Home Forums Leesclub 123: De fluisterman De fluisterman, Voor het lezen

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 10

De cover.
    Wat een mooie cover! Hij doet heel chic aan en spreekt direct een aantal zintuigen aan. Vooreerst is het een streling voor het oog: de goudkleurige vleugel op een sobere grijze achtergrond. Daarna vallen de doodshoofden, de beenderen en de skeletten van handen op. De oogholte van één doodshoofd werd doorboord. Het is meteen ook een pin waarmee de vleugel wordt vastgezet. Het reliëf op de cover voelt speciaal, maakt het boek nog meer tastbaar dan andere ‘gewone’ boeken. Dit in combinatie met de titel en ‘het gefluister’ maken dat ik meen gefluister te horen (net zoals in de films) en dat kan zomaar mijn nekhaar doen overeind komen.

De auteur
    Ik ken de auteur nog niet. Het feit dat hij werkte op de faculteit sociologie zou hem wel eens hebben kunnen inspireren tot het uitdokteren van een verhaal waarin bepaalde menselijke relaties een niet alledaagse hoofdrol spelen.

Mijn verwachting
    Ik verwacht een spannend boek. Ik stel me voor dat dat gefluister aan het raam van zich doet horen in de late avonduren, dat het verhaal een nachtelijk karakter zal hebben, dat het zich afspeelt in donkere kamers of bossen. De cover heeft mijn fantasie al op gang gebracht. Oude misdrijven, een raam dat niet stevig sluit, gefluister, spannend, eng, … Wanneer ik met mijn hand over de cover ga, meen ik al gefluister te horen…

ivonne
    Bijdrager
    Post count: 6

de cover:
    ziet erg erg mooi uit, is wel een boek dat ik in winkel zou oppakken. vorral dat de vlinder op het boek zit als relief, is erg mooi.

de schrijver: ik ken de schrijver niet, dus ik heb er geen verwachtingen van.

mijn verwachting: ik hoop op een super spannende pageturner

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.