Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 140: De jachtpartij De jachtpartij, Tijdens het lezen

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 9

Ik ben nu bijna op een derde van het boek en mij bevalt het wel. Mijn gedachten schieten steeds heen en weer tussen de verschillende karakters voor wat betreft zowel slachtoffer als dader. Ook de nog niet-onthulde geheimen van een aantal personages houden me in de greep.

HarryDresden
    Bijdrager
    Post count: 18

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Eigenlijk was het heel rechtlijnig in een zeer begrijpbare schrijfstijl geschreven.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het boek telt eigenlijk twee verhaallijnen. De verhaallijn van de groep vrienden die hun oud en nieuw viert en de verhaallijn van de jachtopziener en de vrouw van het terreinbeheer die een lijk vinden. Langzaam aan werken beide verhaallijnen naar elkaar toe op een prettig tempo. Ik had geen twee verhaallijnen verwacht maar vond het erg prettig om te lezen.

Wat opvalt is dat de ene verhaallijn puur en alleen uit vrouwelijk oogpunt wordt omschreven terwijl de ander gewisseld wordt.

danielle
    Bijdrager
    Post count: 40

Zit nu op pagina 122 (e-book).
    Het boek leest makkelijk weg maar ik moet ook zeggen dat ik met erg aan de hoofdstukken per personage. Het is goed dat dit boven de pagina staat anders zou ik t soms kwijt zijn.

Merk wel nu de voorstelronde is geweest het verhaal op gang begint te komen en er wat vraagtekens bij de personages komen.

Opbouw van het verhaal is goed en vind het mooi in dit boek dat heden en verleden door elkaar lopen. Hier past het in het verhaal.

Ik ga snel weer verder lezen want wil weten hoe het verder gaat.

Theo van Rijn
    Bijdrager

Ik ben nu op een kwart van het einde en de auteur laat steeds meer van de karakters zien. Ze doet dat zodanig goed, dat ik aan een enkeling zelfs al een hekel heb gekregen. Ik kan me ook zomaar voorstellen wie er het loodje gaat leggen en natuurlijk is dat gebaseerd op mijn persoonlijke voor- en afkeuren.
    Het boek boeit me en, als rechtgeaard fan van Schotland, ik meen zelfs af en toe de beklemming van de locatie te voelen.

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik heb het boek inmiddels uitgelezen. Het boek werd steeds beter zodat eens op de helft het snel ging. Het verhaal verliep ook heel anders dan ikzelf dacht dat het ging gaan.

Theo van Rijn
    Bijdrager

Nog een kleine 50 pagina’s te gaan en ik vind het een onvervalste who dunnit and to whom Tot nu toe geen idee wie het slachtoffer is en wie de dader. Ik smul van het boek.

danielle
    Bijdrager
    Post count: 40

Inmiddels is het boek uit. Ik merkte dat ik dit deel vergeten was te doen.

Bij het stukje wat ik heb kunnen lezen om mee te doen aan deze club, las ik veel overeenkomsten met het boek Liegbeest van Jet van Vuren. Ik was ook erge benieuwd of dit ook zo was.
    Natuurlijk zijn er een aantal overeenkomsten zoals een groep mensen die op een afgelegen locatie een feest/weekend vieren. Maar voor de rest totaal niet.
    Het boek is net mega spannend en ook in eenvoudige taal geschreven. Sommige hoofdstukken waren wat saai maar toch zorgde De schrijfster er wel voor dat er een spanning in zat om door te lezen.

Ik heb even moeten wennen aan elk hoofdstuk een ander hoofdpersoon en deze ook elke keer in de ik-vorm geschreven maar naarmate het boek vorderde vond ik het wel lekker.

CRusson
    Bijdrager
    Post count: 20

In het begin is het ladtig wie wie is in het boek. Er wordt steeds vanuit een ander persoon vertelt. Net als je meer wilt weten is het hoofdstuk weer afgelopen en begint er weer een ander stuk van het verhaal.Het is niet chronologisch, wst het spannend maskt. Ook wordt de spanning goed oogebouwd daardoor. De omgeving en sfeer wordt gedetailleerd beschreven. Je ziet het sneeuwlandschap, hey station en de wagen gewoon voor je tijdens het lezen. Ik ga vanavond verder in dit boek, want hij is helaas nog niet uit.
    De verhaallijn ontwikkelt zich zoals verwacht en ik ben geen speciale citaten tegengekomen of zaken die mij van het lezen afhoudenp

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.