15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Cover: Je ziet door de bomen het bos niet meer, die link vind ik slim weergegeven, want dat was namelijk het eerste wat ik dacht bij het lezen van de flaptekst. Ik vind het niet echt mooi maar wel heel slim.

Auteur: Ik heb Vogelvrij gelezen en was daar zeer van gecharmeerd. Ik hoop dat dit verhaal weer net zo verzorgt is en goed uitgewerkt en ik hoop een groei te vinden dat het nog weer spannender is.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? De flaptekst spreekt aan en dat iemand bewust gaat meekijken en bewust jouw bang gaat maken vind ik luguber maar ik hoop dat het op een spannende manier word uitgewerkt zodat ik mooie leesuren in het verschiet heb.

Lisanne1990
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek:
    De omslag heeft een spannende uitstraling. Ik vind bossen altijd wel wat mysterieus hebben. Door het ‘er kijkt altijd iemand mee’ zou je eerder verwachten dat je bijvoorbeeld een ruimte ziet waar camerabeelden bekeken worden.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Het eerste boek van Kasper die ik lees, ben benieuwd of ik kromme tenen zal krijgen! Verder ga ik er blanco in, vooral omdat ik nog niet bekend ben met deze schrijver.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Ik hoop veel spanning en sensatie, ben erg benieuwd. Tevens zou het prettig zijn als het snel leest, als in: pageturner, niet dat je er als lezer in blijft hangen.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Cover:
    Voorzijde: een duister bos met een opvallende lichtinval. Zie niet zo snel de connectie met “de honger”. Subtekst “er kijkt altijd iemand mee”, dat klopt wel met zon’n duister bos. Je weet nooit wie er kijkt.
    Achterzijde: Korte inleiding en dan wordt je wel heel nieuwsgierig.

Auteur:
    De schrijver is voor mij onbekend. Ik heb zijn boek ‘Vogelvrij” niet gelezen, maar door de korte quotes over het boek worden de verwachtingen van dit boek wel hoog.

Verwachting:
    Ik verwacht veel spanning en onverwachte wendingen en een onverwacht plot. Hopelijk een boek dat je niet wil wegleggen.

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Cover: De cover heeft wat mysterieus, een persoon in een bos met lange rechte bomen een vreemd licht in het duister. Lijkt te wijzen op een spannend boek.

Auteur: is voor mij nieuw maar ik heb er erg veel goeds over gehoord. Ben dus benieuwd. Ik begrijp dat hij film- en televisieproducent is en ben daarom benieuwd of hij heel beeldend schrijft.

Verwachtingen: Ik vind de omschrijving op de achterflap wel nieuwsgierig makend 17 camera’s! Wat is daar aan de hand en waarom? Dan de titel ‘De Honger’ Wat is het verband. Hoop een op een spannend en meeslepend verhaal.

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Cover
    Een onheilspellende cover. Midden in het bos een persoon loopt hij daar voor de ontspanning of heeft hij iets te verbergen.
    Mooi en uitdagend. De achterflap geeft een kijkje hoe het verhaal is.

Auteur
    Mij compleet onbekend dus ik ben erg benieuwd hoe de schrijfstijl is en uiteraard het verhaal.

Verwachtingen

Een spannende thriller en hopen op een einde die ik niet had zien aankomen.

Inge de Zwart-Ras
    Bijdrager
    Aantal berichten: 19

Cover: Een mysterieuze cover. Wat doet deze man alleen in dat donkere bos, wie is het? Een slachtoffer of een dader?
    Toen ik de achterflap gelezen had vroeg ik mij wel af wat dat bos er mee te maken heeft. Ik ben ook benieuwd waar de titel van het boek op slaat, maar daar zal ik wel achter komen als ik ga lezen.

Auteur: Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van Kasper van Beek gehoord, maar als ik de rescensies lees over zijn eerste boek word ik wel nieuwsgierig naar hem.

