Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 124: De ketting De ketting, Tijdens het lezen

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 91

Zeer vlot boek tot hier toe, een aangename thriller zonder al te ingewikkelde zaken. Alleen vind ik net zoals Sanhan dat Rachel er nog redelijk koel bij blijft. Ikzelf zou totaal over mijn toeren zijn, er zou veel meer emotie aan bod komen.

Zou het geen overlevingsmechanisme zijn dat Rachel zo ‘koel’ reageert? Ik lees ook wel stukjes dat de paniek toeslaat maar richting ‘de Ketting’ en de ouders van het ontvoerde meisje is ze bikkelhard. Hoe ik zou reageren, geen idee. Normaal gesproken handel ik in stresssituaties heel koel maar daarna krijg ik de klap.

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 31

Het valt me op dat het eerste deel zo is geschreven dat ik me helemaal voor kan stellen hoe die mensen zich voelen wanneer ze een kind ontvoeren. En ik kan me bijna voorstellen dat ik het zelf ook zou doen voor mijn kinderen.
    Tot nu toe vind ik het een fijn boek!

Ann Janssens
    Bijdrager
    Post count: 92

Ik stoor me soms aan de manier van schrijven in het tweede deel : ‘De vriendin’ (wanneer Marty’s nieuwe vriendin ter sprake komt.
    ‘Een gezin …’ p213
    Ik zou ook de jaren bovenaan de hoofdstukken vermelden ipv in de tekst/verhaal zelf. Komt veel duidelijker over. MAAR misschien ben ik nu gewoon maar aan het muggenziften. En eerlijk, deel 2 heeft tot hier toe meer energie en zet me als lezer meer aan om verder te lezen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 169

Het verhaal kabbelt nogal en is behoorlijk simpel geschreven. Maar het onderwerp is zeker origineel.

Spil83
    Bijdrager
    Post count: 14

Blz: 178, Pete zit naast hem in de auto (hem moet haar zijn, want hij zit naast Rachel.

Blz: 233, Misschien is dit voor de Ketting een manier om mensen op de proef stelleb (moet zijn: op de proef te stellen.

En een mooie omschrijving vond ik:
    Chemo is een kleine dood die je vrijwillig binnenlaat om de grote dood buiten op de stoep tegen te houden.

Wemmie
    Bijdrager
    Post count: 91

Op bladzijde 77 en het verhaal heeft nog niet zoveel vaart. Nog geen boek die ik steeds weet op te pakken. Maar misschien zit er straks wel een verrassende wending in.

Ik kom nog even terug op het cijfer 77, op bladzijde 246 lezen we dat Rachel en Pete een man ontmoeten die meewil helpen om de ketting te verbreken. (overigens ook een foutje er staat Helen en dat moet denk ik Rachel zijn)
    Deze man vertelt een hele theorie en op bladzijde 247 zegt hij op een gegeven moment “Alle boeken zouden moeten eindigen met hoofdstuk 77” En de Ketting heeft 77 hoofdstukken. Vind ik wel bijzonder!

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 85

1.ik vind het heel bijzonder om te lezen hoe makkelijk men aan een wapen kan komen. Je loopt een winkel binnen krijgt even een lesje en klaar… Maarja dit is in Amerika (HFDS 10)
    2.Ik vind het boek spannend, hopelijk lezen we snel meer over hoe Rachel de Ketting gaat verbreken
    3.Blz 322 Er is een daar deur naar het huis…

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.