15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1737
    #22495 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Weert
    Bijdrager
    Post count: 169

De cover vind ik echt heel mooi, de kleuren en zeker ook de opgelegde rode letters.
    En de witte schommel is ook opgelegd, zie ik, heel apart.
    Op0 de achterkant geen foto van de auteur (had ik wel leuk gevonden) maar wel meerdere intrigerende quotes. Ik zie net dat er wel een foto is, aan de binnenkant van de achterflap.
    En ook de achterkant is in zwart en rood.

Deze auteur ken ik niet, had er zelfs nog nooit van gehoord,, maar ik lees dat hij al vele prijzen gewonnen heeft, dat maakt me extra nieuwsgierig naar dit boek.

Ik verwacht een spannend en mysterieus verhaal te gaan lezen. Het onderwerp vind ik al heel intrigerend en bijzonder. Hoe ontwikkelt een gewoon mens zich tot crimineel.

Fedordegroot
    Bijdrager
    Post count: 6

De kaftkleur is persoonlijk niet mijn kleur. De titel De Ketting vind ik niet helemaal in overeenstemming met de schommel. Ik had een foto van een verroeste ketting (of zoiets) op de kaft gezet.De kaft en de bladzijde zijn wel van hoge kwaliteit.

Het verhaal beloofd spannend te worden. Het idee is erg goed en ik ben benieuwd naar hoe het is uitgewerkt. Knap opgezet. Ben ook benieuwd hoe de hoofdpersoon de Ketting zal breken.

De schrijver ken ik nog niet. Toch is het volgens de bio op de kaft iemand die al veel prijzen heeft gewonnen. Als dit boek bevalt maar wat andere boeken van hem lezen.

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 38

Wat een sprekende cover met de signaalkleuren rood en zwart. Het spreekt mij erg aan!

Ik verwacht dat het een heel spannend verhaal is die ik snel wil uitlezen.

Van de schrijver zijn mijn verwachtingen hoog; vlot geschreven en een fijne schrijfstijl om te lezen.

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 31

Cover: grappig, onder de juiste (of juist niet) lichtinval lijkt het een spierwit boek.
    De opsomming slachtoffer ontvoerder crimineel, met daaronder ‘je wordt het allemaal’ spreekt me heel erg aan. In de boekhandel had ik het boek op basis daarvan zeker gepakt om beter te bekijken.
    Ik hou ervan dat door de achter- en voorflap het boek een wat luxere uitstraling en feel heeft dan een gewone paperback.

De combinatie tussen de zwarte kaft en rode en witte letters oogt mooi. Ook vind ik het rustig dat er geen foto op de achterkant staat.

4 quotes van andere schrijvers vind ik echter wat veel. Had niet gehoeven.

Auteur: ik ken Adrian McKinty niet. Even googelen en al snel is duidelijk waarom, zijn eerdere boeken zijn (nog?) niet vertaald in het Nederlands.
    De kritieken over hem zijn echter lovend, dus dat maakt mijn verwachting hooggespannen.

Verwachting: zoals hierboven, mijn verwachting is hooggespannen. De teaser van de achterflap belooft mogelijkheden voor veel spanning. Ik ben een echte thriller liefhebber, dus hoop dat die honger naar spanning wordt beloond.
    Het soort boeken als die van Sebastian Fitzek laat mijn bloed sneller stromen, dus ik hoop dat dit op hetzelfde niveau zit. Zo ja, dan heeft Adrian er een groot fan bij.

LoisC
    Bijdrager
    Post count: 51

Cover
    Mooie kleurstelling; er zit wat spanning in. De relatie naar De ketting zie ik nog niet.
    Het is wel een cover die eruit springt, dus marketingtechnisch lijkt het me een goede keus.

Auteur
    McKinty is mij onbekend. Ik weet dat hij al verschillende boeken geschreven heeft, overigens zonder veel succes. Hij had het bijna al opgegeven, las ik, tot hij met dit boek kwam dat lovende kritieken kreeg.
    Blijkbaar waren zijn voorgaande boeken onvoldoende interessant om ze in het Nederlands te vertalen.

Verwachting
    Als ik de achterflap lees, dan verwacht ik veel spanning en drama. Meer ideeën heb ik er niet over.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 85

Ik vind het boek er mooi uitzien. De flaptekst is erg interessant. Wat een goed idee om zo’n verhaal te bedenken. Dan borrelen bij mij de scenario’s al op. Ben heel benieuwd. Mooie cover ook zo met die eenzame schommel en bloedrode accenten. Ziet er spannend uit.
    De schrijver ken ik nog niet dus ik laat me graag verrassen

