2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 85

De plot
    1.Ik vond het einde erg voorspelbaar, weinig spannend ook.
    2.Ik had er veel meer van verwacht. Het einde had al veel eerder ingezet kunnen worden als de “daders” eerder aan het woord waren gekomen en om zo de spanning veel hoger te maken.
    3.Ja zeer voorspelbaar…
    Algemeen
    4.Ik vond het een boeiend verhaal maar had er veel meer van verwacht. Het is me zeker niet onder de huid gaan zitten en dit had ik wel gehoopt.
    5. Het leest makkelijk weg, je kan het ook makkelijk even laten liggen want je pakt het ook zo weer op. Geen ingewikkelde hersenspinsels.
    6. Een nieuw concept maar had meer diepgang kunnen krijgen.
    Dit boek
    7. Uniek omdat ik nog niet eerder zo’n soort thriller heb gelezen met een kettingbrief.
    8. Laat de daders luider horen om spanning op te bouwen. Rachel bedacht veel zelf maar dit had beter gekund door de gedachten van Ginger meer (en vooral eerder!) naar voren te laten komen. Het contact van dader en slachtoffer had wat mij betreft veel intenser gemogen…

Spil83
    Bijdrager
    Post count: 14

De plot

Wat vind je van het plot?
    Ik vond het plot goed, maar miste hier wel spanning.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Deel 1 vond het ik erg goed en spannend. Deel 2 had beter uitgewerkt mogen worden en miste de spanning van het eerste deel l.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had het wel zien aankomen.

Algemeen

Vond je De ketting een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het eerste deel vond ik spannend en had zeker mijn aandacht. Het tweede deel vond ik tegenvallen.
    Vind je de schrijfstijl van Adrian McKinty   prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl was prettig. Door de korte hoofdstukken leest het lekker door.
    Stel….Adrian McKinty   vraagt aan jou om zijn boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Spannend en origineel

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Leest gemakkelijk weg.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Adrian McKinty   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Zorg dat in het tweede deel de spanning wordt vastgehouden die in het eerste deel aanwezig was.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.