Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 172: De kinderen van het klooster De kinderen van het klooster, Na het lezen #1

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Vragen ThrillZone leesclub De kinderen van het klooster                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Sandrine Destombes specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. De kinderen van het klooster is de tweede thriller van Sandrine Destombes. Ga je na het lezen van De kinderen van het klooster haar thrillerdoorbraak Het dubbele geheim van de familie Lessage en de volgende thrillers van haar ook lezen?
    Grietje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

De karakters

1: Het karakter van Benoit evolueerde van een onzekere naar toch een daadkrachtiger man die eerst met bewondering keek naar de experts maar zich daar tussen goed staande hield.
    2: Mijn favoriete karakter is toch wel Benoit omdat hij ook een sterkere rol ging spelen.
    3: Ik zou het karakter van Gardel wel wat meer uitgediept willen zien zodat zij samen met Benoit een team konden worden.

De auteur

1: Voor mij past de schrijfstijl bij het verhaal vooral dat de hoofdstukken niet zo lang zijn. Daardoor is het net of vlieg je door het verhaal.
    2: Ik zou haar schrijfstijl omschrijven als spannend maar soms ook wel een beetje moeilijk omdat de personages voor mij soms moeilijk uit elkaar te houden zijn.
    3: Denk dat ik het bij deze thriller laat.

Patty Jansen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 34

De Karakters :

Ik vind persoonlijk 2 karakters in “De Kinderen van het klooster” evolueren, dat is Tweede luitenant Benoit die gedurende het verhaal zich steeds meer ontpopt en op de voorgrond treed. Ik krijg ook het gevoel dat hij meer zelfvertrouwen krijgt omdat hij meerdere malen de kans krijgt om zijn mening te geven ook als hij er niet zeker van is of dat de juiste is. Dit zelfvertrouwen geeft hem kracht en energie om zijn taak goed uit te voeren.
    Ook vind ik Joséphine Ballard ( hoofd van de stichting / het klooster ) evolueren. Zij is een vrouw die duidelijk een goede indruk heeft van de moderne wereld om haar heen. Toch laat ze niet meteen het achterste van haar tong laat zien bij een verhoor. Maar wanneer er een andere verhoortechniek wordt toegepast is ze toch bereid meer te vertellen ook al blijkt daaruit dat ze ‘medeplichtig’ is betreft wat er binnen de stichting gebeurd.

Mijn favoriete personage heeft niet een enorme ‘actieve’ rol in het verhaal, maar is Léa. Ik denk dat ik voor het eerst een verhaallijn lees van een meisje in coma. Van mij had ze wel een grotere rol mogen spelen en had ik graag nog meer haar visie gekregen over hoe zij dingen ervaren heeft als jong meisje dat opgroeide tussen de ‘zusters’.

Ik zou geen van de personages willen veranderen. Elk personage wordt in het verhaal zo beschreven dat duidelijk is wie wie is en welke functie of taak hij of zij heeft. Ik vind alleen dat Léa’s rol iets uitgebreider had gemogen.

De Auteur :

Ik vind dat de schrijfstijl prima bij het verhaal past. Het is vlot geschreven en leest daarom lekker weg. Ook vind ik de korte hoofdstukken erg prettig en als je ook aan een nieuw hoofdstuk begint is net of je ook een stapje verder komt in het onderzoek.
    Ik moet wel zeggen dat ik af en toe een bepaalde woordkeus niet begrijp. Dat gaat om de woorden ‘kamikaze’, ‘kamikazeverpleegkundige’ ( op diverse plekken kom je dit woord in het verhaal tegen )en ‘goedertierenheid’ ( pag. 164 ). Ik vind deze woorden niet voor deze tijd, maar ik vermoed ook dat het aan de vertaling zou kunnen liggen. Persoonlijk had ik liever voor een andere vertaling gekozen en een ander woord gebruikt.

Ik kan niet bepaald een schrijfstijl noemen voor dit verhaal.

Ik heb het vorige boek “Het dubbele geheim van de familie Lessage” van Sandrine Destombes ook gelezen en nu dus “De Kinderen van het Klooster”. Mocht er een nieuw boek uitkomen van Sandrine Destombes waarvan de beschrijving mij aanspreekt, dan zal ik het zeker lezen.

ovar
    Bijdrager
    Aantal berichten: 104

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De karakters evolueren tijdens de gebeurtenissen in het verhaal niet. Wel zijn ze in het verloop van hun leven, voorafgaande aan het verhaal, en aangeduid in het verhaal, duidelijk geëvolueerd. Door verschrikkingen, waaronder misbruik in hun jeugd, zijn de vrouwen van het klooster afwijkend gedrag gaan vertonen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Hoofdpersoon Perceval Benoît, tweede luitenant van de gendarmerie van Crest. Hij is een jonge, nog onervaren politieman met veel ambitie. Hij doet zijn best om zijn functie zo goed mogelijk te vervullen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    De personages in het verhaal zijn goed gekarakteriseerd, waaronder de vrouwelijke die afwijkend gedrag vertonen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De auteur schrijft verfijnd en goed doordacht. Het past goed bij het door haar gekozen thema.