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 91

De kleurstelling zwart en rood vind ik mooi gekozen, het lijkt mij een duister boek en daar past zwart bij. De rode letters verwijzen voor mijn gevoel naar misdaad en zaken die misschien niet zo goed kunnen aflopen. En de schommel heeft misschien geen link met een ketting, hoewel het plankje wel aan kettingen hangt maar ik kan mij goed voorstellen dat daar een kindje op zit. Een kind dat misschien een slachtoffer wordt.
    Het lijkt mij een heftig boek, wat doe je als ouder om je eigen kind te redden?Je wordt dus crimineel. Of ben je dan nog wel een crimineel. Mooi onderwerp voor een ethische discussie.
    Adrian McKinty maakt wel wat los. De auteur ken ik niet. Het lijkt mij een zeer originele thriller.
    Allemaal veel leesplezier en een fijne discussie gewenst.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 149

Cover: Ik kan alleen de voorkant zien omdat ik het ebook heb. De cover vind ik vooral opvallend, echt mooi, dat is iets anders. Hij trok wel meteen mijn aandacht en dat is wel het belangrijkste denk ik. De schommel blijft voorlopig een raadsel. Ik had eerder een ketting op de cover verwacht. Maar misschien wordt de schommel nog duidelijk.

De schrijver ken ik absoluut niet.

Verwaching: Ik verwacht een spannend, vooral psychologische thriller. Je zal het maar meemaken. Ik ga er ook van uit dat het een origineel verhaal gaat zijn, wat ik alleen maar kan toejuichen.

yv87
    Bijdrager
    Post count: 140

Cover:
    De kleurstelling is goed gekozen, dat valt lekker op in de boekhandel. Zoals de meeste mensen voor mij ook al aangeven: waarom er een schommel op de cover staat is me een raadsel. Maar waarschijnlijk ga ik dit weekend de link wel leggen. Aanbevelingen op boeken doen me niet zo vaak iets, sterker nog: ze schrikken me sneller af. Maar dat Don Winslow het boek aanraadt, laat mijn hart wel wat sneller kloppen.

Auteur & verwachtingen:
    Ik heb nooit eerder een boek van de auteur gelezen en ik heb dus geen idee hoe Adrian McKinty in spanningsopbouw en originaliteit is, dus daar leg ik mijn verwachtingen niet te hoog. Toch hoop ik op een spannend en creepy verhaal dat goed in elkaar steekt en daar psychologie een flinke rol speelt.

Spil83
    Bijdrager
    Post count: 14

Cover: Het zwart met de rode, vlammende onderzijde heeft iets spannend. En dan de schommel die erop staat, die is voor mij een raadsel.

De auteur: ik heb eerder nog niets gelezen van deze schrijver, dus ben benieuwd naar de schrijfstijl.

Verwachting: ik hoop op een spannende thriller, waarbij je wordt meegezogen in het verhaal.

leentje
    Bijdrager
    Post count: 77

De cover zwart rood vind ik heel erg mooi. Op de achterkant mis ik een foto van de auteur vind ik altijd wel leuk als ik de auteur nog niet ken.
    Ik verwacht een super spand boek.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 242

Cover:Heel erg mooi die zwarte cover met opgelegde letters in wit en rood.Ook de ketting en het gras zijn opgelegd.Heel erg mooi.Dit zou in een boekhandel zeer zeker mijn aandacht trekken
    Op de achterflap de tekst en de quotes en aan de binnenkant een foto van de schrijver…jammer van de schaduwen. Maar dat is persoonlijk.
    Heel goed verzorgd boek,goede kwaliteit.
    De schrijver : voor mij onbekend. Dit boek is dus wellicht een reden om op onderzoek te gaan naar andere boeken.
    Verwachting :een boek dat blijft nazinderen. Dat me ook doet nadenken over de daden waartoe een mens in staat is.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 92

Cover : Zelf heb ik een epub, dus qua cover is het natuurlijk zwart. Als ik afga op de foto van de gekleurde cover : mooi, een kaft dat me best intrigeert. Het zwart en rode contrasteert natuurlijk enorm en de eenzame, witte schommel maakt het prentje af. Vooral het zinnetje ‘Je bent nu onderdeel van DE KETTING’ maakt me nieuwsgierig, maar tevens klinkt het ook angstaanjagend.

Auteur : Een onbekende schrijver, dus benieuwd naar de schrijfstijl en originaliteit.

Verwachtingen : Daar het over kinderen gaat verwacht ik me aan een intens gruwelijk boek. Voor psychologisch vrij zwaar denk ik. Een vrij gewild en gehypete boek en dan ben ik meestal iets of wat geneigd om er met een bang hart aan te beginnen. Boeken die meestal goed in de markt liggen, vind ik meestal iets te afgevlakt.

Severine
    Bijdrager
    Post count: 123

Cover: Ik vind de cover erg mooi. De kleuren zwart en rood zorgen voor een goed contrast. En de witte schommel maakt het geheel volledig af. De titel wordt extra in de verf gezet door de kettingen waar de schommel aan hangt, die lijken aan de titel te hangen.
    Ik zou het boek om zijn cover alleen al zeker bekijken.

Auteur: De auteur ken ik niet, dus ben ik extra benieuwd naar het boek.

Verwachtingen: Ik verwacht een erg spannend boek rond een origineel thema. Een verhaal dat ook nadat het uit is nog lang zal blijven hangen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.