager
    Post count: 141

Spanning; 6 punten, omdat ik het verhaal niet echt spannend vond, geen trhiller
    Plot: 8 punten, omdat er wel veel verdachten waren in het verhaal en een verrassend einde
    Leesplezier: 6 punten, omdat het verhaal wel makkelijk leest, maar me niet op het puntje van de stoel krijgt
    Schrijfstijl; 7 punten, omdat het verhaal wel lekker leest, geen gecompliceerde zinnen
    Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal wel een leuke insteek heeft, dat Gloria terug gaat naar het eiland van haar jeugd, waar uiteindelijk ook de oorsprong van de moord van nu ligt
    Psychologie: 8 punten, vanwege het opnieuw beleven/herinneren van haar jeugd en het dagboek van het slachtoffer

Gemiddelde: 7 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.