Home Forums Leesclub 172: De kinderen van het klooster De kinderen van het klooster, Beoordeling

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #29822 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Patty Jansen
    Bijdrager
    Post count: 28

Spanning: 7 punten, omdat ik het boek nou niet super spannend vond maar het me wel bezig hield en ik het zeker uit wilde lezen.

Plot: 9 punten, omdat het verhaal uiteindelijk toch in een andere richting ging als dat ik vooraf dacht en een verrassende had.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een prettig boek is om te lezen, vlot geschreven en mij als lezer boeide.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat leest vlot en prettig al zou het prettig zijn geweest als er voorin het boek een lijst met personages had gestaan zodat je af en toe als het lastiger wordt kunt kijken wie wie ook al weer is.

Originaliteit: 7 punten, omdat het boek is niet vergelijkbaar met andere boeken, maar toch is er over dit soort boeken al meer geschreven en dan komt dit boek voor mij toch een beetje in de buurt van “De Sekte”-trilogie van Mariette Lindstein .

Psychologie: 8 punten, omdat ik vind dat de personages zich gedurende het verhaal goed ontwikkelen en ook zet het boek je aan het denken wat betreft, sektes, groeperingen, etc. waar we eigenlijk niets van af weten en die op een heel andere wijze in de wereld staan dan de meesten van ons.

Gemiddelde beoordeling: 7,7 punten

ovar
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: 8 punten, omdat door druppelsgewijs informatie te geven de spanning continu aanwezig blijft.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed geconstrueerd is, halverwege het verhaal denkt de lezer te weten hoe het mysterie in elkaar steekt, maar dit blijkt toch geheel anders uit te pakken.

Leesplezier: 7 punten, omdat de tekst gemakkelijk leest; wel is het aanvankelijk wat moeilijker omdat er erg veel personages worden opgevoerd, maar later blijkt dat ze allemaal een rol in het verhaal vervullen en dus relevant zijn.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de stijl verfijnd is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het thema Feminisme – #metoo op een heel bijzondere manier wordt uitgewerkt.

Psychologie: 8 punten, omdat de personages goed uitgewerkte karakters zijn en hun achtergronden worden beschreven, waardoor de extreme personages toch aannemelijk overkomen.

Gemiddeld: 7,8

Grietje
    Bijdrager
    Post count: 94

Spanning: 8 punten, omdat de spanning langzaam wordt opgebouwd.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal anders loopt dan dat je in begin dacht.

Leesplezier: 7 punten, omdat er veel personages in zaten en ik ze niet zo goed uit elkaar kon houden.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het lekker vlot leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat het weer eens een ander onderwerp aansnijd.

Psychologie: 8 punten, omdat je kan zien hoe mensen een invloed op je hebben en dat je zo in een sekte of groepering kan belanden.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 45

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal sterk begint en daarna gedoseerd steeds spannend blijft

Plot: 9 punten, omdat het een goed opgebouwd en verrassend plot is.

Leesplezier: 9 punten, Ik heb het boek met veel plezier gelezen,omdat het nergens inzakte en de hele tijd boeiend bleef

Schrijfstijl: 8 punten, schrijfstijl die aangenaam leest

Originaliteit: 8 punten, redelijk orieneel doordat er veel vrouwen een rol hebben

Psychologie: 8 punten, omdat het goed uitgewerkte karakters zijn

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning: 7 punten, omdat de spanning beetje bij beetje verhoogd

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar zit en verrassend is

Leesplezier: 7 punten, omdat ik moeite had met de hoeveelheid personages

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het soms wat langdradig was en de vele personages er te veel aan waren

Originaliteit: 8, omdat het toch wat origineel was

Psychologie: 8 punten, omdat het realistisch is

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

Gea Krikken-Elzing
    Bijdrager
    Post count: 69

Spanning: 6 punten, omdat het niet echt ontzettend spannend was, ik kon het boek gemakkelijk aan de kant leggen om iets anders te gaan doen.