Verwachting: Ik verwacht dat het een spannend boek is. Sowieso hou ik van boeken die zich in Nederland afspelen. Ik hoop dat het pas op het eind duidelijk wordt wat er precies aan de hand is, zodat het tot het einde spannend blijft.

danielle
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Cover:
    Spannende cover met donker bos ( door de bomen het bos niet meer zien is het spreekwoord) met daar achter de ondergaande of opkomende zon. Een cover die vraagt om opgepakt te worden.

Auteur:
    Voor mij een onbekend persoon. Het feit dat hij film- en televisie producent is geeft mij wel vertrouwen.

Verwachtingen:
    Best hoog eigenlijk dit heeft vooral te maken met de achtergrond van de auteur te maken. Ook het achterblad gaf me gelijk het gevoel verder te willen lezen.

jekrol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Cover
    Het boek ‘De Honger’ heeft een mooi vormgegeven, donkere cover. Hierop is een mannelijke gestalte te zien die vanuit een donker bos naar iets of iemand kijkt. Dit past goed bij het boek. Je vraagt je meteen af. Wie is die man? En waar kijkt hij naar?
    De titel van het boek kan ik voor het lezen van het boek nog niet zo goed plaatsen. Dus ben ik benieuwd naar hoe dit gedurende het lezen van het boek op zijn plek valt. De ondertitel ‘Er kijkt altijd iemand mee’ kan ik in combinatie met de tekst op de achterflap wel plaatsen. Benieuwd wie er met de familie Sandberg in het boek meekijkt en wat zijn (of haar) motieven hiervoor zijn.

Verwachtingen t.a.v. de auteur
    Ik ken de auteur Kasper van Beek nog niet. Ik lees op de achterflap dat hij in 2018 succesvol is gedebuteerd met de thriller Vogelvrij. Verder is hij naast thrillerauteur ook film- en televisieproducent. Ben benieuwd of hij door zijn tv-blik het verhaal op een beeldende manier weet te vertellen en of het verhaal zich evt. leent voor een filmscript.

Verwachtingen t.a.v. het verhaal
    Ik verwacht vooral een spannend verhaal, waarin langzaamaan duidelijk wordt wie er met de familie Sandberg meekijkt en waarom. Ik hoop op goed uitgewerkte personages en op een spannend en verrassend plot.

Amor1978
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Cover: Door de cover verwacht ik dat er dingen in het bos gebeuren, of misschien trekt het gezin zich terug in het bos… Hij past op het eerste oog niet bij de omschrijving die op de achterkant staat.

Auteur: Ik heb nog niet eerder iets van Kasper van Beek gelezen maar wat ik op de achterkant lees maakt me nieuwsgierig dus ik ben positief gestemd.

Verwachting: Wie bedenkt dat nou 17 camera’s om een gezin te bespioneren…ik ben benieuwd naar het motief van de dader en hoe ze hier achter gaan komen. Verder hoop ik dat het verhaal dusdanig is geschreven dat ik het maar met moeite weg kan leggen omdat ik het in 1x uit wil lezen!

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Mooie cover, stijlvol ook. Een man alleen in een donker bos, dat maakt me nieuwsgierig.
    En het boek is uitgegeven door Uitgeverij Cargo , dat is voor mij een pre, door hen ben ik zelden teleurgesteld.
    Op de achterkant een paar aansprekende quotes over het debuut van deze auteur, dat maakt me extra benieuwd naar dit boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Gezien het feit dat zijn debuut zo goed werd ontvangen, verwacht ik een goed geschreven en spannend boek met goed uitgewerkte personages.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Een spannend en vooral ook goed geschreven boek. Het onderwerp vind ik al heel apart.

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Van het weekend ga ik op mijn gemakje in het boek beginnen, dus nu mooi de tijd om het vooraf-stukje even te doen.

Cover:
    De voorkant vind ik gaaf. Het bos met de tekst ‘er kijkt altijd iemand mee’ zorgt meteen al voor een lekker creepy sfeertje. Ergens weg van huis in de buurt van een donker bos… En als ik dan de flaptekst bekijk, lees ik dat de personages juist terug in Amsterdam komen. Dat is best gek. Ik vraag me dus meteen af wat dat bos met het verhaal te maken zal gaan hebben. Lleuk detail dat de bomen ook overgaan in de rug van het boek, dat zorgt voor een mooie aanwinst in de kast!

