15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2084

Vragen ThrillZone leesclub De honger   

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeelBeoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Kasper van Beek specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. De honger is de tweede thriller van Kasper van Beek die is verschenen, ga je na het lezen van De honger zijn debuutthriller Vogelvrij en volgende boeken ook lezen?
    Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Je krijg een steeds beter beeld van de karakters dat in ieder geval wel. Mooi geschreven karakters!

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Liam is mij favoriet op dit ogenblik. Wat heeft er in zijn verleden afgespeeld en wat is de reden dat hij zoveel drinkt?
    Het maakt hem een beetje geheimzinnig. Heel benieuwd wat er met hem aan de hand is volgens mij heeft het wel te maken omdat hij in het leger heeft gezeten. Demonen die hem misschien achtervolgen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Nee ieder persoon is uniek dat moet je niet willen veranderen in dit verhaal.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl past hier zeker bij. Een makkelijk leesbare schrijfstijl maar zo zit het verhaal ook in elkaar.

Kun je de schrijfstijl van Kasper van Beek specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Een makkelijke meeslepende schrijfstijl. Het leest super makkelijk weg geen moeilijke beschrijvingen of woorden. Wel spannend geschreven dat het je aandacht goed vast blijft houden.

De honger is de tweede thriller van Kasper van Beek die is verschenen, ga je na het lezen van De honger zijn debuutthriller Vogelvrij en volgende boeken ook lezen?

Dat zeker ben na De honger hongerig geworden naar meer van deze schrijver zijn boeken!

jekrol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

1. Ontwikkeling van karakter
    De karakters in het boek zijn goed uitgewerkt. Het is niet zo dat de karakters zich in het boek nog verder ontwikkelen. Maar je komt steeds meer over de verschillende personages in het boek te weten. Over de achtergronden van de verschillende personages en hoe deze hun huidige gedrag verklaren.
    2. Favoriet personage
    Mijn favoriete karakter is die van rechercheur Isabella Neri. Deze atypische politieagente speelt op een onorthodoxe wijze een belangrijke rol in het onderzoek naar de camera’s die zijn opgehangen in het huis van de familie Sandberg en in het oplossen van diverse vermissings- en moordzaken. Hierbij wacht ze niet af, maar ze gaat er met haar motor op af. Ze bijt van zich af en bijt zich vast in elk spoor(tje) dat haar dichter bij de oplossing kan brengen.
    3. Ik zou niets willen veranderen aan de karakters. Ben wel benieuwd in hoeverre Kasper van Beek ook onderzoek heeft gedaan naar mensen met oorlogstrauma’s voor het vormgeven van de personages Liam, Dragan en Danny. Verder had wat mij betreft iets duidelijker/uitgebreider verteld kunnen worden wat er precies gebeurd is met Tobias, het zoontje van Isabella en hoe dit ervoor gezorgd heeft dat Isabella problemen kreeg in haar relatie en op haar werk.
    4. Het gaat in dit boek vooral om het plot, de spanning en de personages. De schrijfstijl is hieraan ondergeschikt.
    5. Kasper van Beek heeft een prettige, vlotte schrijfstijl. De zinnen zijn niet onnodig complex. Hij weet de vaart en spanning goed in het verhaal te houden. Soms had hij wat mij betreft de spanning in sommige situaties nog wat langer kunnen vasthouden.
    6. Ik ga zeker zijn debuutthriller Vogelvrij nog lezen. En ben ook nieuwsgierig of Kasper van Beek al ideeën heeft voor of bezig is met een volgend boek.

Lisanne1990
    Bijdrager
    Aantal berichten: 18

Ja, je beleeft het proces van Isabella, zij kan de incidenten niet loslaten en heeft zich helemaal vastgebeten in de zaak ondanks dat het bureau dat niet toelaat.

Isabella is mijn favoriet. Wat een taaie dame. Passie voor haar werk. Ondanks haar traumatische ervaring pakt ze de draad weer op en gaat er vol voor.

Evi, ik had wat meer over haar willen weten en hoe haar affaire heeft ontstaan.
    Tevens ook Liam, ik heb evengoed nog veel vraagtekens naar aanleiding van zijn tijd in Afghanistan. Hoe heeft het ‘vogelspotten’ geleid tot bepaalde omstandigheden (ik ga hier niet verder op in, in verband met spoilers).

De auteur

Absoluut! Het leest heerlijk snel weg, dat is fijn bij zo’n thriller. Je voelt dat de spanning wordt opgebouwd en je voelt als lezer een bepaalde frustratie als men op een dood spoor loopt. Je wilt het gewoon weten!

Kun je de schrijfstijl van Kasper van Beek specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Het is informeel geschreven, je hoeft niet meermalen een zin te lezen, het is gelijk te begrijpen. Dit heb ik als prettig ervaren. Niet teveel ingaan op details, gewoon, hop, gaan met die banaan.