Plot: 6 punten, omdat ik toch behoorlijk teleurgesteld was, toen ik het boek uit had.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik wel grappige dingen ben tegen gekomen tijdens het lezen.

Schrijfstijl: 7 punten, de schrijfstijl is bloemrijk, maar ik vond dit zo nu en dan ook wel wat hebben.

Originaliteit: 7 punten, omdat het misschien niet uniek wel origineel was.

Psychologie: 7 punten, omdat Benoit toch realistisch overkwam.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 240

Spanning: 8 punten, omdat ik het een spannend boek vond

Plot: .. 8 punten, omdat het een zeer goed uitgewerkt en opbouwend plot is

Leesplezier: .. 8 punten, omdat ik er menig fijn leesuurtje aan heb gehad en zéker omdat de
    hoofdstukjes klein waren dus telkens weer een fijn ander stukje te horen kreeg

Schrijfstijl: .. 8 punten, omdat ik het heel rustig en ontspannend om te lezen, geschreven
    was.

Originaliteit: 8 punten, omdat het een heel andere inhoud had i.v.m. de “vrouwen”, dan ik
    ooit heb gelezen.

Psychologie: .. 8 punten, omdat het écht een psychologische inhoud en achtergrond had

Gemiddelde: 8 dik verdiende punten.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 85

Spanning: 8 punten, omdat het vanaf de 1e blz. al raadselachtig was en de spanning gelijk toenam.

Plot: 7 punten, omdat ik het jammer vond dat de biecht alles verklaarde en dit niet wat spannender was.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik benieuwd was naar het verloop van wat de vrouwen gingen doen en de jacht op Léa.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het begrijpelijk is geschreven.

Orginaliteit: 8 punten, omdat de vrouwen in dit boek de overhand hadden en de macht.

Psychologie: 9 punten, omdat ik dit toch wel heel feministisch vond en uitgewerkt, hun vredelievende wereld die ze wilden creëren.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 273

Spanning: 7 Omdat ik niet echt op het puntje van mijn stoel zat.
    Plot: 8 Omdat het goed uitgewerkt was met een verrassend einde.
    Leesplezier: 7 Omdat het vlot leest ondanks de té vele personages.
    Schrijfstijl: 7,5 Omdat het makkelijk leesbaar is ,voor iedereen toegankelijk.
    Originaliteit: 8 Omdat het diverse actuele zaken zoals feminisme, sektes en #metoo aan bod laat komen.
    Psychologie: 8,5 Omdat de karakters praktisch allemaal goed uitgewerkt zijn.

Totaal 46/6 = 7,6

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 186

Spanning: ..7 punten, omdat ….niet extreem spannend was, maar Toch het willen weten

Plot: 8.. punten, omdat …. Het niet voorspelbaar was + open einde

Leesplezier: ..6 punten, omdat ….het soms verwarrend was met al die personages

Schrijfstijl: ..8 punten, omdat …. Het vlot leesbaar is

Originaliteit: ..8 punten, omdat ….de allerdaagse dingen in beeld komen. Seks ,metoo enz

Psychologie: ..8 punten, omdat …. De personages goed werden uitgelegd en mooi in elkaar vloeien

7,5

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 409

Spanning: 9 punten, omdat er twee soorten van spanning het verhaal weet te beheren.

Plot: 9 punten, omdat het sterk is, goed over nagedacht opgebouwd en weten uit te voeren

Leesplezier: 9 punten, omdat het mijn aandacht vanaf het begin heeft weten vast te houden en menigmaal wist te verrassen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het prettig, vlot en meeslepend is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het onderwerp feminisme niet nieuw is maar ze heeft het op een nieuwe manier weten te verwerken waardoor het een nieuw leven heeft gekregen.

Psychologie: 9 punten, omdat tijdens het verhaal de achtergrond verhalen van de personages de psychologie naar voren weet te brengen.

Gemiddelde beoordeling: 53 punten : 6 = 8,83

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.