15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1997
    #25121 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

HarryDresden
    Bijdrager
    Post count: 18

Hij wordt bij mij vandaag bezorgd, maar dan ben ik een nachtje in het ziekenhuis (operatie). Dus ik reageer hier als ik hem morgen / vrijdag gezien heb uitgebreid!

Theo van Rijn
    Bijdrager
    Post count: 9

Cover: Hoewel geel niet bepaald mijn kleur is, moet ik zeggen dat ik het een fraaie omslag vind. De flappen geven nét dat beetje extra.
    Auteur: Omdat Lucy ook redacteur is bij een uitgeverij, verwacht ik dat ze precies weet hoe ze me in het verhaal moet gaan trekken.
    Verwachting: Ik verwacht dat ik het boek vlot zal lezen, want de lettergrootte is iets groter dan ik gewend ben en daarnaast denk ik dat het heel boeiend is geschreven.

Patty Jansen
    Bijdrager
    Post count: 28

Cover : ik vind het boek wel heel erg geel, bovendien doet me het lettertype van de titel erg denken aan de boeken van MJ Arlidge. Op de achterzijde een beschrijving in steekwoorden. De binnenzijde vind ik wel mooi : een donker bos.
    Auteur : ik ken de auteur niet en heb niet eerder werk van haar gelezen. Eerlijk gezegd is dat ook niet iets wat voor mij de doorslag geeft of ik een boek ga lezen, dat is namelijk de beschrijving. Ik hoop dat ze een verhaal weet neer te zetten dat van begin tot eind blijft boeien.
    Verwachting : de steekwoorden op d e achterzijde verwijzen naar een diversiteit van personen maar ook naar het feit dat ze allemaal iets te verbergen hebben. De locatie is bij uitstek geschikt voor een spannend verhaal… dus ik kan niet wachten om te beginnen met lezen. Ik ben benieuwd…

Steph
    Bijdrager
    Post count: 28

COVER: De cover springt er echt uit door de felle gele kleur. Ik ben een groot thrillerliefhebber, in dit genre wordt er vaak voor donkere covers gekozen (dit merk ik toch aan mijn boekenkast). Deze zal voor kleur zorgen in mijn kast! Het is een meerwaarde dat de titel aangebracht is in reliëf, hierdoor blijf ik langer stilstaan bij de cover want het voelt zo leuk aan. De letters zelf lijken met vlammen gekleurd te zijn, ik ben benieuwd wat de link zal zijn met het verhaal. Verder zie ik een hertenhoofd, wat goed gekozen is door de link met de titel ‘jachtpartij’. De verwijzing van A.J. Finn is voor mij geen meerwaarde. In het verleden is al gebleken dat ik hierdoor vaak te enthousiaste verwachtingen heb. Ook de achterflap is helemaal mijn ding: kort maar krachtig en nog niet teveel prijsgeven over de verhaallijn. Dit triggert mij op de een of andere manier. Ook de binnenkant van de cover is mooi! Daar wordt niet vaak aandacht aan besteed.

AUTEUR: Ik heb nog niet eerder iets van deze auteur gelezen. Ik weet dan ook niet echt wat ik moet verwachten. De verwachtingen liggen wel hoog aangezien hier verwezen wordt naar ‘Agatha Christie meets Ruth Ware’, toevallig twee van mijn favoriete auteurs. Ik hoop dat ze ons op het verkeerde been zal zetten, dat het op voorhand niet al te duidelijk is wie de dader is.

VERWACHTING: Van het verhaal zelf verwacht ik een Agatha Christie moordmysterie in een modern jasje. In de verhalen van Agatha Christie wordt er naar mijn mening nooit echt diep ingegaan op de gevoelens of gedachten van de personages, ik hoop dat dat hier anders zal zijn. De korte inhoud doet me ook denken aan S.T.A.G.S., een YA-thriller met hetzelfde thema. Ik ben benieuwd of de verhalen in dezelfde lijn zullen liggen. Ik verwacht een spannend, winters verhaal waarbij ik zelf kan uitzoeken wie de dader is.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 352

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Vind deze een specialleke. De gele kleur valt enorm op en dan het hertenhoofd die in het zwart erop staat… Het zorgt ervoor dat hij in de boekenwinkel onmiddellijk opvalt. Ook de titel, spreekt aan als thrillerliefhebber.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik ken de auteur niet. De verwijzing naar AJ Finn zorgt er wel voor dat ik een spannende thriller met nodige psychologie verwacht.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Een spannend verhaal die me kippenvel bezorgd. Ben er echt heel nieuwsgierig naar!
    Eerst even nog een ander boek uitlezen en dan begin ik erin.

Marjolein Schrage
    Bijdrager
    Post count: 15

Cover: Geel is inderdaad ook niet mijn kleur, maar het beeld met dat hertengewei vind ik wel pakkend. Bovendien vind ik de verhoogde letters op de voorkant en de flappen sjiek.

Auteur: Compleet onbevangen, ik ga zonder verwachtingen qua schrijver lezen.

