15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

jekrol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Spanning
    8 Het verhaal is spannend, veel spannende momenten. Soms wordt een spannende scene naar mijn smaak net wat te snel afgebroken.
    Plot
    8 Het plot is goed uitgewerkt, spannend en voldoende verrassend. Om nog hoger te scoren had wat mij betreft de ontknoping nog wat complexer mogen zijn. Op een gegeven moment zat ik wel op het goede spoor wat betreft de daders. Dat had nog wat langer onduidelijk mogen blijven. Sommige scenes hadden nog wat langer mogen duren om nog spannender te zijn.
    Leesplezier
    9 Ik heb erg genoten van deze thriller, vanwege het goed uitgewerkte plot, de spanning en de interessante personages. Ik ga zeker Vogelvrij, de debuutthriller van Kasper van Beek, nog lezen en ben benieuwd naar eventuele volgende boeken (of films) van zijn hand.
    Schrijfstijl
    9 De thriller is niet te ingewikkeld geschreven en heeft een prettig tempo.
    Originaliteit
    7 Het is niet echt een unieke thriller. Wel is het een goede thriller met een spannend plot en goed uitgewerkte karakters.
    Psychologie
    8
    De achtergronden van de personages verklaren op een interessante en geloofwaardige manier hun acties en daden. Voor mij had de achtergrond van Isabella nog net iets scherper opgetekend kunnen worden. Wat is er precies gebeurd met haar zoontje, en hoe heeft dat haar relatie en werk precies beïnvloedt.

Eindoordeel: 8

Punten gewijzigd (van sterren naar punten) door Cees van Rhienen

Jolanda
    Bijdrager
    Aantal berichten: 119

Spanning: 9 omdat ik een totaal andere dader in gedachte had.
    Plot: 9 punten, omdat ik deze niet had zien aankomen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat een spannend verhaal is.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat leest prettig en makkelijk weg.
    Originaliteit: 9 punten, omdat 2 verhalen lijnen kruisen elkaar.
    Psychologie: 9 punten, omdat deze zo goed omschreven in het verhaal.

Totaal 9 punten. Een waanzinnige goede thriller.

jekrol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Eindoordeel: 4

Oeps,ging in beoordeling uit van vijfpuntsschaal (1 tot 5 sterren). Wordt dus een 8.

Lisanne1990
    Bijdrager
    Aantal berichten: 17

Spanning: 6, omdat het wat langer duurde voordat het verhaal op gang kwam.
    Plot: 7 punten, omdat het geheel onverwachts was, top!
    Leesplezier: 6 punten, omdat ik niet echt veel drive had in het eerste gedeelte om door te lezen. Ik wist dat er wat te gebeuren stond maar ik mistte iets waar ik geen vinger op kan leggen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat Kasper erg prettig schrijft. Ik heb dit als vlot ervaren.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik niet eerder over zoiets heb gelezen!
    Psychologie: 7 punten, omdat het plot zeker wel een mindf*ck is! Ik had zelf het addertje onder het gras niet in de gaten. Goed gedaan, Kasper!

Gemiddelde beoordeling: 6,7 punten

Steph
    Bijdrager
    Aantal berichten: 35

Spanning: 7 punten, omdat de spanning tijdens het lezen pieken kende: de ontdekking op de camera’s, het creepy huis, de plotwending…

Plot: 9 punten, omdat ik hem niet zag aankomen

Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal vlot las en een aangenaam tijdverdrijf was, je moest er niet te veel bij nadenken of analyseren, maar toch bevatte het niet die spanning waardoor ik het niet kon wegleggen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een vlotte, toegankelijke schrijfstijl betreft die geschikt is voor alle leeftijden

Originaliteit: 6 punten, omdat het hele idee wel origineel is, maar de uitwerking van de personages dan weer niet. Een rechercheur die buiten de lijntjes kleurt en een therapeut die zelf met problemen kampt ben ik al wel vaker tegengekomen.

Psychologie: 6 punten, omdat de personages naar mijn mening beter mochten worden uitgewerkt. Zowel Evi als Isabella blijven nog wat een mysterie voor mij. Ook de impact van de legerdienst op Liam werd maar snel afgehandeld.

7,2/10

yv87
    Bijdrager
    Aantal berichten: 155

Spanning: 6 punten, omdat het geen reuzespannend verhaal is. De opvoering van de tensie is echter wel weer goed en strak gedaan.

Plot: 5 punten, omdat er meer uitwerking in had mogen zitten en niet alle raadsels complete antwoorden krijgen.

Leesplezier: 6 punten, omdat het gewoon een lekker boek was dat vlot en zonder problemen weg las. Het gemis van uitdieping van de personages is echter een gemis is het verhaal en daardoor keldert het leesplezier toch behoorlijk.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat het allemaal wat simpeltjes is.

Originaliteit: 7,5 punten, omdat het een goed verzonnen onderwerp is dat niet al te vaak voorbij komt.

Psychologie: 9 punten, omdat de manier van spanning via raadsels en psyche van personages omhoog komt.

Gemiddelde beoordeling: 6.6 punten
    Recensie staat al online.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Eindoordeel: 4

Oeps,ging in beoordeling uit van vijfpuntsschaal (1 tot 5 sterren). Wordt dus een 8.