De honger is de tweede thriller van Kasper van Beek die is verschenen, ga je na het lezen van De honger zijn debuutthriller Vogelvrij en volgende boeken ook lezen?
    Volmondig ja!

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

De karakters
    Nee, niet heel erg. Liam maakt natuurlijk wel een verandering door, maar dat is een deel van hem dat ondergesneeuwd was, maar wel altijd al aanwezig. Isabella maakt op persoonlijk vlak wel een kleine positieve verandering. Ze probeert de ellende met haar ex los te laten en op goede voet verder te gaan. Op zakelijk vlak vind ik haar weinig veranderen. De vraag of ze niet te vroeg weer aan het werk is gezet van haar leidinggevende vond ik dan ook terecht. Dat is iets dat tijdens het lezen ook bij mij naar boven kwam.

Nee, eigenlijk niet. Het verhaal draait op de acties van de personages en niet op de personages zelf. Hierdoor was er een afstand en kon ik me niet zo goed inleven in de karakters. Ik vond dat Yana een paar heerlijke, typische tienereigenschappen had aan bijdehante opmerkingen, maar verder deed het persoontje me niet zoveel. En dat had ik eigenlijk met allemaal. Er sprong bij allemaal wel iets uit, maar het geheel gaf me te weinig voor binding.

Niet aan de personages zelf, maar ik had wel meer uitdieping willen zien. Zo had ik het interessant gevonden om meer informatie over het verleden van Evi te krijgen. Hoe kreeg ze die waanbeelden? Maar ook hoe haar relatie met de andere man is begonnen. Toch vond ik met name de verledens van de legermannen niet goed genoeg uitgediept. Slechts één beknopt hoofdstuk moest de reden geven voor de hersenkronkel van Liam. Dat was in mijn ogen bij lange na niet genoeg en stiekem zelfs een behoorlijke anticlimax.

De auteur
    Op zich wel: het leest lekker weg en heeft geen overdaad aan poespas.

Kort en krachtig is denk ik wel wat erbij past. Geen onnodige details, straight-to-the-point en een mooie spanningsboog dat naar een explosief eind toewerkt. Tevens is dit meteen ook een nadeel. Iets dat het op televisie waarschijnlijk perfect zou doen. Maar op papier mis ik helaas toch het een en ander.

Vogelvrij staat nog ongelezen in de kast en hoewel De Honger voor mij geen topper was, ben ik nog steeds van plan om Vogelvrij te gaan lezen.

danielle
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

De karakters

– Ja vind zeker dat de karakters evolueren. Ze beginnen met een korte voorstel en dit wordt per hoofdstuk wel uitgebreid. Zo kom je steeds meer te weten van de personen.
    Toch wel Isabella. Ik heb een zwak voor vrouwelijke politie agenten in boeken. Ook haar struggels met haar ex en verleden vindt ik erg interessant. Kasper mag echt nog een boek schrijven met haar als 1 van de hoofdpersonen hoor. Heerlijk en is nog zat over te vertellen denk ik zo.

– Ik had nog wel wat meer van Yana willen lezen. Dit misschien omdat ik zelf puber meiden in die leeftijd heb. Haar karakter hoeft niet te veranderen overigens.

De auteur

– Heerlijke vlotte schijfstijl. Lekker geschreven zonder “ moeilijke” woorden of ingewikkelde stukken die er in staan. Een boek waar je in begint en baalt dat het al weer uit is.

– Vind het wel een filmisch boek. Het is ook wel een beetje of je een aflevering van een serie aan het lezen bent. Zo vlot gaat het van het ene in de andere over.

– Ben ondertussen in Vogelvrij bezig en Ja, Kasper van Beek staat op mijn te lezen lijst van auteurs.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

De karakters

Isabella maakt een ontwikkeling door. Door zich vast te bijten in de zaak en alle negatieve gevolgen die er uit kwamen, liet ze zich toch niet uit het lood slaan.
    Liam maakt ook een ontwikkeling mee maar die is al bezig van in zijn verleden.

Isabella. Ondaks alle tegenwerkingen zet ze toch door. Ook al weet ze dat het haar haar baan kan kosten of dat zelf niet met de pluimen zou kunnen gaan lopen.

Niks

De auteur

Een pageturner die je in een ruknkan uitlezen. Geen overbodige stukken. Steeds spannend. Niet langdradig. Mooi geschreven. Zelfs als iemand dialect praat, wordt dit enkel vermeld en niet dialect geschreven want goed is voor mensen die er niet mee vertrouwd zijn.

Ik zou toch filmisch durven zeggen. Ik kon me de scenes makkelijk in mijn hoofd inbeelden.