Verwachting: Ik had een aankondiging gelezen over een spannend verhaal voor de winter, met een winters thema, en dat is waarom dit boek (en dus ook meedoen met de leesclub) me aantrok.

danielle
    Bijdrager
    Post count: 40

Cover: juist het knal gele met het hert in vuur sprak mij wel aan. Dit is eens een hele andere cover dan ik hier in de kast heb staan. Verder heb ik het E-book dus weet niet hoe de kaft voelt.

Auteur: nog niets over gehoord en gelezen. Ik ga er dus blanco in op dit vlak.

Verwachting: ben erg benieuwd naar de overeenkomsten en verschillen met het boek van Jet van Vuren “ liegbeest” dit heeft als ik het zo lees best wel overeenkomsten. Ik laat me verrassen.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

De cover springt er lekker uit. Vind het zelf niet zo mooi, had mss de setting van Schotland een mooiere cover gevonden. Maar dit pak je wel op.
    Echt geen verwachtingen, ik laat mij, zoals wel vaker verrassen. De korte inhoud spreekt wel tot de verbeelding
    Gewoon spannend, mss onderhuids, zonder teveel bloedige details.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

CarmenFerreira
    Bijdrager
    Post count: 12

De kleur geel vind ik niet helemaal passend, aangezien het boek zich afspeelt in Schotland. Naast het gewei een mooie natuur achtergrond had een duistere, spannende sfeer kunnen oproepen.

Ik ken de auteur niet, maar ben erg getriggerd door de beschrijving van het boek en het feit dat het zich in een gebied afspeelt waar ik al jaren naar toe wil en helaas nog niet ben geweest. Ook leuk dat het nu uitkomt voor de jaarwisseling.

Ik hoop een beetje Agatha Christie met wat meer diepgang te gaan lezen. Mooi groot lettertype en korte hoofdstukken, waardoor je na elk hoofdstuk even een nadenk moment kunt hebben over wat zich zojuist heeft afgespeeld. Ik hoop meegetrokken te worden in de natuur en de cultuur van Schotland en dat ik het in een ruk uit wil lezen en niet weg kan leggen.

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 42

Cover: Ik was al meteen getriggerd door de cover en de titel. De letters gevlamd, een hertenkop, de jachtpartij, het past allemaal goed bij elkaar. Dat de titel in reliëf is vind ik ook leuk.
    De achterflap is kort maar krachtig wat mij dan nog nieuwsgieriger maakt.
    Auteur: Ik heb nog niets gelezen van Lucy Foley maar heb nog wel meer boeken van haar op mijn te lezen lijst staan.
    Verwachting: Het lijkt me een beetje op een old-school detective ala Agatha Christie. Hoewel de eerste zin dan wat weg heeft van een spannende thriller. Hopelijk wordt dit verhaal dus een spannende who-dunnit.

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 27

Cover: Ik vond de cover meteen heel hard eruit springen en ik was ook meteen erdoor getriggerd om het boek vast te pakken. Nu heb ik een ebook maar ik had het boek al eerder in de boekhandel gezien. Het gewei doet me denken aan de bossen dus ik was erg benieuwd toen ik het boek in de boekhandel zag.

De auteur: De auteur is me niet bekend maar ik hoop een nieuwe topper te ontdekken.

Verwachting: IK hoop een heel spannend boek te lezen. Maar door de verwijzing naar Agatha Christie verwacht ik een goede wie is het geweest thriller te lezen.

HarryDresden
    Bijdrager

De cover:
    Knallend! Echt heerlijk geel, mooi hert er voorop waarvan ik de sfeer goed bij de flaptekst en binnenflap vind passen. Zwart op de achtergrond is mooi contrast en tegelijkertijd spanninggevend.

Schrijfster is mij onbekend.. heb geen directe verwachtingen bij haar behalve dat het plot op de flaptekst duidt op een goed bedacht verhaal.

Mijn verwachting over het boek is hoog. Dit is er eentje waar ik naar uit keek! Ik hoop op een lekkere dosis spanning en personages met lagen!

Sorry voor het latere antwoord, uiteraard complicaties op de narcose..

CRusson
    Bijdrager

De Cover, voor het lezen vond ik hem nieh echt aantrekkelijk, alhowel dat geel er wel uitspringt. Mijn zoons hebben allen het boek gepakt. Dus blijkbaar toch een aantrekkelijke voorkant. Verder vind ik het gewei wel spannend. De flap is niet zo slap wat ik zelf erg prettig vind.

Flicka
    Bijdrager
    Post count: 1

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Ik vind de kleur van de cover heel mooi.
    Dat matcht mooi met de rode letters en het zwarte gewei. De flappen met een donker bos maakt dat ik het boek graag wil lezen.

Ik ken de auteur Lucy Foley nog
    Niet. Maar ik verwacht een spannende opbouwende schrijfstijlin Agatha Christus stijl.
    Dat het erg spannend is. Dat het vanuit verschillende personen verteld wordt. Getuige de achterflap met de omschrijving van alle personages.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.