Kun je de schrijfstijl van Sandrine Destombes specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Pakkend

De kinderen van het klooster is de tweede thriller van Sandrine Destombes. Ga je na het lezen van De kinderen van het klooster haar thrillerdoorbraak Het dubbele geheim van de familie Lessage en de volgende thrillers van haar ook lezen?
    Ik had Het dubbele geheim van de familie Lessage al gelezen en ik ga zeker ook de volgende boeken van haar lezen. Ik kijk nu al uit naar haar volgende boek: Madame B!

Zohra
    Bijdrager
    Aantal berichten: 284

De karakters.
    1. Vooral Benoit heb ik zien evolueren. In het begin was hij een gewone luitenant die controles deed langs de weg, niks meer of niks minder. Maar gaande weg werd hij steeds zekerder, groeide in zijn rol en ging zelfs initiatieven nemen.
    2. Naast Benoit zou ik ook mevr. Ballard wel tot mijn favorieten durven benoemen, Benoit omdat hij in zijn rol groeit en Ballard omdat ze je het gevoel geeft dat ze de regie in handen heeft.
    3.Voor mij zijn de karakters voldoende uitgediept, niks aan veranderen.
    De auteur .
    4.De schrijfstijl past bij het verhaal, korte hoofdstukken .
    5. Kan er niet echt een stempel op zetten, soms wat langdradig.
    6.Ik heb haar 1ste boek ook gelezen en vond dit véél beter. De kinderen van het Klooster vond ik ietwat teleurstellend maar toch wil ik haar volgende boeken lezen

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Aantal berichten: 186

Je leert ze per hoofdstuk beter kennen

De politie ( allemaal) ze doen enorm hun best voor de moord/accident op te lossen
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Geen enkele

De auteur

Ja het past perfect. korte Hoofdstukken die perfect elk personage passen en zo in elkaar vloeit

Kun je de schrijfstijl van Sandrine Destombes specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    meeslepend!
    De kinderen van het klooster is de tweede thriller van Sandrine Destombes. Ga je na het lezen van De kinderen van het klooster haar thrillerdoorbraak Het dubbele geheim van de familie Lessage en de volgende thrillers van haar ook lezen? Ja hoor, haar schrijfstijl is geweldig om te lezen

SaBo
    Bijdrager
    Aantal berichten: 49

de karakters evolueren,Benoit het meest hij wordt zelfverzekerder en daadkrachtiger.

geen favoriet

Ik zou geen van de personages willen veranderen,zoals ze nu zijn past goed,en past binnen het verhaal

De schrijfstijl past prima bij het verhaal. ER zit veel vaart in waardoor het prettig leest. De hoofdstukken zijn kort en dat leest in dit boek ook erg prettig.

Meeslepend zou ik de schrijfstijl omschrijven

Ja ik ben nu wel nieuwsgierig naar haar eerste boek en de boeken die nog gaan komen,ik wil ze zeker lezen

sanhan
    Bijdrager
    Aantal berichten: 171

De karakters

– Benoit vind ik het meest evolueren, krijgt meer zelfvertrouwen en doet zijn best om alles uit te zoeken.

– Lea en Benoit. Ik heb zo te doen met die kleine meid.

– Nee, personages zijn goed zoals ze zijn.

De auteur

– Ja, ze heeft een prettige schrijfstijl. Maar wel veel personages zeg. Dat was moeilijk om allemaal te onthouden wie wie nu weer was.
    De korte hoofdstukken die bijna altijd eindigden met een soort van klifhanger maakte dat ik wilde doorlezen. Hier en daar vond ik het wel wat langdradig.

– meeslepend

De kinderen van het klooster is de tweede thriller van Sandrine Destombes. Ga je na het lezen van De kinderen van het klooster haar thrillerdoorbraak Het dubbele geheim van de familie Lessage en de volgende thrillers van haar ook lezen?
    – Dat weet ik nog niet.

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Aantal berichten: 76

De karakters

Het verhaal diept eigenlijk alleen Tweede luitenant Benoit uit en deze is wel gegroeid van een onzekere man naar een meer daadkrachtige persoon.

Mijn favoriet zou denk ik Lea zijn geweest als ze iets meer was uitgediept. Zij lijkt mij een heel leuk kind met een eigen willetje. Nu is alleen Benoit maar uitgediept en om eerlijk te zijn vond ik hem maar een sulletje.

Ik zou Benoit iets sterker willen hebben. Hij werd totaal niet gerespecteerd door zijn dorpsgenoten en ik vond hem behoorlijk achter blijven met ondervragingen van zijn dorpsgenoten.

De auteur

Het past wel bij het verhaal, maar ik kan niet echt uitleggen waarom.

Ik vond de schrijfstijl erg bloemrijk.

Ik denk het niet. Ik vond de afloop van dit boek erg teleurstellend.

kessel45
    Bijdrager
    Aantal berichten: 251

De karakters

Ja ik vind van wel. Vanaf het begin van het verhaal tot het einde groeien ze allemaal.
    Maar Benoit het meeste.

