Home Forums Leesclub 172: De kinderen van het klooster De kinderen van het klooster, Voor het lezen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1997
    #29818 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

Cover
    Het is niet echt een duistere cover eigenlijk een mooie cover. Met de zachte keuren zou ik niet zeggen dat het een thriller is.

Auteur
    Nog geen boek van haar gelezen maar ik begin wel steeds meer franse schrijvers/schrijfsters te waarderen.

Verwachting

Denk dat het een spannend boek is maar hoop ook dat er wel wat thriller momenten in zitten.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 236

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik vind het een mooie cover. Spannend gewoon met die bergen op de achtergrond.
    Ook heel apart onderin de titel op z’n kop erin. Leuk gevonden.
    Ook de achterkant goed geschreven en een mooie foto van de auteur.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Jaaa haha aan haar foto te zien kijkt ze zélf vol verwachting omhoog, om ons te
    laten denken en raden hoe een en ander zal verlopen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ja ik verwacht een spannende thriller waar je meerdere keren op het verkeerde
    been wordt gezet denk ik, want als ik lees dat “Margriet” schrijft dat het
    een verbijsterende ontknoping wordt waar niemand op is voorbereid, zal het
    erg spannend worden denk ik. Ga er met plezier aan beginnen.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 85

Cover: Ik vind het een mooie cover, mysterieus met die bergen en het meer.

Auteur: Ik ken de schrijfster niet, maar las dat haar vorige boek goeie recensies heeft ontvangen.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal, mysterieus als ik de flap zo lees.

Patty Jansen
    Bijdrager
    Post count: 28

De cover : ik vind de cover mooi en sereen, de titel heeft iets glimmende letter wat ik altijd wel een mooie uitstraling vind hebben en is ook nog eens weerspiegeld. De kleuren van de coveromslag zijn heel rustig wat een mysterieuze sfeer weergeeft.

De auteur : Ik ken Sandrine Destombes van haar vorige boek “Het dubbele geheim van de familie Lessage” wat ik een erg goed boek vond en waardoor ook eigenlijk meteen mijn interesse gewekt was voor dit nieuwe boek van haar.

Verwachting : Aangezien ik het boek “Het dubbele geheim van de familie Lessage” goed vond was ik meteen benieuwd naar het nieuwe boek van Sandrine Destombes. Ik heb de beschrijving gelezen en ik had meteen het gevoel dat ook dit boek weer een topper zou kunnen zijn. Speelt zich af in Frankrijk wat voor mij als francofiel het extra leuk maakt. Ik kan niet wachten om te beginnen en me te verdiepen in het kloosterleven in Crest…

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 45

Ik vind de cover mooi,een beetje mysterieus
    Fijn de achterflap met een korte samenvatting en een foto van de auteur is altijd prettig!

Ik ken de schrijfster niet maar alles klinkt veeelbelovend.

Ik verwacht een spannend boek met veel mysteries en geheimen

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 273

Cover:
    Wéér een heel mooie cover met de titel gespiegeld net zoals bij haar vorig boek.Het heeft iets duisters.Ook de kleuren vind ik mooi.
    Als we mogen geloven wat er op de achterkant geschreven staat dán kunnen we een prachtig verhaal verwachte.
    Auteur:
    Ik heb onlangs van haar ” Het dubbele geheim van de familie Lessage ” gelezen en vond dit zeer prachtig.
    Verwachtingen:
    Ik verwacht weer een verhaal met onverwachte wendingen,en minstens op hetzelfde niveau…misschien zelfs nog beter dán haar vorig boek dat ik maar moeilijk naast me neer kon leggen.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 236

Cover:
    Wéér een heel mooie cover met de titel gespiegeld net zoals bij haar vorig boek.Het heeft iets duisters.Ook de kleuren vind ik mooi.
    Als we mogen geloven wat er op de achterkant geschreven staat dán kunnen we een prachtig verhaal verwachte.
    Auteur:
    Ik heb onlangs van haar ” Het dubbele geheim van de familie Lessage ” gelezen en vond dit zeer prachtig.
    Verwachtingen:
    Ik verwacht weer een verhaal met onverwachte wendingen,en minstens op hetzelfde niveau…misschien zelfs nog beter dán haar vorig boek dat ik maar moeilijk naast me neer kon leggen.

ovar
    Bijdrager
    Post count: 104

Cover: Alhoewel de kleurstelling mooi is, vind ik het boek niet erg opvallen tussen andere boeken. Het springt er niet tussenuit. Een directe link tussen titel en afbeelding ontgaat mij. Als je lang kijkt (maar dat doe ik normaal in de boekhandel niet) dat heeft de cover wel een geheimzinnige sfeer.

Auteur: Ik las het dubbele geheim van de familie Lessage. De schrijfster studeerde aan de film- en televisieschool en dit zal invloed hebben gehad op deze eerste thriller. Ik neem aan dat dit met deze tweede thriller ook het geval zal zijn.

Verwachting: Het dubbele geheim van de familie Lessage was een bijzonder verhaal. Het was mysterieus en bevatte veel twists. Ik verwacht weer zo’n boeiend verhaal.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

cover: Het is een mooie cover, de weerspiegeling van de titel in het water vind ik zeker een mooi detail. Misschien had ik wel een afbeelding van een klooster verwacht, maar goed, misschien worden die bergen nog wel duidelijk. Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan kijken naar haar vorig boek ‘Het dubbele geheim van de familie Lessage’ die heeft een soortgelijke cover. Leuk dat de covers bij elkaar passen (weerspiegeling van de titel in water, wijds uitzicht)

Auteur: Ik ken ze niet. Afgaande op de beoordelingen die ik zag zijn de meningen verdeeld. Dat maakt me nog meer benieuwd.

verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal waarin de geheimen langzaam boven komen drijven. Dat het zich afspeelt in Frankrijk, het land waar ik stiekem een beetje verliefd op ben is een pluspunt.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 186

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Het ziet er wel mooi uit. Mooi contrast tekening. De letters geven een schaduw aan en dat is top!

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Spannend en vlot leesbaar

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Top verhaal

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 69

Cover: Ik vind de cover er mooi sereen uit zien. De weerkaatsing van de titel in, wat een meer lijkt. Niet echt een cover wat aan een thriller doet denken.

Auteur: Ik heb nog geen boeken van deze auteur gelezen, dus ik laat mij verrassen.

Verwachting: Ik verwacht eigenlijk wel een behoorlijk spannend verhaal, als ik zo de achterkant van het boek lees.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 408

Het berglandschap met het meer in warme zachte kleuren op de cover is prachtig en het straalt op een bepaalde manier rust uit.

“Het dubbele geheim van de familie Lessage” heb ik gelezen en ik heb genoten van dat boek en haar schrijfstijl . Ik ben daarom ook erg nieuwsgierig naar “De kinderen van het klooster”. De aanpak en de psychologie hoop dat deze ook weer erg aanwezig zullen zijn.

Dat er een bepaalde geheimzinnigheid het verhaal domineert met daarin een dosis psychologie erin verwerkt en dat er wendingen inzitten die meer vragen oproepen dan antwoorden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.