Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 124: De ketting De ketting, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2077

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

dees2307
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Kik ben nog geen opmerkelijke citaten, spelfouten en slechte zinsopbouw tegengekomen.

De verhaallijn ontwikkelt zich zoals ik verwacht had; erg spannend en meeslepend.

Fedordegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Het verhaal bouwt zich op zoals verwacht. Soms is het verhaal wat aan de trage kant en herhalend. Vooral over het gebruik van social media. Over de helft in net boek volgt er een hoofdstuk met een flashback en worden de antagonisten geïntroduceerd in hun jonge jaren.

Het verhaal is in korte hoofdstukken verdeeld, wat fijn leest. Er wordt qua perspectief verteld vanuit Rachel, Kylie en de antagonist.

Op pag 177 is de laatste zin niet helemaal duidelijk. Wie denkt dit? Pete die zijn armen om haar heen slaat?

Ben benieuwd hoe Rachel uiteindelijk de ketting zal breken.

coenraad
    Bijdrager
    Aantal berichten: 412

ik ga met eigen exemplaar meelezen

leentje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 117

Ik zou verwachten dat Rachel de keting zou breken. tot op heden werkt ze nog goed mee. Blijft spannend. De kort hoofdstukken zorgen dat het vlot leest. soms volt het verhaal in herhaling en is het wat langdrading. maar het verhaal blijft vlot leesbaar.

Zohra
    Bijdrager
    Aantal berichten: 284

Begin nu aan hoofdstuk 13.
    Het zijn allemaal korte hoofdstukken en ze lezen vlot.
    Tot nu toe ontwikkelt het verhaal zich zoals verwacht.

sanhan
    Bijdrager
    Aantal berichten: 171

Bijna halfweg.

Het verhaal kabbelt min of meer rustig verder, wordt nooit spannend, maar ik wil wel blijven doorlezen.
    De korte hoofdstukken en het afwisselen van perspectief helpen daar wel bij.
    Tot nu toe vind ik het wel een goed verhaal, alleen Rachel, op een paar punten na blijft ze er vrij afstandelijk, cool, ik weet niet goed hoe het te benoemen, mee omgaan. Daar had ik wel wat meer pit, emotie verwacht.

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Ik heb het boek ondertussen alweer uit, maar er zijn wel dingen waar ik nog aan terug kan denken.
    Wat mij bijvoorbeeld opviel, was dat het eerste deel van het verhaal erg simpel was, veel simpeler dan ik in eerste instantie had verwacht. De spanning bleef ook een behoorlijke tijd uit.

Spelfouten of gekke zinnen zijn me niet opgevallen, het las lekker weg en dan valt dat me sowieso nooit zo erg op.

leentje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 117

het boek ondertussen uit.
    eerst deel vrij simpel. Deel 2 vrij technische stukken.

Severine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

Het verhaal verloopt zoals ik het verwachte. Spannend, zonder echte uitschieters of cliffhangers, maar toch zit je volledig aan het boek gekluisterd. Je wilt steeds weten hoe het verder loopt.

Ik heb geen echt spelfouten ontdekt tot nu toe, en ook geen opmerkelijke citaten.

Wemmie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Op bladzijde 77 en het verhaal heeft nog niet zoveel vaart. Nog geen boek die ik steeds weet op te pakken. Maar misschien zit er straks wel een verrassende wending in.

LoisC
    Bijdrager
    Aantal berichten: 68

Ik ben op een-derde van het boek. Het boek zit vol actie.
    Na lezing van de flaptekst had ik wel verwacht dat het verhaal zich zo ontwikkelt. De ontknoping blijft voor mij voorlopig in het ongewisse.
    Ik heb geen citaten met mooie teksten, zoals schilderachtige beschrijvingen. Daar houdt de auteur blijkbaar niet van. Hij hanteert heel korte zinnen zonder poespas. Voor mij had het wel iets meer ‘aangekleed’ mogen zijn, zodat je ook van beschrijvende teksten kunt genieten.
    Spannend is het in ieder geval wel; kortom een echte thriller.

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Het verhaal ontwikkelt zich als verwacht. Echt spannend vind ik het nog niet, veel herhaling. Maar wel zo geschreven, dat je toch in het verhaal zit en wilt weten hoe het verder met Rachel gaat.
    Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen en ook geen schrijffouten.
    Soepele, gemakkelijk leesbare schrijfstijl.
    Dat simpele, zoals eerder genoemd, herken ik wel.

Ann Janssens
    Bijdrager
    Aantal berichten: 92

Zeer vlot boek tot hier toe, een aangename thriller zonder al te ingewikkelde zaken. Alleen vind ik net zoals Sanhan dat Rachel er nog redelijk koel bij blijft. Ikzelf zou totaal over mijn toeren zijn, er zou veel meer emotie aan bod komen.

Wemmie
    Bijdrager
    Aantal berichten: 99

Op bladzijde 77 en het verhaal heeft nog niet zoveel vaart. Nog geen boek die ik steeds weet op te pakken. Maar misschien zit er straks wel een verrassende wending in.

Toeval of niet maar het getal 77 komt wel vaker voor in het boek. 😉
    Daar kom ik later op terug, niet dat het een spoiler is.
    Het boek is uit en het tweede deel bevatte voor mij wel een verassing. De spanning kwam er in en de opbouw is in orde.
    Maar simpel wordt het later toch niet: “Absurditeit is de ontologische wanverhouding tussen het verlangen naar zingeving en het onvermogen de zin van het leven te vinden” Dit is te vinden op bladzijde 144.
    En dan het woord “onomatopeeën” op bladzijde 179, of”triskelion” op bladzijde 214. Geen woorden die ik normaliter ga gebruiken. Zijn deze woorden jullie ook opgevallen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.