Ja, die staat ondertussen op mijn verlanglijstje.

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De karakters

Echt evolueren niet, maar je komt wel steeds meer te weten over bijvoorbeeld Isabella en de achtergrond van Liam.
    Dat is Isabella Neri , de manier waarop ze zich vastbijt in deze zaak. Ik ben benieuwd of er een nieuw boek gaat komen met haar in een hoofdrol, dat zou leuk zijn.
    Nee, aan niemand, de personages zijn goed zo. Al had ik wel meer willen weten over de achtergrond van Liam in Afghanistan.

De auteur

Prima schrijfstijl, niet moeilijk, rechttoe rechtaan. Dit boek is voor iedereen leesbaar.
    Meeslepend en nieuwsgierig makend.
    Ja, dat ben ik wel van plan

Steph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 35

De karakters
    Alle karakters kregen meteen de nodige bagage mee, en hadden zo een mogelijk motief om bespioneerd te worden (Liam zijn alcoholgebruik, het vermoeden van een trauma opgelopen tijdens zijn dienstjaren in het leger; Evi haar medicijngebruik; Yana met haar puberaal gedrag en oudere vriendje). We moesten echter lang op onze honger “;-)” blijven zitten eens er verder iets met deze bagage werd gedaan. Wanneer het boek is, begrijp je wel waarom deze problemen niet eerder werden uitgewerkt. Ook maken ze niet echt een ontwikkeling mee, enkel rechercheur Isabella maakt een verandering door: we leren ze kennen met een echt Italiaans temperament, maar gedurende het verhaal wordt ze naar mijn gevoel braver en meegaander, wat ik niet echt bij haar karakter vind passen. Ook blijf ik nog met veel vragen zitten over haar zoon en Evi.
    Ik had tijdens het lezen niet echt voeling met de personages, omdat ik geen hoogte van hen kon krijgen. Ik kan dan ook niet onmiddellijk een favoriet personage aanduiden.

De auteur
    De schrijfstijl past zeker bij dit verhaal, leest vlot en is niet te ingewikkeld. Ik vond het eerder filmisch beschreven. Bepaalde scènes gaven me echt de kriebels, zoals de ontdekking op de camera’s en het freaky huis. Door de onverwachte wending op het einde ben ik wel benieuwd om nog meer van hem te lezen. Ik ben er zeker van dat hij nog zal groeien in zijn schrijven.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?Ja , bij Liam dat hij meerdere personen in zich heeft en bij Isabella door het overlijden van Tobias is zij helemaal lam geslagen door verdriet en nu mag zij rustig weer gaan werken en komt ze in haar kracht met vallen en opstaan.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Isabella spreekt me het meest aan, niet alleen omdat ze haar stappen weer zet om volledig aan het werk te komen maar ook door de verstoorde balans in haar leven waardoor zij niet alleen brigadier van de politie is maar ook moeder van een zoon en een bijna gescheiden vrouw.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee ik zou niets veranderen, ik geniet nog na van de vele plot twisten en het goed uitgedachte verhaal.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, ik vind dit een heerlijke manier om een moord op te lossen, aan het eind komt alles op zijn plaats.
    Kun je de schrijfstijl van Kasper van Beek specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Je kunt wel merken dat Kasper weet hoe je op het verkeerde been word gezet, daar is heel goed over nagedacht en ja je maakt het zelf mee en die manier van schrijven en in mijn geval lezen vind ik erg prettig.
    De honger is de tweede thriller van Kasper van Beek die is verschenen, ga je na het lezen van De honger zijn debuutthriller Vogelvrij en volgende boeken ook lezen? Vogelvrij heb ik al gelezen, en het volgende boek ga ik ook lezen want ik vind dat Kasper heel erg gegroeid als schrijver. Ik hoop zeker dat er nog een boek komt.

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

DE KARAKTERS

**Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    -> In het begin van het boek leer je al heel snel iedere personage kennen, met hun gedrag van dat moment. Naarmate je verder leest, krijg je verklaringen. Steeds meer wordt er iets over het verleden van iedereen prijsgegeven.

**Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    -> Ik had eigenlijk met alle personages deze keer een band.
    Isabella met haar doorzettingsvermogen vond ik wel wat uitblinken. De politieagente met relatieproblemen, die zich vastbijt in onderzoeken. De puberende Yana vond ik ook geweldig!

**Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    -> Oh nee, zeker niet. Personages waren goed uitgeschreven, naar mijn gevoel zaten ze juist en moet er niets gewijzigd worden.

DE AUTEUR

**Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    -> Oja past er volledig bij. Ik kon mij alles perfect voorstellen, waardoor je echt meegezogen wordt in het verhaal. Eenvoudige klare taal, je moet niet nadenken over de woorden die je leest! Top!