Auteur:
    Vogelvrij werd mij een tijd geleden door een vriendin aangeraden, dus deze staat al een tijdje in mijn kast. Met rode wangetjes moet ik wel bekennen dat-ie nog ongelezen is. Hierdoor ben ik dus nog onbekend met het werk van Kasper van Beek. Gezien zijn vorige boek mij werd aangeraden en zijn beroep, heb ik wel vrij hoge verwachtingen gekregen.

Verwachting:
    Mede door het beroep van de auteur, is de verwachting vrij hoog. Filmproducenten houden vaak van visuele teksten en laat ik daar nou zelf ook van houden. Wel heb ik een kleine angst dat hierdoor het tempo te hoog zal liggen en er wat dingen onder de oppervlakte blijven. Maar, en wederom kom ik terug op de tip, doordat het eerdere boek mij getipt is door iemand die mijn voorkeuren wel aardig kent, zakt die angst toch een beetje. Het is dus een beetje een mixje, maar bovenal wel positief. Ik weet in elk geval zeker dat ik zéér nieuwsgierig ben naar het boek!

Steph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 35

Cover: Niet echt origineel, maar ook niet lelijk. Als ik dit link met de korte inhoud, dan zou deze in principe nog wel kunnen passen: In een bos heb je ook niet altijd door dat je bespioneerd wordt, iemand kan snel wegduiken achter een boom, in dat opzicht past het wel bij de verborgen camera’s in huis. Ik hoop dat de link met het verhaal nog zal blijken. Zelf zou ik eerder voor een huiselijker thema gekozen hebben, misschien een bovenaanzicht van een woonkamer als verwijzing naar de verborgen camera’s.

Auteur: Dit zal de eerste keer zijn dat ik iets lees van Kasper Van Beek, dus ik weet nog niet wat ik kan verwachten. Ik vermoed dat het zeer filmisch geschreven zal zijn, gezien zijn beroep als film- en televisieproducent.

Verwachting: Ik ontdek graag waarom er zoveel verborgen camera’s in het huis zijn geplaatst. Werden ze bespioneerd door iemand om een bepaalde, persoonlijke reden? Of werd hun privéleven openbaar uitgezonden op internet, voor iedereen te kijk gezet? Ik verwacht dat de verborgen camera’s maar het topje van de ijsberg zijn, ik vermoed dat de inbreuk op hun privacy nog ruimer zal blijken te zijn, dit denk ik door het zinnetje op de cover ‘Er kijkt altijd iemand mee’.

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

Cover : De cover heeft voor mij iets mysterieus, maar kan het momenteel nog niet aan het verhaal linken. Ik zie op de cover een schim tussen bomen staan. De kleuren brengen ook mysterie met zich mee. De achterflap met korte tekst triggert mij enorm om het verhaal te beginnen lezen.

Auteur : De auteur is voor mij onbekend, maar in recensies vond ik veel goeie kritieken terug over hem.

Verwachtingen : Ik verwacht echt een verhaal met veel gebeurtenissen en een plot dat ik niet zal verwachten. Zo benieuwd naar dit verhaal!!!

roboos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 95

Cover:
    Op de omslag een man in een beetje mysterieus donker bos. Dat maakt het al spannend. De titel “De Honger” kan ik nog niet helemaal plaatsen met de info die op de achterflap staat.

Auteur:
    Kasper van Beek is voor mij een onbekende auteur. Zijn debuutthriller “Vogelvrij” blijkt behoorlijk goed ontvangen te zijn en haalde zelfs de shortlist voor de Gouden Strop 2019. Dat wekt verwachtingen.

Verwachting:
    Het kleine stukje info over het boek bij de inschrijving voor deze leesclub, was voor mij al voldoende om mij heel benieuwd te maken naar het verdere verloop van het verhaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.