Jaaaa dat is Benoit. Ik vind dat hij heel erg gegroeid is in die tijd. Een
    zelfverzekerde man geworden. In het begin was hij nogal onzeker.

Nee hoor zou niets willen veranderen want dan is het niét zoals Sandrine Destombes het heeft geschreven en bedoeld.

De auteur

Jaaa de schrijfstijl past zéker bij het boek. Kleine hoofdstukken zodat je meteen weet dat het verhaal ergens anders weer verder gaat en ze heeft er een echte thriller van gemaakt.

Ja ik vind het een meeslepend verhaal.

Dit was het eerste boek dat ik van haar heb gelezen. Ik zou de eerste boeken óók willen lezen ja en als er een nieuwe uitkomt óók hoor.

Francis
    Bijdrager
    Aantal berichten: 93

De karakters

1. Benoit groeit in zijn rol als tweede luitenant, hij is af en toe wat onzeker, maar wil graag bij de experts en heeft er veel voor over.
    2. Benoit, hij wordt steeds zekerder van zijn werk, en durft zich op den duur ook te laten horen. Léa haar gedachten vond ik ook mooi geschreven.
    3. Alle personen die belangrijk waren zijn goed uitgediept, anders was het te ingewikkeld geworden met zoveel personages.

De auteur

4. Ik vind dat de schrijfstijl goed bij het boek past, korte hoofdstukken zodat het overzichtelijk blijkt. Sommige stukjes waren gecompliceerd daar moest je goed je aandacht bij gebruiken vond ik.
    5. Een meeslepend, creepy verhaal met wat die vrouwen van plan zijn.
    6. Ik ben zeker van plan om meer van haar te lezen.

coenraad
    Bijdrager
    Aantal berichten: 412

De karakters

Tweede luitenant Perceval Benoit is een personage die tijdens dit boek enorm is gegroeid . Hij was “gewoon”een politieman die controles langs de kant van de weg uitvoerde en na het aanhoudingsincident de kans kreeg om mee te werken aan de zaak . Zijn zelfvertrouwen groeide hierdoor en je kon zien dat het een man met veel ambities is. Ik zie hier een mogelijkheid om hem verder te laten ontwikkelen en hem als hoofdpersoon in nog meer verhalen.
    Joséphine Ballard is een harde vrouw die niet meteen het achterste van haar tong laat zien en ze is gewend om de touwtjes(regie) in eigen hand te houden. Toch heeft ze haar hart op de juiste plaats zitten.
    Het meisje Lea is het slachtoffer en ondanks dat ze zo jong is is ze sterk en heeft doorzettingsvermogen,ze is een interessant personage. Haar rol had voor wat mij betreft wel wat groter gemogen.

Tweede luitenant Perceval Benoit is mijn favoriete personage.
    De personages ,op 1 na, zijn allemaal goed uitgewerkt en ze zijn in de juiste verhouding in het verhaal gezet. Lea had voor mij een iets grotere rol mogen krijgen.

De auteur
    De schrijfstijl van Sandrine Destombes heb ik leren kennen in “Het dubbele geheim van de familie Lessage ” als prettig ,meeslepend en verrassend. Dit heeft ze ook weer in “De kinderen van het klooster”weten te verwerken. Door de korte hoofdstukken te laten eindigen met een kleine cliffhanger weet ze je aandacht vast te houden en steeds meer bij het geheel te betrekken.

Absoluut ga ik haar volgende boek lezen

kessel45
    Bijdrager
    Aantal berichten: 251

De karakters

Tweede luitenant Perceval Benoit is een personage die tijdens dit boek enorm is gegroeid . Hij was “gewoon”een politieman die controles langs de kant van de weg uitvoerde en na het aanhoudingsincident de kans kreeg om mee te werken aan de zaak . Zijn zelfvertrouwen groeide hierdoor en je kon zien dat het een man met veel ambities is. Ik zie hier een mogelijkheid om hem verder te laten ontwikkelen en hem als hoofdpersoon in nog meer verhalen.
    Joséphine Ballard is een harde vrouw die niet meteen het achterste van haar tong laat zien en ze is gewend om de touwtjes(regie) in eigen hand te houden. Toch heeft ze haar hart op de juiste plaats zitten.
    Het meisje Lea is het slachtoffer en ondanks dat ze zo jong is is ze sterk en heeft doorzettingsvermogen,ze is een interessant personage. Haar rol had voor wat mij betreft wel wat groter gemogen.

Tweede luitenant Perceval Benoit is mijn favoriete personage.
    De personages ,op 1 na, zijn allemaal goed uitgewerkt en ze zijn in de juiste verhouding in het verhaal gezet. Lea had voor mij een iets grotere rol mogen krijgen.

De auteur
    De schrijfstijl van Sandrine Destombes heb ik leren kennen in “Het dubbele geheim van de familie Lessage ” als prettig ,meeslepend en verrassend. Dit heeft ze ook weer in “De kinderen van het klooster”weten te verwerken. Door de korte hoofdstukken te laten eindigen met een kleine cliffhanger weet ze je aandacht vast te houden en steeds meer bij het geheel te betrekken.

Absoluut ga ik haar volgende boek lezen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.