**Kun je de schrijfstijl van Kasper van Beek specifiek beschrijven
    -> Vlot lezend
    -> Filmisch (je kan je alles afspelen in je hoofd, alsof je naar een film kijkt)
    -> Geen moeilijke woorden
    -> Geen ellenlange zinnen

** De honger is de tweede thriller van Kasper van Beek die is verschenen, ga je na het lezen van De honger zijn debuutthriller Vogelvrij en volgende boeken ook lezen?
    -> Zeker weten!!! Een schrijver leren kennen, waar ik zeker nog boeken zal van lezen!!!

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja zeker en de geheimen worden steeds moeilijker geheim te houden.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Isabella om haar vasthoudendheid om terug te komen in de wereld en niet het slachtoffer te zijn.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Hier wat alles zo goed in elkaar gezet, iets veranderen zou afbreuk doen aan het verhaal. Ik zou wel iets meer willen weten van Isabella, misschien komt ze nog eens terug?

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Het boek leest lekker weg, niet te moeilijk maar wel netjes. Het klopte en paste, het verhaal, de gebeurtenissen, de hoofdpersonen en het taalgebruik. Dat maakt het prettig te lezen.
    Kun je de schrijfstijl van Kasper van Beek specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Voor mij was de schrijfstijl filmisch, je hebt gelijk beelden bij de dingen die gebeuren.
    De honger is de tweede thriller van Kasper van Beek die is verschenen, ga je na het lezen van De honger zijn debuutthriller Vogelvrij en volgende boeken ook lezen? Absoluut!

roboos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 95

De karakters
    Je leert de karakters beter kennen in het verloop van het verhaal. Toch ontbreekt er nog wat aan de achtergrond van Isabella. Wat is er nou eigenlijk precies gebeurt met haar zoon? Net of dat karakter bewust niet helemaal is uitgediept om dat in een later boek alsnog te doen.
    Daarmee is ze ook mijn favoriete personage in het boek. En ik zie haar dan ook nog wel in een nieuw boek van de schrijver verschijnen. Aan de personages zou ik verder niets veranderen.

De auteur
    Zoals ik al tijdens het lezen opmerkte lijkt het verhaal wel opgebouwd uit scenes, dus ja, je zou de manier van schrijven van Kasper van Beek filmisch kunnen noemen. De schrijfstijl is lekker vlot en maakt het boek makkelijk te lezen.
    Als ik weer eens een gaatje vrij heb, ga ik de debuutthriller Vogelvrij van de schrijver ook nog eens lezen. Dat boek is toch niet voor niet genomineerd voor de Gouden Strop 2019. Ook nieuw boek van hem ga ik waarschijnlijk wel lezen.

Amor1978
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

De Karakters
    1. Ik vind dat het Isabella haar karakter zeker evolueert en dan niet alleen op zakelijk vlak, ze bijt zich vast in de zaak, maar ook privé om alles af te sluiten met haar partner.
    2. Alle personages hebben wel iets maar als ik 1 moet kiezen die me het meest aanspreekt of liever gezegd waar ik mezelf in herken dan is het Yana de puberende dochter, heerlijk! Verder ben ik ook wel gecharmeerd van de dader, hij heeft alles goed uitgedacht.
    3. Ik had graag vanaf het begin meer willen weten over de achtergrond van Isabella Neri, het heeft me erg bezig gehouden dat ik niet wist waarom ze met verplicht verlof was geweest, dat was jammer.

De auteur
    4. De schrijfstijl was perfect voor dit verhaal en voor mij want ik had het boek snel uit!
    5. Ik zou de schrijfstijl meeslepend noemen.
    6. De debuutthriller Vogelvrij heb ik na afloop van dit boek direct besteld dus die ligt inmiddels in de boekenkast op me te wachten tot ik mijn huidige boek uit heb.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

De karakters
    Het karakter van Isabella evolueert wel, ze kan o.a. haar ex steeds meer loslaten. Bij de andere karakters heb ik niet het idee dat ze echt evolueren, je komt wel steeds meer te weten over hun verleden.
    Isabella is één van mijn favoriete personages. De manier waarin zij zich “vastbijt” in de zaak en haar eigen gang gaat, ondanks de problemen met haar superieur is top. Ook Yana mag ik wel, de puberende dochter. Yana haar gedrag is denk ik ook mede te wijten aan het verleden van haar ouders.
    Ik zou niets aan de personages willen veranderen, waarschijnlijk zou dat afbreuk doen aan het verhaal.

De auteur
    De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Een beeldende schrijfstijl waardoor je het tijdens het lezen ook voor je ziet. (Een film of een serie)
    Schrijfstijl is filmend en meeslepend, want je wil constant door blijven lezen
    Vogelvrij staat al op mijn verlanglijstje, hopelijk net zo goed als dit boek

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.