Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 101 t/m 150 Leesclub 140: De jachtpartij De jachtpartij, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #25123 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 353

Nog maar goed begonnen.

Maar al deze opmerkelijke zinnen tegen gekomen.

Dit is de uitdrukking van iemand die getuige is geweest van iets gruwelijks, iets wat de normale menselijke ervaringen te boven gaat. Pg 8
    Maar zijn ogen vertellen het verhaal al voordat hij daar zelf toe in staat is; ze brengen stilzwijgend zijn afgrijzen over. Pg 9
    Maar ik heb ook een gevoel van trots, nu al, om de kleine successen… zoals de wilde schoonheid aan de andere kant van het raam. Pg10

Patty Jansen
    Bijdrager
    Post count: 28

Citaten : ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen tijdens het lezen van het boek.

Ontwikkeling van het verhaal : Ik moet zeggen dat ik het niet erg prettig vind dat het verhaal in elk hoofdstuk door een ander personage vertelt wordt. Ik vind dat onprettig en storend. Verder doet het verhaal me ergens denken aan “In een donker, donker bos” geschreven door Ruth Ware. Ik vind het vaak wel prettig in een boek als de gebeurtenis in het begin al genoemd wordt en er je door de schrijver langzaam wordt meegenomen naar het moment hoe en waarom deze gebeurtenis heeft plaatsgevonden, dat brengt een zekere spanning met zich mee. Helaas vind ik dat bij dit boek “De Jachtpartij” het wel erg lang duurt eer dat het verhaal een beetje op gang komt en wordt er uitgebreid ingegaan op de personages, hoe ze elkaar hebben leren kennen, wie ze nu zijn. De laatste 100 bladzijden zijn redelijk spannend, maar ik zit niet op het puntje van mijn stoel.

Spellingsfouten / zinsopbouw : Ik vind het boek over het algemeen heel eenvoudig geschreven zonder moeilijke of onbegrijpelijke zinnen die je meerdere keren moet lezen om te begrijpen wat er nu uiteindelijk staat.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt
    Echt geen opmerkelijke citaten tegen gekomen, maar de schrijfstijl is simpel dus verwacht ik dit ook niet, ben nog niet zo heel ver.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Zit dat erin dan? Tot nog toe alleen maar personages die bijzonder ergerlijk nauwkeurig beschreven. Spanning is er nog niet. En volgens mij is het een samenraapsel van verschillende boeken die ik ken en die over Schotland gaan. Tot dusver nog weinig te beleven dus…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

CarindW
    Bijdrager
    Post count: 24

Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen. Het boek leest makkelijk weg.
    De schrijfstijl is prettig.
    Ik vind het leuk dat er vanuit verschillende hoofdpersonen wordt geschreven, jammer dat het niet vanuit alle personen is.
    Ik heb het boek ook al uitgelezen. Zal nog niet mijn mening geven over het einde.

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 27

Ik ben het ebook aan het lezen. Momenteel lees ik op de telefoon omdat ik mijn ereader nog niet heb maar ik vind het boek nog niet zo vlot lezen. Ik ben op pagina 40 en vanavond ga ik verder lezen. Het stoort me dat ieder hoofdstuk een ander personage is die vertelt tot nu toe.

Lizzie
    Bijdrager

@Stephanie dat is iets dat ik juist prettig vind.
    Zit nog niet super ver pg 30, moest nog een ander boek uit maar uit nieuwsgierigheid was ik al begonnen… Vnvd lees ik verder.

CarmenFerreira
    Bijdrager
    Post count: 12

Ik vind het een makkelijk te lezen boek, niet te literair en hoogdravend. Het is geen snel verhaal, maar wel 1 die elk hoofdstuk, dat vanuit verschillende personages wordt verteld, een stukje meer over de hoofdpersonen verteld en dus hopelijk ook komt tot een mooie ontknoping van het verhaal.

Er zijn geen opvallende zaken aan het boek die me storen of typfouten (zit op pagina 105) die me op dit moment opvallen.
    Ga er dit weekend weer helemaal voor zitten en verwacht dus ook al snel na het lezen te kunnen vullen.