Ik zal je resultaat met twee vermenigvuldigen en wijzigen.

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

Spanning: .8. punten, omdat …het een heel spannend verhaal is.

Plot: ..8 punten, omdat ….een goed gevonden en beschreven plot.

Leesplezier: .8. punten, omdat ….een lekker leesbaar boek

Schrijfstijl: .8. punten, omdat ….prima schrijfstijl, past goed bij het onderwerp

Originaliteit: ..7 punten, omdat ….het verhaal voldoende origineel is en de plot wel heel apart

Psychologie: .7. punten, omdat ….iets meer diepgang bij de personages had ik , hoewel niet echt noodzakelijk voor het verhaal, toch wel fijn gevonden.

Gemiddelde beoordeling: ..7,4 punten

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Spanning: 8,5 punten, omdat je niet door hebt hoe de spanningsboog word opgebouwd en daardoor compleet verrast word, voor je gevoel gebeurd er weinig maar het tegendeel is waar.

Plot: 10 punten, omdat er veel plotwendingen zijn en ik totaal niet zag aankomen wie de dader was.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek in 1 keer heb uitgelezen en ik niet kon slapen voordat ik het uithad.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heel makkelijk leest en boeiend beschreven is.

Originaliteit: 10 punten, omdat het boek niet de makkelijkste onderwerpen heeft maar de puzzel wel kloppend is en geloofwaardig.

Psychologie: 9 punten, omdat privacy iets psychologisch is en daarmee het verhaal heel goed in werking is gezet.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

danielle
    Bijdrager
    Aantal berichten: 40

Spanning: 8 punten, omdat ik niet op het puntje van mijn stoel heb gezeten maar genoten heb van de spanning die het boek gaf.

Plot: 9 punten, omdat het een plot was wat ik totaal niet verwacht had.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik echt genoten heb van het boek, de schrijfstijl de personages enz

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik hou van vlotte boeken die lekker lezen en waarbij je denkt ik moet/wil verder

Originaliteit: 8 punten, omdat ik dit verhaal zo nog nooit gelezen heb. Moet er zelf niet aan denken dat het bij mij beurt maar stiekem kijken we allemaal graag in het leven van een ander.

Psychologie: 8 punten, omdat je wordt echt wel getriggerd om na te denken en de linken te leggen. Deze liggen goed verstopt in het verhaal.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal moeilijk weg te leggen was.

Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed opgebouwd was

Leesplezier: 9 punten, omdat ik me prima vermaakt heb met het boek

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl netjes was compleet met een mooie zin hier en daar maar wel zo dat het geen afbreuk deed aan de spanning.

Originaliteit: 6 punten, omdat het boek niet origineel is maar omdat het geen afbreuk deed aan mijn leesplezier toch een voldoende.

Psychologie: 7 punten, omdat de personages nog wel iets meer uitgediept hadden mogen worden.

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten een 8- dus. Een prima score volgens mij.

Marjon van Oostenrijk
    Bijdrager
    Aantal berichten: 87

Spanning: 9 punten, omdat je constant door wil lezen.

Plot: 10 punten, omdat ik dit echt niet verwacht had.

Leesplezier: 9 punten, omdat moeilijk weg te leggen en leest vlot

Schrijfstijl: 8 punten, omdat makkelijk leesbaar en heel beeldend

Originaliteit: 8 punten, omdat ik heb nog niet zo’n boek gelezen en dit zou best mogelijk zijn

Psychologie: 8 punten, omdat alle personages wel iets te verbergen hebben

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Spanning: 8 punten, omdat er wel steeds spanning aanwezig was, die hoger werd naarmate het einde dichterbij kwam

Plot: 9 punten, omdat ik vond dat het heel goed in elkaar zat

Leesplezier: 10 punten, omdat: in 1 ruk uitgelezen. Dit zegt veel.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot geschreven is, aangenaam leesbaar, heel goed voor een vlotte spannende thriller.

Originaliteit: 8 punten, omdat het best wel een uniek onderwerp was

Psychologie: 8 punten, omdat er misschien wat meer diepgang in de personages mocht zijn maar verder zat het psychologisch spel goed in elkaar

Gemiddelde beoordeling: 8.7 punten

roboos
    Bijdrager
    Aantal berichten: 95

Spanning: 8 punten, omdat het een behoorlijk spannend boek is waarin het lang verborgen blijft hoe alles in elkaar steekt.
    Plot: 8 punten, omdat het een origineel plot is met de verborgen camera’s in het huis.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het een boek is dat je niet gauw weglegt en
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een schrijfstijl is die mij wel aanspreekt. Makkelijk te lezen en als het ware opgebouwd uit scenes.
    Originaliteit: 7 punten, omdat een politie rechercheur die terugkomt na eerdere problemen op het werk, me wel heel bekend voorkomt.
    Psychologie: 8 punten, omdat het PTSS maar weer eens onder de aandacht brengt, en hoe zoiets je tot zulke dingen kan brengen.

Gemiddelde beoordeling: 49/6 = 8,2 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.