Steph
    Bijdrager

De verhaallijn ontwikkelt zich zoals ik had gehoopt. Doordat de hoofdstukken steeds vanuit andere perspectieven zijn leer je iedereen kennen en komen er ook motieven en geheimen naar boven. Lucy Foley weet mijn nieuwsgierigheid te behouden door nog niet teveel prijs te geven. Ik vind het leuk dat ik zelf kan uitpluizen wat er nu juist gebeurd zou kunnen zijn.

De schrijfstijl is eenvoudig dus ik ben nog geen zinnen tegengekomen die er voor mij uitspringen. Wat ik wel storend vond is dat we op p78 worden aangesproken door Miranda “Heb je nu een hekel aan me?”. Hoewel het ik-perspectief een pluspunt is voor whodunnits (want zo komen we veel te weten over wat er inwendig in een persoon omgaat) vind ik het niet aangenaam om als lezer te worden aangesproken. Dan lijkt het of ik mee in een verhaal word betrokken. Of heeft ze het tegen haar eigen ego? 🙂

Lizzie
    Bijdrager

Vind dat er wat vaart in het verhaal mag komen. Dat we uit verschillende personages lezen vind ik helemaal niet erg. Maar het blijft een beetje hangen.

Steph
    Bijdrager

Ik had eerder al iets gepost, maar nu ben ik wel mooie citaten tegengekomen:
    p167: Het gezicht dat we aan de wereld laten zien kan misleidend zijn
    p180: Eén ding dat ik heb geleerd over de ‘stilte’ is dat ze verbazingwekkend luid is

Deze zinnen trokken mijn aandacht. Je weet nooit wat er in iemands hoofd omgaat, hoe iemand echt is. Ik begrijp ook dat de stilte oorverdovend kan zijn, je gedachten kunnen je dan gek maken.

Marjolein Schrage
    Bijdrager
    Post count: 15

Opmerkelijke citaten ben ik, nu ik halverwege het boek ben, nog niet tegengekomen. Gezien de eenvoudige schrijfstijl weet ik ook niet of ik die nog tegenkom. Wat me wel direct opviel, is de gelijkenis met het boek “In een donker, donker bos” van Ruth Ware, net als Patty eerder aanhaalt. Ook daarin wordt over het samenkomen van vier vriendinnen in een afgelegen oord vertelt, steeds vanuit verschillende personen. Deze gelijkenis werkt wat storend, omdat ik het idee heb hetzelfde boek nogmaals te lezen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Tot nu toe wel, de vrienden die samen komen, toch niet zijn, of zo perfect zijn als ze zich voordoen, en de scheurtjes die in langdurige vriendschappen kunnen ontstaan. Dit concept kwam ik onlangs ook tegen in het boek “Het feest” van Elizabeth Day, dus misschien heb ik even iets te veel over dit soort thema’s gelezen…

naddyyyyy21041989
    Bijdrager
    Post count: 36

Lees de ePub op mijn telefoon en nu bijna bij pagina 100. Moet elke keer even goed kijken wie er schrijft (in welke personage).
    Vind sommige stukjes van de personages erg langdradig, maar toch heeft het boek iets waardoor je door wil lezen. Ben heel benieuwd hoe het straks verder gaat.

katrijn
    Bijdrager
    Post count: 42

Ik vind wel dat er enkele mooie zinnen tussen staan
    bv op pagina 40 ‘Ik ben me er plotseling van bewust hoe zichtbaar wa van buitenaf zouden zijn, als insecten in een potje…’

Tot hiertoe ben ik tevreden met de verhaallijn. Ik ben nieuwsgierig om te weten wie er nu uiteindelijk dood/vermoord is en door wie en waarom. Ik lees dus rustig verder 🙂
    Ik vind de afwisseling tussen de personages alsook het tijdstip wel leuk om te lezen.

Ik ben nooit echt gefocust op spellings- of zinsbouwfouten. Deze viel me wel op:
    P 107: …ik die lokale boerenpummels moest laten zien de baas was’
    Volgens mij ontbreekt er het woordje ‘wie’

Lizzie
    Bijdrager

Hij is uit.

Niet helemaal wat ik ervan verwacht had…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.